• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Logopedia-teoria-zaburzen-mowy_11419_130x130

LOGOPEDIA TEORIA ZABURZEŃ MOWY

  • Wydawca: UMCS
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 704
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7784-561-5
 
58,80 zł
52,92 zł 52,92 zł PLN 1
Dostawa od 9.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Fragment wstępu Stanisława Grabiasa do książki Logopedia Teoria zaburzeń mowy:

Refleksja autorów podręcznika ujęta jest w ramy wyznaczone trzema tezami:

  1. Język jest częścią umysłu i zarazem bytem konstruującym umysłowe i społeczne możliwości człowieka. Idea ta wynika z rozbudowanej w teoriach lingwistycznych dyskusji nad funkcjami języka. Sądzę, że w kontekście zaburzeń mowy należy językowi przypisać przynajmniej trzy role: a) poznawczą, b) interakcyjną, c) grupotwórczą.
  2. Zaburzenia mowy zawsze mają ostateczną przyczynę w biologicznych możliwościach jednostek, ujawniają się zwykle w czynnościach poznawczych oraz zawsze w czynnościach interakcyjnych i procesach socjalizacji.
  3. Diagnozując język jednostek i różne formy ich zachowań interakcyjnych możemy orzekać o stanie tych procesów i czynności, które warunkują mowę...

Struktura tomu jest obrazem postępowania logopedycznego. Logopeda diagnozuje zaburzenia mowy, buduje programy terapii i prowadzi terapię. Diagnozowanie zaburzeń mowy wymaga wiedzy na temat przyczyn zaburzeń, które zawsze tkwią w biologicznym wyposażeniu człowieka.

Rozdział drugi poświęcamy biologicznym procesom i czynnościom budującym umysł i warunkującym nabywanie języka, mechanizmon słuchu i ich zaburzeniom, słuchowi fonematycznemu i prozodii mowy, objaśnianiu zjawisk głosowych i trudności grafomotorycznych.

Pozostałe trzy rozdziały są odzwierciedleniem najważniejszych w postępowaniu logopedycznym procedur prognostycznych...

Zjawiska rozpatrywane w rozdziale trzecim Zaburzenia kompetencji wymagają od logopedy umiejętności formowania umysłu: budowania wiedzy o świecie, programowania wiedzy językowej i kształtowania społecznych wzorców zachowań językowych.... Zamieszczamy charakterystykę niemal wszytkich zaburzeń, a zatem głuchoty i możliwości osób głuchoniewidomych, opóźnień rozwoju mowy, autyzmu, oligofazji oraz padaczek, które w sposób istotny wpływają na umysłowe i językowe funkcjonowanie człowieka.

W rozdziale czwartym opisujemy te sfery komunikacyjnych  zachowań człowieka, które dotyczą fizycznej postaci wypowiedzi, przy zachowanych w normie czynnościach umysłowych.

Rozdział piąty przynosi charakterystykę afazji, demencji i schizofazji.

Stanisław Grabias 

Tagi: logopedia książka , dyzartria , dyslalia ,

Spis treści

1. MOWA I JEJ ZABURZENIA
2. SPRAWNOŚCI FORMACYJNE
3. ZABURZENIA KOMPETENCJI
3.1. Głuchota
3.2. Alalia
3.3. Autyzm
3.4. Oligofazja
3.5. Padaczka
4. ZABURZENIA REALIZACJI
4.1. Dyslalia-dysglosja
4.2. Dyzartria
4.3. Jąkanie
5. ROZPAD KOMPETENCJI
5.1. Afazja
5.2. Demencja
5.3. Schizofazja  

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY