• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-31258_20290_150x190

ARTETERAPIA A ROZWÓJ KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH I KOMUNIKACYJNYCH DZIECI ZE SPEKTRUM AUTYZMU (ASD)

  • Wydawca: WiR
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 201
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-62739-25-7
 
32,00 zł
29,90 zł 29,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Arteterapia a rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci ze spektrum autyzmu (ASD)

Autor: Karina Szafrańska

Arteterapia wpływa na rozwój poznawczy, intelektualny i emocjonalny dziecka. Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie, czy arteterapia, a w szczególności drama, będąca metodą terapii pedagogicznej, może być skutecznym narzędziem kompetencji komunikacyjnych u dzieci z zespołem Aspergera.

Tagi: zespół aspergera u dzieci , zespoł Aspergera u dzieci ,

Spis treści

Arteterapia a rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci ze spektrum autyzmu (ASD)

Autor: Karina Szafrańska

Wprowadzenie:
Charakterystyka uczniów z zespołem Aspergera według Karen Williams
I. Arteterapia

  • Muzykoterapia
  • Muzykoterapia w terapii dzieci ze spektrum autyzmu
  • Choreoterapia
  • Biblioterapia
  • Terapia poprzez sztuki plastyczne
  • Stan badań nad skutecznością arteterapii

II. Drama

  • Podstawy teoretyczne dramy
  • Psychodrama
  • Socjodrama

III. Spektrum zaburzeń autystycznych

  • Kryteria diagnostyczne zaburzeń autystycznych wg DSM-IV
  • Kryteria diagnostyczne zaburzeń autystycznych wg DSM-V
  • Zespół Aspergera
  • Całościowe zaburzenia rozwoju a zespół Aspergera
  • Kryteria zespołu Aspergera wg ICD-10 (WHO, 1993)
  • Kryteria diagnostyczne Zespołu Aspergera według DSM IV
  • Zaburzenia w funkcjonowaniu społecznym dzieci z ASD
  • Rozwój mowy i języka u dzieci ze spektrum autyzmu
  • Deficyty w komunikowaniu się
  • Charakterystyka zainteresowań, aktywności i czynności rutynowych
  • Zaburzenia sensoryczne w ASD
  • Inne objawy i zaburzenia występujące u dzieci ze spektrum autyzmu
  • Etiologia ASD
  • Neuropoznawczy model rozwoju teorii umysłu S. Barona-Cohena
  • (mind reading system)
  • Zaburzenia w rozwoju teorii umysłu u dzieci ze spektrum autyzmu
  • Trudne zachowania dzieci z ASD

IV. Uwarunkowania procesu komunikacji

  • Świadomość językowa a świadomość metajęzykowa
  • Kompetencje językowe
  • Sprawność językowa
  • Kompetencje komunikacyjne
  • Wpływ rozwoju teorii umysłu na rozwój kompetencji komunikacyjnych
  • Rola a kompetencje komunikacyjne
  • Użycie języka figuratywnego – wypowiedzi symboliczne

V. Zabawa w ujęciu psychologiczno-pedagogicznym

  • Zabawa dzieci autystycznych
  • Drama dzieci autystycznych
  • Stan badań nad wpływem dramy na możliwości komunikacyjne wysokofunkcjonujących dzieci z ASD

VI. Deficyt kompetencji komunikacyjnych jako cel oddziaływań dramowych

  • Drama jako system oddziaływań pedagogicznych
  • Wybrane terapie wspomagające rozwój wyokofunkcjonujących osób ze spektrum autyzmu
  • Podsumowanie i wnioski
  • Implikacje praktyczne
  • Zastosowana terminologia
  • Streszczenie
  • Summary

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY