• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Dyrektor szkoły liderem - inspiracje i perspektywy

DYREKTOR SZKOŁY LIDEREM - INSPIRACJE I PERSPEKTYWY

  • Wydawca: Wolters Kluwer
  • Rok wydania: 2015
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 418
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-264-8204-5
 
49,00 zł
44,10 zł 44,10 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

W książce Dyrektor szkoły liderem - inspiracje i perspektywy w przystępny sposób omówiono istotę przywództwa edukacyjnego jako swoistego rodzaju wyzwania. Autorka proponuje nowy sposób myślenia o szkole i dyrektorze szkoły, ujawnia tajniki stawania się liderem oraz sposoby jego skutecznego działania.

Opracowanie zachęca do namysłu nad praktyką kierowania szkołą i pomaga odpowiedzieć na szereg ważnych pytań, m.in.:
- dlaczego dyrektor szkoły powinien być liderem, co może go do tego motywować,
- czy liderem się jest, czy też się staje,
- co kryje się za przywództwem edukacyjnym,
- jak być skutecznym przywódcą edukacyjnym, na co położyć szczególny nacisk.

Spis treści

CZĘŚĆ PIERWSZA
PRZYWÓDZTWO I KOMPETENCJE PRZYWÓDCZE - PODSTAWY TEORETYCZNE | str. 29

I. Przywództwo - ewolucja poglądów | str. 31

1. Definicje przywództwa | str. 33
2. Przywództwo - rys historyczny | str. 42
3. Wybrane koncepcje i teorie przywództwa - tradycja i współczesność | str. 54
4. Perspektywy badawcze | str. 111
Podsumowanie | str. 125

II. Kompetencje przywódcze | str. 128

1. Kompetencje - przybliżenie pojęcia | str. 129
2. Kompetencje - własności | str. 138
3. Kompetencje organizacji i kompetencje indywidualne | str. 141
4. Zarządzanie organizacją przez cele i kompetencje | str. 143
5. Kompetencje kierownicze kadr zarządzających - modele kompetencji | str. 146
6. Kompetencje w zarządzaniu - kompetencje przywódcze | str. 152
Podsumowanie | str. 156

CZĘŚĆ DRUGA
PRZYWÓDZTWO EDUKACYJNE DYREKTORA SZKOŁY | str. 159

III. Przywództwo w szkole i jego złożoność | str. 161

1. Znaczenie przywództwa w szkole | str. 164
2. Przywództwo i zarządzanie w szkole - ku yin i yang | str. 170
3. Klasyfikacje przywództwa | str. 182
4. Przywództwo dyrektora szkoły a osiągnięcia uczniów | str. 201
5. Przywództwo dyrektora szkoły a przywództwo nauczycieli | str. 207
6. Przywództwo edukacyjne dyrektora szkoły - wyzwania teorii i praktyki | str. 212
Podsumowanie | str. 221

IV. Dyrektor szkoły - stawanie się przywódcą | str. 223

1. Rozwój zawodowy dyrektorów szkół w kontekście przywództwa | str. 226
2. Droga do przywództwa - podjęcie zobowiązania | str. 230
3. Pierwsze lata - odnajdywanie własnej drogi | str. 260
4. Ku dojrzałemu przywództwu - kształtowanie własnej drogi | str. 270
5. Kompetencje przywódcze dyrektorów szkół i ich rozwijanie - wyzwania | str. 274
Podsumowanie | str. 284

V. Przywództwo edukacyjne jako przedmiot uczenia się | str. 286

1. Wpływ społeczny i korzystanie z władzy | str. 288
2. Motywowanie | str. 309
3. Tworzenie i kształtowanie kultury szkoły | str. 326
4. Przewodzenie zmianie | str. 337
5. Budowanie kultury myślenia strategicznego | str. 344
6. Zasady wzorcowego przywództwa | str. 354
7. Profesjonalizm i etyka dyrektora szkoły | str. 361
Podsumowanie | str. 372

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia
Joanna Madalińska-Michalak

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY