• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Wprowadzenie-do-metodologii-badan-pedagogicznych_5479_130x130

WPROWADZENIE DO METODOLOGII BADAŃ PEDAGOGICZNYCH

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: Kraków 2010
  • Wydanie: 8
  • Ilość stron: 286
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7308-852-8
 
39,80 zł
35,82 zł 35,82 zł PLN 1
Dostawa od 9.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
nakład wyczerpany - produkt niedostępny u wydawcy

Opis

Prezentowana tu publikacja przeznaczona jest głównie dla studentów pedagogiki, odbywających studia zarówno licencjackie, jak i magisterskie. Intencją jej - poza ułatwieniem im przygotowywania prac dyplomowych i magisterskich - jest również wyjście naprzeciw rozumieniu i ocenianiu przez nich wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi spotykają się w literaturze pedagogicznej, a poniekąd także psychologicznej i socjologicznej. Pewną pomoc praca ta - o czym wspomniano wcześniej - może przynieść również doktorantom i habilitantom, piszącym rozprawy z zakresu pedagogiki, jak i różnym innym osobom bliżej zainteresowanym metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.

Spis treści

I. MINIMUM WYMAGAŃ STAWIANYCH BADANIOM PEDAGOGICZNYM
1. Świadomość potrzeby badań pedagogicznych
2. Znajomość metodologii badań pedagogicznych
3. Poprawność logiczna i językowa w badaniach pedagogicznych
4. Wystrzeganie się błędów w badaniach pedagogicznych

II. TEORETYCZNE ASPEKTY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH
1. Charakterystyka teorii pedagogicznych
2. Rola teorii w badaniach pedagogicznych
3. Funkcje teorii pedagogicznych
4. Teorie a praktyka pedagogiczna
5. Teorie pedagogiczne w świetle indukcji i dedukcji

III. BADANIA ILOŚCIOWE I POMIAR W PEDAGOGICE
1. Określenie badań ilościowych i pomiaru
2. Znaczenie badań ilościowych i pomiaru w pedagogice
3. Typy skal pomiarowych
4. Rzetelność i trafność pomiaru
5. Słabe strony badań ilościowych i pomiaru

IV. BADANIA JAKOŚCIOWE W PEDAGOGICE
1. Czym są badania jakościowe?
2. Zapotrzebowanie na badania jakościowe
3. Warunki poprawności badań jakościowych
4. Niedomagania w badaniach jakościowych
5. Uwagi godne podkreślenia w badaniach jakościowych

V. PROBLEMY I HIPOTEZY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH
1. Rozumienie i rodzaje problemów badawczych

VI. ZMIENNE, WSKAŹNIKI I TYPY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH
1. Pojęcie i klasyfikacja zmiennych
2. Wskaźniki i ich uzasadnienie
3. Podział wskaźników
4. Dobór i interpretacja wskaźników
5. Typy badań pedagogicznych

VII. DOBÓR PRÓBY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH
1. Ogólna charakterystyka doboru próby
2. Losowy dobór próby
3. Celowy dobór próby
4. Wielkość i inne aspekty próby

VIII. ETAPY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH
1. Etapy badań a fazy myślenia refleksyjnego
2. Zaistnienie sytuacji problemowej
3. Formułowanie problemów i hipotez
4. Wybór i konstruowanie narzędzi badawczych
5. Dobór badanych osób
6. Przeprowadzanie badań
7. Opracowanie wyników badań

IX. MORALNE ASPEKTY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH
1. Potrzeba uwzględnienia kontekstu moralnego w badaniach
2. Poszukiwanie prawdy głównym celem badań
3. Wiarygodność i kompetencje badacza
4. Zobowiązania wobec osób badanych
5. Łączność badań z praktyką pedagogiczną

X. PRZEGLĄD METOD I TECHNIK BADAŃ PEDAGOGICZNYCH
1. Obserwacja
2. Eksperyment pedagogiczny
3. Testy osiągnięć szkolnych
4. Metoda socjometryczna
5. Metoda sondażu diagnostycznego
6. Analiza dokumentów
7. Inne metody badań
Zakończenie. Bibliografia cytowana

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY