KLINICZNA OBSERWACJA PODRĘCZNIK + KWESTIONARIUSZ ROZWOJU SENSOMOTORYCZNEGO
- Wydawca: Empis
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 63,00 zł
Kliniczna Obserwacja Podręcznik
Wydawca: Empis
Rok wydania: 2013
Wydanie: I
Ilość stron: 66
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-934784-1-5
Autor podjął pierwszą w Polsce próbę opracowania kilkunastu prób klinicznych do badania podstawowych wskaźników procesów integracji sensorycznej. Obecnie przygotowany podręcznik zawiera dokładny opis poszczególnych zadań, tak by mogły być wielokrotnie powtarzane w taki sam sposób. Przygotowano również ocenę poszczególnych prób i całej klinicznej obserwacji w punktach.
Przedstawiona procedura była sprawdzona na 100 dzieciach w wieku od 5 do 10 lat z normą intelektualną.
Do podręcznika został również dostosowany odpowiedni arkusz obserwacji klinicznej, na którym dokonujemy oceny każdego z zadań.
Podręcznik zawiera krótkie wprowadzenie w problematykę teorii integracji sensorycznej, opis materiałów lub przyrządów potrzebnych do badania, opis procedury badania dla każdego zadania, wskazówek do oceny i ocenę każdego zadania.
W podręczniku autor zawarł również kierunki interpretacji wyników badań w poszczególnych zadaniach.
Spis treści:
1. Krótki zarys teorii integracji sensorycznej
2. Zaburzenia Modulacji Sensorycznej
3. Zaburzenia Motoryczne o Bazie Sensorycznej
A. Posturalne
B. Dyspraksja
4. Występowanie dysfunkcji integracji sensorycznej
A. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się/ dysleksja, dysgrafia/
B. Zaburzenia integracji sensorycznej w ADHD
5. Wybrane wskaźniki zaburzeń integracji sensorycznej
6. Wywiad z rodzicami
7. Obliczanie wyników klinicznej obserwacji
8. Instrukcja badań
9. Interpretacja wyników badań
Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego
Wydawca: Empis
Rok wydania: 2013
Wydanie: I
Ilość stron: 44
Oprawa: miękka
Obecna poprawiona wersja Kwestionariusza zawiera 91 pytań i jest opracowana w 2005 roku. Pytania zakwalifikowane do Kwestionariusza są wielokrotnie sprawdzanymi pod wieloma względami tak by były czytelne i diagnostyczne dla wstępnej oceny rozwoju procesów integracji sensorycznej. Autor przeprowadził również analizę zgodności wyników badań Kwestionariuszem/rozpoznanych zaburzeń/oraz wyników badań Kliniczną Obserwacją i Południowokalifornijskimi Testami Integracji Sensorycznej na grupie 300 dzieci z normą intelektualną i różnymi zaburzeniami min. dysleksją, ADHD, zespołem Aspergera. Analiza porównawcza wskazywała na dużą zgodność rozpoznanych typów zaburzeń w oparciu o wyniki Kwestionariusza i Klinicznej obserwacji lub/i Testów J.Ayres.
Kwestionariusz przeznaczony jest do badania dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Jest narzędziem, które ma ułatwić rozpoznawanie pewnych zakłóceń z zakresu integracji sensorycznej dając sygnał do podjęcia odpowiedniej interwencji lub do głębszych dokładniejszych badań Południowo-Kalifornijskimi Testami Integracji Sensorycznej.
Badanie polega na udzieleniu odpowiedzi przez rodziców na postawione pytania dotyczące wczesnego dzieciństwa jak i późniejszych okresów rozwojowych dziecka. Rodzice udzielają odpowiedzi zakreślając TAK lub NIE.
Spis treści:
Powstanie Kwestionariusza
Przeznaczenie
Teoria integracji sensorycznej
Definicja integracji sensorycznej
Główne założenia integracji sensorycznej
Diagnoza procesów integracji sensorycznej
Występowanie zaburzeń integracji sensorycznej
Terapia
Bazowe systemy sensoryczne i związane z nimi zaburzenia
Narzędzia do badania integracji sensorycznej
Bibliografia
Tagi: integracja sensoryczna ,
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejRola leukocytów w układzie odpornościowym jest wyjątkowo znacząca, ponieważ...
czytaj więcejRola erytrocytów, czyli czerwonych krwinek, jest niezwykle ważna. Odpowiadają...
czytaj więcejBadanie poziomu (AST) aminotransferazy asparaginianowej, znane również jako AspAT...
czytaj więcejFosfataza alkaliczna to enzym, który odgrywa kluczową rolę w wielu procesach biologicznych....
czytaj więcej