• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Wokol-problemow-edukacji-i-socjalizacji-osob-niepelnosprawnych-idee-koncepcje-badania-tom-13_9613_130x130

WOKÓŁ PROBLEMÓW EDUKACJI I SOCJALIZACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH - IDEE KONCEPCJE BADANIA TOM 13

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2011
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 172
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7587-850-9
 
28,00 zł
26,60 zł 26,60 zł PLN 1
Dostawa od 9.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Trzynasty już tom serii, zatytułowany Wokół problemów edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Idee, koncepcje, badania. Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, podobnie jak poprzednie, zawiera treści o stosunkowo wysokim stopniu ogólności; zostały one opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji oraz socjalizacji osób niepełnosprawnych. W tomie tym, (autorstwa Zenona Gajdzica) nie brakuje analiz o względnie wąskim zakresie zagadnieniowym, skoncentrowanych na określonym problemie. Nakreślone idee, stanowiska, opinie, prezentowane wyniki badań są kontynuacją dyskusji nad efektywnością edukacji specjalnej oraz niwelowaniem szeroko pojętych barier socjalizacyjnych, a także przyczynkiem do faktycznej zmiany społecznej i edukacyjnej.

Pierwsza część trzynastego tomu serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” obejmuje treści związane właśnie z edukacją. Nie oznacza to jednak, że zostały one przez autorów poszczególnych rozdziałów rozpatrzone w oderwaniu od problematyki socjalizacji i rehabilitacji. Przeciwnie – zagadnienia te stanowią istotny kontekst omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki – objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji – znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
Ogólnie można więc przyjąć, że wyróżnienie dwóch części niniejszego opracowania – pierwszej, ukierunkowanej na procesy edukacyjne, a drugiej na socjalizację – jest zabiegiem umownie porządkującym strukturę tomu.

Wokół problemów edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Idee, koncepcje, badania. Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, to niezwykle interesująca kontynuacja poprzednich tomów, która z całą pewnością zyska grono wielbicieli zainteresowanych tą tematyką.

Spis treści

Część I
Edukacja w życiu osoby z niepełną sprawnością

Ewa Skrzetuska
Indywidualizacja w edukacji warunkiem integracji – zarys modelu        13

Anna Zamkowska
Trening umiejętności społecznych jako forma wsparcia w rozwoju ucznia
z niepełnosprawnością        21

Dariusz Dziuba
Wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
na etapie wychowania przedszkolnego        31

Zbigniew Ostrach
Realizacja działań proekologicznych w opinii nauczycieli szkół specjalnych        37

Jacek Sikorski
Historyczna wiedza pojęciowa uczniów klas III gimnazjum specjalnego        47

Ewa Domańska
Znaczenie przedmiotu muzykografia w procesie edukacji muzycznej
dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku        55


Aneta Makowska
Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli
człowieka dobrze wychowanego. Interpretacja badań własnych
w świetle teorii Floriana Znanieckiego        69

Bogusław Stelcer
Edukacja do dorosłości           79

Część II
Wokół problemów socjalizacji osób z niepełnosprawnością

Jacek J. Błeszyński
Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej –
studium terminologiczne           93

Beata Cytowska
Adaptacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną –
analiza narracji        103

Beata Tylewska-Nowak
Subiektywny obraz dorosłości osób z umiarkowaną i znaczną
niepełnosprawnością intelektualną        119

Janina Wyczesany
Rola aktywności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną
w procesie rehabilitacji        125

Bernadeta Szczupał
Założenia polityki społecznej a rozwiązywanie problemów
moralnych i prawnych osób z niepełnosprawnością        133

Leszek Ploch
W poszukiwaniu dróg do samodzielności artystycznej
osób z niepełnosprawnością        143

Elżbieta M. Minczakiewicz
Cele życiowe i wzory osobowe młodzieży niepełnosprawnej
w kontekście jej przyszłości i przygotowania do życia        155

Jerzy Rottermund
Polecana książka        169

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY