• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
ADHD polemiki i badania

ADHD POLEMIKI I BADANIA

  • Wydawca: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
  • Rok wydania: 2009
  • Wydanie: 1
  • Ilość stron: 152
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7405-457-7
 
30,45 zł
29,00 zł 29,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Przedstawione opracowanie stanowi efekt przemyśleń i obserwacji autorów oraz ich różnorodnych poszukiwań badawczych, dotyczących ADHD. Poszukiwano, w obszarze rozważań etycznych, odpowiedzi na pytanie o społeczną naturę ADHD oraz o słuszność związanej z nią oceny ludzi dotkniętych zaburzeniem. Interesującym stało się poszukiwanie związków potocznego rozumienia nieprzystosowania społecznego dzieci z ADHD z ich doświadczeniami socjalizacyjnymi. Zsumowano także wiedzę o metodach wychowania dzieci nadpobudliwych, zawartą we współczesnych poradnikach, popełnianych przez lekarzy, psychoterapeutów i psychologów oraz publikacjach stricte pedagogicznych, stanowiących podstawową literaturę dla nauczycieli. Przedstawione czytelnikom wyniki badań odnoszą się do wielu obszarów poznawania złożonej problematyki zaburzenia: dietetyki, jako nauki wspomagającej psychofizyczny rozwój dziecka, psychologii klinicznej, wskazującej całokształt problemów związanych z ADHD oraz pedagogiki, poszukującej odpowiedzi na pytanie o zgeneralizowane, pożądane cechy środowiska wychowującego i efekty podejmowanych już w tym obszarze działań. Autorzy dokonują tu analizy nauczycielskiej wiedzy o ADHD oraz rodzicielskiej percepcji sytuacji szkolnej dziecka nadpobudliwego, która w sposób znaczący wpływa na domowe wspieranie jego rozwoju.

Spis treści

1) Etyczny wymiar oceny społecznej dzieci i rodziców dotkniętych ADHD

2) Doświadczenia socjalizacyjne dziecka z ADHD związane z jego rolą płciową

3) Miejsce niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i cukru w diecie uczniów z ADHD

4) Ocena współwystępowania zaburzeń i chorób u dzieci i młodzieży z ADHD

5) ADHD - różne źródła wiedzy o metodach wychowania

6) Ocena wybranych aspektów poziomu wiedzy nauczycieli w zakresie diagnozy i terapii ADHD

7) Postrzeganie sytuacji szkolnej uczniów z ADHD przez matki

8) Wspieranie społecznego rozwoju adolescenta z ADHD w młodzieżowym ośrodku socjoterapii - studium przypadku


9) Psychokorekcyjny trening zdolności poznawczych dziecka z ADHD

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY