MAŁE DZIECI Z ADHD
- Wydawca: PWN
- Rok wydania: 2014
- Wydanie: I
- Ilość stron: 240
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-01-17955-7
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 51,90 zł
Od początku XXI w. wzrasta zainteresowanie trudnościami, potrzebami i leczeniem dzieci w wieku przedszkolnym (tj. 2-5 lat), u których rozpoznaje się ADHD lub cechy ADHD.
Autorzy wspólnie z współpracownikami i studentami opracowali i zbadali wszechstronny program wczesnej interwencji dla małych dzieci z ADHD. Głównym celem tego programu jest zapobieganie, odraczanie lub redukowanie negatywnych konsekwencji powiązanych zwykle z wczesnym ADHD, takich jak problemy z zachowaniem (tj. agresja i łamanie zasad), trudności z rozwojem wczesnych umiejętności czytania i liczenia oraz problemy w interakcjach z rówieśnikami i dorosłymi, którzy pełnią funkcję autorytetów. Autorzy próbowali przede wszystkim uwzględnić ponadśrodowiskową naturę ADHD przez wdrożenie strategii interwencji behawioralnej i szkolnej w środowisku domowym i przedszkolnym. Dlatego program wczesnej interwencji zakłada współpracę rodzicow i nauczycieli przez dłuższy czas (tj. rok lub dłużej), tak aby zapewnić spójne podejście do ADHD i powiązanych z nim trudności.
Autorzy opracowali trójpoziomowe podejście do wczesnej interwencji, które oparte jest na modelach stosowanych w edukacji specjalnej i psychologii szkolnej. Celem podejścia wielopoziomowego jest skupianie odpowiedniego nakładu zasobów terapeutycznych zgodnie z potrzebami dzieci (tj. indywidualizacja terapii).
Publikacja przeznaczona jest dla profesjonalistów zajmujących się zdrowiem psychicznym i edukacją, którzy pracują z małymi dziećmi przejawiającymi trudne zachowania, zwłaszcza ADHD. Praca skierowana jest zatem do psychologów szkolnych, dziecięcych psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, pracowników socjalnych i terapeutów.
Przedmowa
Wstęp
Rozdział 1. Ocena i identyfikacja zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi
Rozdział 2. Model wczesnej interwencji
Rozdział 3. Strategie interwencji behawioralnej w środowisku domowym
Rozdział 4. Strategie interwencji behawioralnej w przedszkolu
Rozdział 5. Promowanie umiejętności szkolnych
Rozdział 6. Bezpieczeństwo i zapobieganie obrażeniom
Rozdział 7. Leczenie farmakologiczne
Rozdział 8. Wspieranie rodzin
Rozdział 9. Wyniki badań i wskazówki na przyszłość
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejBostonka to choroba zakaźna, którą najczęściej zarażają się dzieci w wieku...
czytaj więcejSzkarlatyna to choroba zakaźna, która dotyka dzieci w każdym wieku. Mogą zarazić się...
czytaj więcejNiedobór witaminy D prowadzi do wielu schorzeń, dlatego tak ważne jest, aby regularnie...
czytaj więcejWitaminy rozpuszczalne w tłuszczach stanowią prymarną grupę substancji odżywczych,...
czytaj więcej