
DYSORTOGRAFIA SYMULTANICZNA NAUKA POPRAWNEJ PISOWNI DLA DZIECI W WIEKU 7-8 LAT
- Wydawca: WiR
- Rok wydania: 2018
- Ilość stron: 72
- Oprawa: miękka
- ISBN: 975-83-65423-40-5
29,90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 299zł Najniższa cena z 30 dni: 29,90 zł
Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.
DYSORTOGRAFIA. Symultaniczna nauka poprawnej pisowni dla dzieci w wieku 7-8 lat
Autor: Agnieszka Bala
Autorka ćwiczeń zastosowała efektywną metodę nauki ortografii polegającą na globalnym zapamiętywaniu wyrazów (ortogramów). To sprawdzone rozwiązanie dla dzieci, które znając reguły ortograficzne, wciąż nie potrafią ich zastosować i sprostać wymaganiom edukacyjnym.
Karty polecamy:
Dlaczego alternatywna metoda?
Wszelkie reguły językowe przyswajamy poprzez abstrahowanie ich z materiału językowego, a więc w sposób nieuświadomiony. Pamięciowe opanowanie reguł ortograficznych tylko w niewielkim stopniu może poprawić poziom ortografii u dzieci z predyspozycjami dysortograficznymi i dyslektycznymi. Gdy dzieci uporczywie, w wyrazach o wysokiej frekwencji, powtarzają błędy w zapisie, należy przypuszczać, że przyczyna tego zjawiska nie leży w braku znajomości zasad. Ponadto, nawet przy bezbłędnym opanowaniu pamięciowym reguł, umiejętność stosowania ich w praktyce nie jest wcale logicznym następstwem. W przypadku dzieci z dysortografią powinno się wykorzystać mechanizmy globalnego, prawopółkulowego zapamiętywania, przypominającego "fotografowanie" słowa.
Jak pracować?
Ćwiczenia nie wymagają uczenia się zasad ortograficznych. Strategie prawopółkulowe dotyczą rzeczowników konkretnych w mianowniku. Wybrane rzeczowniki zostały zebrane w określone grupy semantyczne — najczęściej czytane i zapisywane wyrazy przez dzieci w wieku 7-8 lat. Ortogramy wielokrotnie powtarzają się w różnych typach zadań, co pozwala dzieciom szybko i skutecznie pokonać trudności z prawidłowym zapisem wyrazów. Zapamiętywanie ortogramów oparte jest na zasadzie„prawa pierwszego połączenia". Dzieci w sposób wzrokowy zapamiętują prawidłowy zapis wyrazu, następnie piszą go po śladzie, przepisują, a na koniec samodzielnie podpisują obrazek.
Metodyka postępowania to:
• kilkakrotnie "fotografuj" wyraz (zapamiętaj go wzrokowo),
• wielokrotnie czytaj wyraz na głos (zapamiętaj jego dźwięk),
• pisz po śladzie (zapamiętaj ruch prowadzonej ręki),
• przepisuj wyraz (koordynuj wzrok z ruchem ręki),
• samodzielnie napisz wyraz.
DYSORTOGRAFIA. Symultaniczna nauka poprawnej pisowni dla dzieci w wieku 7-8 lat
Autor: Agnieszka Bala
Strona Internetowa Medicon.pl korzysta z plików cookies. Możesz je wyłączyć w swojej przeglądarce. Więcej o plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.