ADHD W SZKOLE JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM Z ZESPOŁEM NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ
- Wydawca: GWP
- Rok wydania: 2014
- Wydanie: I
- Ilość stron: 300
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-7489-597-2
61,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 44,90 zł
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka.
Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD.
Wstęp i podziękowania
Rozdział 1
Czym jest ADHD?
Artur Kołakowski, Marta Jerzak
Rozdział 2
Problem akceptacji dzieci z ADHD
Dariusz Wasiński
Rozdział 3
Praca z dzieckiem z ADHD w szkole i poza nią
Artur Kołakowski, Marta Jerzak
Rozdział 4
Książka kucharska ADHD, czyli praktyczne metody pracy z objawami
Marta Jerzak, Artur Kołakowski
Rozdział 5
Asystent dziecka z ADHD – gdy standardowe oddziaływania są niewystarczające
Katarzyna Orkisz
Rozdział 6
Dzieci z ADHD w domu dziecka
Dariusz Wasiński
Rozdział 7
Uczeń z ADHD w klasie – z jakim problemem mamy do czynienia? Warsztaty dla nauczycieli
Marta Jerzak, Artur Kołakowski
Aneks 1
Kryteria diagnostyczne zespołu hiperkinetycznego według ICD-10
Aneks 2
Kryteria diagnostyczne ADHD według DSM-IV
Aneks 3
Kryteria diagnostyczne według DSM-V
Aneks 4
Plan minimum w pracy z dzieckiem z rozpoznaniem ADHD nad objawami ADHD – wskazówki dla nauczyciela
Aneks 5
Jak rozwiązać trudne szkolne sytuacje, gdy podstawowym problemem są objawy ADHD (zaburzenia koncentracji, nadmierna ruchliwość i impulsywność)
Bibliografia
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejFosfataza alkaliczna to enzym, który odgrywa kluczową rolę w wielu procesach biologicznych....
czytaj więcejLimfocyty są nieodłącznym elementem układu odpornościowego, którego zdolność...
czytaj więcejRumień zakaźny to stosunkowo łagodna infekcja wirusowa, która najczęściej dotyka...
czytaj więcejDziałanie berberyny jest szeroko badane ze względu na jej potencjalne korzyści...
czytaj więcej