• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Arteterapia w pracy pedagoga Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę

ARTETERAPIA W PRACY PEDAGOGA TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE PODSTAWY TERAPII PRZEZ SZTUKĘ

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2014, dodruk 2018
  • Wydanie: II
  • Ilość stron: 134
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-624-9
 
35,00 zł
31,50 zł 31,50 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Ostatnimi czasy zauważyć można niewątpliwie wzrost zainteresowania problematyką arteterapii. Nie brak jej entuzjastów wśród pedagogów, psychologów i innych specjalistów zajmujących się diagnozą, terapią i profilaktyką zaburzeń. Liczne doświadczenia kliniczne przemawiają za potrzebą jej stosowania, jednakże wciąż jeszcze jest niewiele badań naukowych, które przybliżałyby istotę jej fenomenu. Taka sytuacja być może jest spowodowana tym, iż w arteterapii przedmiot badań jest tak skomplikowany, niejednoznaczny, wielowymiarowy, że trudno znaleźć metodę odzwierciedlającą najpełniej badane zjawiska. Problemy z wdrożeniem arteterapii mogą być także związane z tym, że znajduje się niejako "pomiędzy". Między nauką a sztuką, między dyscyplinami medycznymi a humanistycznymi, między pozytywistycznym dążeniem do udowodnienia jej skuteczności a postmodernistyczną zgodą na mnogość interpretacji zjawiska...

W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie ( a może aż?) artystyczną duszę i głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki.  W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym.

Spis treści

ROZDZIAŁ I – TEORETYCZNE PODSTAWY ARTETERAPII

1.1.  Arteterapia i jej miejsce w edukacji i terapii

1.2.  Cele i zadania terapii przez sztukę

1.3.  Perspektywy i problemy arteterapii

1.4.  Sylwetka arteterapeuty
 

ROZDZIAŁ II – GŁÓWNE ZAGADNIENIA TERAPII PEDAGOGICZNEJ

2.1.    Definicja i pojęcie terapii pedagogicznej

2.2.    Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego

2.3. Zasady prowadzenia terapii pedagogicznej
 

ROZDZIAŁ III - WYBRANE METODY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE WYKORZYSTUJĄCE MUZYKĘ, PLASTYKĘ I RUCH

3.1.    Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne

3.2.    Metoda malowania dziesięcioma palcami Ruth F. Shaw

3.3.    Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz

3.4.    Programy aktywności. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja

Marianny i Christophera Knillów

3.5.    Poranny krąg, czyli stymulacja polisensoryczna według pór roku Hedwig Abel

3.6.    Relaksacja Aktywna Maurice Martenot i Christine Saïto w adaptacji Samy Boski

3.7.    System percepcyjno-motoryczny Newella C. Kepharta

3.8.    Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Denissona

3.9.    Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych Teresy Danielewicz, Anny Koźmińskiej, Janiny Magnuskiej

3.10. Spójrz inaczej – program zajęć wychowawczo-profilaktycznych

Andrzeja Kołodziejczyka i Ewy Czemierowskiej

3.11. Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej

 
ROZDZIAŁ IV - WYKORZYSTANIE TECHNIK ARTETERAPEUTYCZNYCH

W TERAPII I WSPOMAGANIU ROZWOJU DZIECKA

4.1.          Arteterapia w diagnozie modalności zmysłowej

4.1.1.      Systemy reprezentacji – definicje i pojęcia

4.1.2.      Wykorzystanie technik arteterapii w diagnozie modalności zmysłowych u dziesięcioletniej dziewczynki

4.2.          Integracja zespołu klasowego tworzonego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym

4.2.1.      Rozwój społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym

4.2.2.      Analiza wybranych konspektów zajęć

4.2.3.      Wykorzystanie technik arteterapii w integracji zespołu klasowego tworzonego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym

4.3.          Zaburzenia integracji sensorycznej

4.3.1.      Integracja sensoryczna – definicje i pojęcie

4.3.2.      Analiza wybranego konspektu zajęć

4.3.3.      Wykorzystanie wybranych technik arteterapii w terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej na przykładzie ośmioletniego chłopca

4.4.          Zaburzenia dyslektyczne

4.4.1.      Dysleksja – definicje i pojęcia

4.4.2.      Analiza wybranych konspektów zajęć

4.4.3.      Wykorzystanie technik arteterapii w terapii dziecka z zaburzeniami dyslektycznymi na przykładzie sześcioletniej dziewczynki

4.5.          Wspomaganie rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka nieśmiałego

4.5.1.      Nieśmiałość – definicje i pojęcia

4.5.2.      Analiza wybranych konspektów zajęć

4.5.3.      Wykorzystanie technik arteterapii w terapii dziecka nieśmiałego na przykładzie jedenastoletniej dziewczynki

Zakończenie

Bibliografia

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY