• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Jak-towarzyszyc-uczniom-w-rozwoju-spoleczno-zawodowym-gry-szkoleniowe-i-scenariusze-zajec-do-pracy-z-mlodzieza_6774_130x130

JAK TOWARZYSZYĆ UCZNIOM W ROZWOJU SPOŁECZNO-ZAWODOWYM? GRY SZKOLENIOWE I SCENARIUSZE ZAJĘĆ DO PRACY Z MŁODZIEŻĄ

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: Warszawa 2010
  • Wydanie: 1
  • Ilość stron: 208
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7641-205-4
 
34,00 zł
30,60 zł 30,60 zł PLN 1
Dostawa od 9.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
nakład wyczerpany - produkt niedostępny u wydawcy

Opis

Publikacja ma wspierać nauczycieli, doradców zawodowych, psychologów, pedagogów oraz trenerów, chcących w systematyczny sposób pracować z uczniami, w szczególności w ramach obligatoryjnych dla szkoły i kierowanych do uczniów działań doradczych. Działania te dotyczą pomocy uczniom w procesie rozwoju, istotnych z punktu widzenia rynku pracy, kompetencji społecznych oraz przygotowaniu uczniów do samodzielnego projektowania własnej kariery edukacyjnej i zawodowej.

Spis treści



Przedmowa. Uczenie się przez doświadczenie

Rozdział  1. Jak wypracować zasady pracy grupowej? – Kontrakt grupowy

Ćwiczenia:
„Normy w naszej grupie”
„Trójkąt satysfakcji”
 
Rozdział 2. Jak zintegrować grupę? – „Łamacze lodów”
 
Ćwiczenia:
„Mam na imię i lubię”
„Drzewo – podobieństwa i różnice”
„Rymowanka”
„Sherlock Holmes”
„Zwariowany korowód”
„A teraz powiedz mi, kim jestem”
 
Rozdział 3. Jak wspierać uczniów w odkrywaniu indywidualnych „zasobów” – mocnych stron, związanych z funkcjonowaniem w zespole zadaniowym?
 
Ćwiczenia:
„Maszyny”
„Skuteczny zespół”
„Gwoździe”
„Mafia”
„Kwadraty”
„Zagubiony w biurowcu”
„Fabryka samolotów”
„Plac budowy”
„Kasyno”
„Korek”
„Dylemat więźnia”
 
Rozdział 4. Jak ułatwić uczniom rozpoznanie indywidualnych „zasobów” – mocnych stron, związanych z pełnieniem ról zawodowych?

Ćwiczenia:
„Lista”
„Na przyjęciu”
„Firmowe przyjęcie”
„Diagnoza z wykorzystaniem Kwestionariusza Preferencji Zawodowych JOB – 6”
„Analiza studium przypadku Marzycielka”
„Stokrotka”
„Postaci z bajek”
„Zawód pod lupą”
 
Rozdział 5. Jak rozwijać u uczniów umiejętności konstruktywnego komunikowania się z innymi?
 
Ćwiczenia:
„Uszkodzone urządzenie”
„Wydzieranka”
„Ostry jak brzytwa”
„Definiowanie”
„Głuchy telefon – plotka werbalna”
„Mówca”
„Regulatory”
„Plotka niewerbalna”
 
Rozdział 6. Jak rozwijać u uczniów umiejętności zarządzania sobą w czasie, w tym planowania i pracy z celem?
 
Ćwiczenia:
„Piłeczka”
„Tort dnia”
„Analiza ABC”
„Akumulatory”
„Moja droga”
„Planuję realizację celu”
„Mój cel”
„Prawie Apokalipsa”
„Projekt Noego”
 
Rozdział 7. Jak przybliżyć uczniom problematykę rynku pracy?
 
Ćwiczenia:
„Rynek Pracy”
„Rozmowa kwalifikacyjna”
„Dlaczego Oni to robią?”
„Obawy”
 
Rozdział 8. Jak podnosić poziom energii w grupie? – „Enerdżajzery” (ćwiczenia stymulujące do działania)
 
Ćwiczenia:
„Ewolucja”
„Krasnale, myszki, wampiry”
„Impuls”
„Sałatka owocowa”
„Skojarzenia”
 
Załączniki do rozdziału 1. Jak wypracować wspólnie z grupą zasady pracy grupowej?
 
Załączniki:
A Ćwiczenie „Kontrakt grupowy”
A Ćwiczenie „Trójkąt satysfakcji”
 
Załączniki do rozdziału 3. Jak wspierać uczniów w odkrywaniu indywidualnych zasobów – mocnych stron związanych z funkcjonowaniem w zespole zadaniowym?
 
Załączniki:
A Ćwiczenie „Maszyny”
A Ćwiczenie „Gwoździe”
A Ćwiczenie „Mafia”
A Ćwiczenie „Kwadraty”
A Ćwiczenie „Zagubiony w biurowcu”
A Ćwiczenie „Plac budowy”
A Ćwiczenie „Kasyno” (Tabela z punktacją)
B Ćwiczenie „Kasyno” (Tabela do zapisywania wyników)
A Ćwiczenie „Korek”
A Ćwiczenie „Dylemat więźnia” (Matryca wyników)
B Ćwiczenie „Dylemat więźnia” (Tabela wyników i zapisu przebiegu gry)
 
Załączniki do rozdziału 4. Jak ułatwić uczniom rozpoznanie indywidualnych zasobów – mocnych stron związanych z pełnieniem ról zawodowych?
 
Załączniki:
A Ćwiczenie „Lista”
A Ćwiczenie „Na przyjęciu” (Formularz do pracy indywidualnej)
A Ćwiczenie „Firmowe przyjęcie” (Formularz do pracy indywidualnej)
B Ćwiczenie „Firmowe przyjęcie” (Lista wartości)
C Ćwiczenia „Firmowe przyjęcie” (Moje wartości)
A Ćwiczenie „Diagnoza w wykorzystaniem Kwestionariusza Preferencji Zawodowych JOB-6”
A Ćwiczenie „Marzycielka”
A Ćwiczenie „Postaci z bajek”

Załączniki do rozdziału 5. Jak rozwijać u uczniów umiejętności konstruktywnego komunikowania się z innymi?
 
Załączniki:
A Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
B Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
C Ćwiczenie „Uszkodzone urządzenie”
A Ćwiczenie „Ostry jak brzytwa”
A Ćwiczenie „Definiowanie”
A Ćwiczenie „Mówca”
A Ćwiczenie „Regulatory” (Wskazówki A)
B Ćwiczenie „Regulatory” (Wskazówki B)
 
Załączniki do rozdziału 6. Jak rozwijać u uczniów umiejętności zarządzania sobą
w czasie oraz planowania i pracy z celem?

Załączniki:
A Ćwiczenie „Tort dnia” (Karta 1)
B Ćwiczenie „Tort dnia” (Karta 2)
A Ćwiczenie „Analiza ABC”
B Ćwiczenie „Analiza ABC”
A Ćwiczenie „Akumulatory” (Indywidualna krzywa efektywności)
B Ćwiczenie „Akumulatory” (Rytm mojego dnia)
C Ćwiczenie „Akumulatory” (Podnoszę swoją efektywność)
A Ćwiczenie „Moja droga”
A Ćwiczenie „Planuję realizację celu”
A Ćwiczenie „Mój cel”
A Ćwiczenie „Prawie Apokalipsa”
A Ćwiczenie „Projekt Noego” (Elementy konstrukcji Arki)
B Ćwiczenie „Projekt Noego” (Diagram Gantta)
 
Załączniki do rozdziału 7. Jak przybliżyć uczniom problematykę rynku pracy?
 
Załączniki:
A Ćwiczenie „Obawy”
 
Bibliografia


Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY