• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Superwizja-w-psychoterapii-poznawczo-behawioralnej-koncepcje-procedury-narzedzia_11832_130x130

SUPERWIZJA W PSYCHOTERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ. KONCEPCJE, PROCEDURY, NARZĘDZIA

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Rok wydania: 2013
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 364
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
  • ISBN: 978-83-233-3553-5
 
59,96 zł
53,96 zł 53,96 zł PLN 1
Dostawa od 9.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Superwizja jest immanentną metodą kształcenia psychoterapeutów- niezależnie od modelu teoretycznego psychoterapii. Wymóg korzystania z superwizji znajduje się w standardach stowarzyszeń i towarzystw szkolących do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty- bez względu na model teoretyczny, w jakim szkolony jest przyszły psychoterapeuta. Superwizja jest procesem, w którym superwizor, korzystając ze swojej wiedzy i doświadczenia, obserwuje przebieg psychoterapii i kieruje nim. Wspiera terapeutę w wyborze skutecznych strategii oraz przewiduje konsekwencje ich zastosowania, a celem jest poprawa jakości życia pacjenta.


W pierwszej części książki Superwizja w psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Koncepcje, procedury, narzędzia, klinicyści, nauczyciele psychoterapii prezentują zarówno obecny stan wiedzy i rozważań na temat superwizji, jak i obszary „niewiadomego”. Druga część poświęcona jest wybranym, istotnym dla procesu superwizji aspektom pracy terapeutycznej, które wymagają uwagi. Ostatnia część dotyczy zagadnień etycznych i prawnych w psychoterapii oraz superwizji poznawczo-behawioralnej. Przypominane są min. filozoficzne korzenie pojęć moralności, etyki, dobra i cnoty w odniesieniu do pragmatyki zawodu psychoterapeuty. W aneksie, który stanowi odrębna część książki umieszczone zostały formularze, skale oceny i zalecenia wypracowane w ciągu ostatnich 10 lat gromadzenia doświadczeń w nauczaniu psychoterapii i superwizji.

Niniejsza książka pomoże stać się jeszcze bardziej zajmującym, inspirującym i godnym zapamiętania superwizorem. Praca ma walory dydaktyczne nie tylko dla psychoterapeutów i superwizorów, ale także dla nauczycieli akademickich i studentów, zwłaszcza takich kierunków jak psychologia kliniczna, psychiatria czy pedagogika specjalna.
 

Tagi: terapia poznawczo-behawioralna książka , psychoterapia książki

Spis treści

I. SUPERWIZJA ZAGADNIENIA OGÓLNE

Rozdział 1. Znaczenie superwizji 

Rozdział 2. Superwizja – zagadnienia ogólne i szczegółowe 

Rozdział 3. Superwizja w terapii poznawczo-behawioralnej 

II. WYBRANE ASPEKTY PSYCHOTERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ ISTOTNE DLA PROCESU SUPERWIZJI

Rozdział 4. Superwizja w psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży 

Rozdział 5. Występowanie objawów psychopatologicznych w schorzeniach ogólnoustrojowych – znaczenie w konceptualizacji problemu pacjenta 

Rozdział 6. Podstawy psychofarmakologii w kontekście konceptualizacji poznawczej 

Rozdział 7. Terapeuta poznawczo-behawioralny jako terapeuta empatyczny 

Rozdział 8. Dopasowanie osobowości pacjent–terapeuta a skuteczność psychoterapii 

Rozdział 9. Higiena psychiczna psychoterapeuty – jak skutecznie dbać o siebie 

Rozdział 10. Terapia poznawczo-behawioralna i superwizja w kontekście wielokulturowym 

III. ZAGADNIENIA ETYCZNE I PRAWNE W TERAPII I SUPERWIZJI

Rozdział 11. Filozoficzne aspekty kodeksu etycznego w zawodzie psychologa/psychoterapeuty

Rozdział 12. Aspekty etyczne psychoterapii i superwizji terapii poznawczo-behawioralnej 

Rozdział 13. Prawne aspekty psychoterapii 

IV. ANEKSY

Aneks 1. Niezbędnik superwizora 

Aneks 2. Kształcenie superwizorów – przykłady standardów i programu szkolenia superwizorów Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB

Aneks 3. Kodeks etyczny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Prof Zdzisława Bizonia

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY