• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Autyści Indywidualne i grupowe metody terapii Zajęcia adresowane do rodziców

AUTYŚCI INDYWIDUALNE I GRUPOWE METODY TERAPII ZAJĘCIA ADRESOWANE DO RODZICÓW

  • Wydawca: Wydawnictwo ES
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 200
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-930483-7-3
 
39,00 zł
37,00 zł 37,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Dziecko z autyzmem nie żyje w próżni, musi więc umieć nawiązywać kontakty z innymi ludźmi, cieszyć się z porozumienia i współpracy z nimi. W większym stopniu niż nawet bardzo intensywne formy terapii i edukacji, mogą mu w tym pomóc przyjaźnie nastawieni rówieśnicy i rodzina. Nie stanie się to jednak automatycznie, nie wystarczy umieszczenie dziecka w placówce integracyjnej i udzielenie rodzicom wskazówek wychowawczych. To nie działa. Konieczne jest udzielenie jednym i drugim wsparcia. Wymaga go przede wszystkim rodzina, borykająca się nie tylko z trudem wychowania niepełnosprawnego dziecka, ale również z wieloma problemami dnia codziennego. W opracowaniu są zamieszczone metody ukierunkowane na pomoc rodzinie dziecka z autyzmem.

Tagi: autyzm księgarnia ,

Spis treści

Część pierwsza
Trochę teorii
Rozdział 1
Przywiązanie i intersubiektywność
Rozdział 2
Empatia, allocentryzm i egocentryzm, rozumowanie moralne
Rozdział 3
Więcej pytań niż odpowiedzi (neurofunkcjonalne korelaty autyzmu i triada deficytów autystycznych)

Część druga
Terapie indywidualne i grupowe wspomagające rozwój dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu 

Rozdział 4
Wybrane metody terapii indywidualnej
4.1. Terapie niedrektywne i ustrukturalizowana terapia zabawą według A. M. Jernberg
4.2. Koleżeństwo i przyjaźń
4.3. Rozwój poznawczy i ćwiczenia, których celem jest kształtowanie wewnętrznego planu działania i skuteczności zapamiętywania oraz strategie ułatwiające koncentrację na zadaniu
4.4. Praca z ciałem-dotyk i masaż

Rozdział 5
Interwencje prowadzone w grupach dzieci i młodzieży z autyzmem
5.1. Interwencja ukierunkowana na poprawę przystosowania społecznego
5.2. Program skoncentrowany na wyrównywaniu deficytów w społecznym rozumieniu
5.3. Dyrektywne uczenie umiejętności wspólnej zabawy z wykorzystaniem wideo modelowania
5.4. LEGO terapia i inne zabawy interakcyjne

Rozdział 6
Interwencje adresowane do dzieci z autyzmem i ich rodziców
6.1. Terapia interakcji rodzic-dziecko
6.2. Wideotrening Komunikacji
6.3. Warsztaty umiejętności wychowawczych: kierowanie aktywnością dziecka i rozwiązywanie problemów
6.4. Program zapobiegania poczuciu osamotnienia dzieci z autyzmem i wzmacniania kompetencji wychowawczych ich rodziców
6.5. Stepping Stones Triple P-Positive Parenting Program (SSTP-PPP)
6.6. Przygotowanie rodziców do realizacji programów wspomagających rozwój komunikacji, języka i mowy dziecka

Rozdział 7
Interwencje, w których uczestniczą rówieśnicy o prawidłowym przebiegu rozwoju emocjonalno-społecznego

Część trzecia
Programy adresowane do rodziców dzieci z autyzmem
Rozdział 8
Grupa wsparcia
Rozdział 9
Grupa, której spotkania są ukierunkowane na realizację celów osobistych (grupa sukcesu)
Rozdział 10
Warsztaty dla rodziców: rodzeństwo dziecka z autyzmem

Załączniki
Załącznik 1
Deficyt Funkcji Wykonawczych
Załącznik 2
Kwestionariusz Emocjonalnej Regulacji i Umiejętności Społecznych
Bibliografia
 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY