• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Swiadomosc-poprzez-ruch-proste-cwiczenia-doskonalace-zdrowie-sylwetke-wzrok-wyobraznie-i-swiadomosc-siebie_10861_130x130

ŚWIADOMOŚĆ POPRZEZ RUCH. PROSTE ĆWICZENIA DOSKONALĄCE ZDROWIE, SYLWETKĘ, WZROK, WYOBRAŹNIĘ I ŚWIADOMOŚĆ SIEBIE

  • Wydawca: Virgo
  • Rok wydania: 2012
  • Wydanie: 1
  • Ilość stron: 188
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-62842-03-2
 
38,00 zł
34,20 zł 34,20 zł PLN 1
Dostawa od 9.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Świadomość poprzez ruch to znakomity przewodnik, który pozwala utrzymać zdrowe, aktywne ciało i umysł.

Metoda Feldenkraisa, która opisana jest w książce opiera się na niespotykanej nigdzie indziej w przyrodzie - możliwości uczenia się. Dzięki temu możliwe jest odkrycie i ciągły rozwój naszych możliwości. 
W Metodzie Feldenkraisa ruch (który najłatwiej podlega świadomej kontroli) wykorzystywany jest jako środek do tego rozwoju. Jest to zatem metoda reedukacji ruchowej, samopoznania i rozwoju osobistego potencjału.


Za sprawą Metody Feldenkraisa tysiące ludzi wróciły do zdrowia i odkryły w sobie zwiększoną świadomość sensoryczną. Dzięki bestsellerowi, jakim stała się książka Świadomość poprzez ruch osoby w każdym wieku nauczyły się jak zintegrować rozwój fizyczny i umysłowy, i połączyć je w nową, ożywczą całość.

Feldenkrais proponuje nowoczesny, praktyczny program osiągnięcia odwiecznego ideału, jakim jest zdrowy umysł w zdrowym ciele. Jego praktyczna metoda starannie unika wszelkiej mistycznej oprawy i nie zmusza adepta do opanowania jakichkolwiek zawiłych czy niezrozumiałych teorii. Ćwiczenia poprawiające postawę, wzrok, rozwijające wyobraźnię i nie tylko, jednocześnie pomogą stworzyć lepsze nawyki cielesne i zakotwiczą człowieka w nowym obszarze świadomości, obrazu siebie i ludzkiego potencjału.

Ograniczenia zwykle narzucają się jednostce za sprawą trudności napotkanych w procesie rozwoju fizjologicznego czy społecznego. Kiedy człowiek wielokrotnie napotyka jakąś trudność, zwykle porzuca czynność, która jest dla niego trudna do opanowania, w której nie odniósł sukcesu, lub która jest w jakiś sposób nieprzyjemna. Wtedy ustanawia dla siebie regułę określającą na przykład: „Nie potrafię nauczyć się tańczyć” albo „Z natury nie jestem towarzyski”, czy też: „Nigdy nie pojmę matematyki”. Ograniczenia, które tym samym sobie ustanawia zatrzymają jego rozwój nie tylko w dziedzinach, które zdecydował się zarzucić, ale też w innych obszarach. Mogą one wpłynąć na całą jego osobowość.

Najważniejsze korzyści wynikające ze stosowania metody  Feldenkraisa to:

  • poprawisz postawę, ruchomość i koordynację
  • polepszysz fizyczne i emocjonalne samopoczucie
  • zredukujesz stres
  • zwiększysz repertuar ruchowy i rozwiniesz swój potencjał ruchowy
  • nauczysz się poruszać z większą łatwością i elegancją
  • zwiększysz zmysłowość
  • rozwiniesz świadomość siebie, uwagę i łatwość jasnego myślenia
  • odkryjesz relacje miedzy ciałem, umysłem i emocjami
  • zmniejszysz chroniczny ból i zmęczenie
  • zdobędziesz umiejętność przezwyciężania i unikania kontuzji
  • nauczysz się jak uczyć się efektywnie i z przyjemnością
  • wytworzysz stan dobrego samopoczucia
  • zwiększysz zaufanie do siebie
  • odzyskasz dziecięcą łatwość poruszania się i spontaniczną otwartość na świat
  • poznasz i przełamiesz nawyki ruchowe, które często prowadzą do bólów mięśni i stawów
  • odkryjesz harmonię ruchu

Spis treści

Przedmowa

Część pierwsza : Rozumieć działając

Wstęp

Obraz siebie

Warstwy rozwoju

Gdzie i jak zacząć

Struktura i funkcja

Kierunek postępu

Część druga: Robić, by zrozumieć: dwanaście praktycznych lekcji

Obserwacje ogolne

Klika praktycznych wskazówek

Lekcja 1: Co to jest prawidłowa postawa?

Lekcja 2: Jakie działanie jest prawidłowe?

Lekcja 3: Niektóre podstawowe własności ruchu

Lekcja 4: Rozróżnianie części i funkcji podczas oddychania

Lekcja 5: Koordynacja mięśni zginających i prostujących

Lekcja 6: Rozróżnianie ruchów miednicy za pomocą wyobrażonego zegara

Lekcja 7: Sposób trzymania głowy wpływa na stan napięcia mięśni

Lekcja 8: Doskonalenie obrazu siebie

Lekcja 9: Relacje przestrzenne jako sposób na skoordynowane działanie

Lekcja 10: Ruch oczu organizuje ruch ciała

Lekcja 11: Uświadamianie sobie części ciała, których nie jesteśmy świadomi, z pomocą tych części ciała, których jesteśmy świadomi

Lekcja 12: Myślenie i oddychanie

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY