• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Dialog motywujący Jak pomóc ludziom w zmianie

DIALOG MOTYWUJĄCY JAK POMÓC LUDZIOM W ZMIANIE

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 608
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-233-3565-8
 
89,99 zł
79,20 zł 79,20 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Książka prezentuje dialog motywujący (DM) – efektywną metodę wspomagania zmiany w szerokim zakresie zagadnień i warunków. Zawiera ono jak dotąd najpełniejsze objaśnienie DM. Zamiast przedstawić fazy i zasady DM, autorzy opisali cztery ogólne procesy, które składają się na to podejście- angażowanie, ukierunkowywanie, wywoływanie, planowanie- i wokół nich uporządkowali treść tej książki. Autorzy analizują w jaki sposób procesy DM można wykorzystać w toku całej zmiany, i to nie tylko zmiany zachowania. Zostały uwzględnione nowe, ważne informacje na temat procesów leżących u podłoża DM i szkolenia w zakresie tej metody. Autorzy przedstawili język podtrzymania jako przeciwieństwo języka zmiany i odróżnili go od oznak niezgody w relacji między klientem a terapeutą, rezygnując z wcześniejszych wyjaśnień odwołujących się do pojęcia oporu. Omówili także dwie szczególne sytuacje spotykane w terapii, które różnią się nieco od DM głównego nurtu, niemniej jednak wykorzystują jego ramy pojęciowe i metody: pomaganie przy zachowaniu bezstronności oraz rozwijanie rozbieżności u osób, które nie doświadczają ambiwalencji. Znalazły się tutaj nowe przypadki kliniczne, słowniczek terminów związanych z DM oraz uaktualniona bibliografia. Autorzy celowo przyznali priorytet praktycznym aspektom i zastosowaniu DM, zostawiając omówienie historii, teorii, badań empirycznych i oceniania wierności wdrażania na koniec książki.

Książka stanowi obowiązkową lekturę dla specjalistów reprezentujących różne dziedziny opieki zdrowotnej, m.in. terapeutów uzależnień, psychologów klinicznych, psychiatrów, pracowników socjalnych, terapeutów rodzinnych, doradców, pielęgniarek, lekarzy i edukatorów medycznych.

Tagi: psychoterapia książki ,

Spis treści

Nota o autorach 7
Przedmowa do trzeciego wydania 9

CZĘŚĆ I. CO TO JEST DIALOG MOTYWUJĄCY?
Rozdział 1. Rozmowy na temat zmiany 21
Rozdział 2. Duch dialogu motywującego 34
Rozdział 3. Metoda dialogu motywującego 49

CZĘŚĆ II. ANGAŻOWANIE – UGRUNTOWANIE W RELACJI
Rozdział 4. Zaangażowanie i wycofywanie się 67
Rozdział 5. Słuchanie – zrozumienie dylematu osoby 78
Rozdział 6. Podstawowe umiejętności związane z prowadzeniem dialogu 96
Rozdział 7. Badanie wartości i celów 111

CZĘŚĆ III. UKIERUNKOWYWANIE – WYZNACZANIE CELÓW STRATEGICZNYCH
Rozdział 8. Dlaczego ukierunkowywać? 133
Rozdział 9. Znajdowanie horyzontu 144
Rozdział 10. Kiedy cele są różne 167
Rozdział 11. Wymiana informacji 181

CZĘŚĆ IV. WYWOŁYWANIE – PRZYGOTOWANIE DO ZMIANY
Rozdział 12. Ambiwalencja – język zmiany i język podtrzymania 213
Rozdział 13. Wywoływanie u osoby jej własnej motywacji 225
Rozdział 14. Reagowanie na język zmiany 245
Rozdział 15. Reagowanie na język podtrzymania i niezgodę 262
Rozdział 16. Wywoływanie nadziei i pewności siebie 282
Rozdział 17. Pomaganie z zachowaniem postawy neutralnej 306
Rozdział 18. Rozwijanie rozbieżności 321

CZĘŚĆ V. PLANOWANIE – POMOST NA DRODZE DO ZMIANY
Rozdział 19. Od wywoływania do planowania 339
Rozdział 20. Opracowanie planu zmiany 353
Rozdział 21. Wzmacnianie zobowiązania 376
Rozdział 22. Wspieranie zmiany 386

CZĘŚĆ VI. DIALOG MOTYWUJĄCY W CODZIENNEJ PRAKTYCE
Rozdział 23. Doświadczanie dialogu motywującego 399
Rozdział 24. Uczenie się dialogu motywującego 421
Rozdział 25. Stosowanie dialogu motywującego 437
Rozdział 26. Integrowanie dialogu motywującego 458

CZĘŚĆ VII. EMPIRYCZNA OCENA DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
Rozdział 27. Dowody empiryczne oraz ewolucja dialogu motywującego 479
Rozdział 28. Ocena rozmów motywujących 503
Dodatek A. Słowniczek terminów związanych z dialogiem motywującym 523
Dodatek B. Bibliografia prac poświęconych dialogowi motywującemu 533
Christopher J. McLouth

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY