• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-dziecko-z-autyzmem-wyzwalanie-potencjalu-rozwojowego-plyta-cd_10260_150x190

DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWALANIE POTENCJAŁU ROZWOJOWEGO + PŁYTA CD

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2013, dodruk 2019
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 208
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-01-16957-2
 
39,00 zł
34,90 zł 34,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi dziećmi z autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice, nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach diagnostyczno-terapeutycznych. Ta praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich osób, borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania zachowań dzieci autystycznych.
Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kościelskiej

W pracy Hanny Olechnowicz p.t. Dziecko z autyzmem Wyzwalanie potencjału rozwojowego + płyta CD autorka opisuje metodę wspomagania rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od 15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie relacji z innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je stosować osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia. Opisane tu  metody nie wymagają środków pieniężnych ani specjalistycznego sprzętu – „narzędziem” terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączona jest płyta CD z kartami, które pomagają w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim oraz w obserwacji postępów. 

Tagi: autyzm księgarnia ,

Spis treści

Kurs kwalifikacyjny dla nauczycieli dzieci z autyzmem (Anna Ciupa)

CZĘŚĆ I. Scenariusze postępowania terapeutycznego - wprowadzenie
A.Uzasadnienie teoretyczne
1.Jak uwolnić w dzieciach z autyzmem wrodzone wzorce przywiązania? (Hanna Olechnowicz)
2.Wprowadzenie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat relacji, porozumiewania się i myśli - model DIR/Floortime Stanleya I. Greenspana i Sereny Wieder (Robert Wiktorowicz)
B.Wskazówki metodyczne
3.Zespolenie diagnozy i terapii (Hanna Olechnowicz)
4.Czym są karty diagnostyczno-terapeutyczne i jak się nimi posługiwać (Hanna Olechnowicz)

CZĘŚĆ II. Wgląd w sytuację psychologiczną dziecka i ustalenie progów tolerancji na bodźce zewnętrzne
Wstępna diagnoza sytuacji psychicznej i potrzeb terapeutycznych dziecka
PAKIET I: Reaktywność zmysłów
1/1 Ustalenie progów tolerancji dziecka na bodźce zewnętrzne, ustalenie postępowania oszczędzającego
1/2 Reaktywność słuchowa
1/3 Obszary wrażliwości na dotknięcie
1/4 Autostymulacja zmysłu równowagi
1/5 Wykorzystanie wrażliwości węchowej
1/6 Wrażliwość układu wegetatywnego
PAKIET II: Dążenia i samorzutne działania
II/1 Dynamika zachowania
II/2 Tropizmy: ku ludziom i rzeczom - od ludzi i rzeczy
II/3 Niepokój ruchowy i krótkotrwalość skupienia
II/4 Krzyki i wybuchy afektomotoryczne
II/5 Barwa i ekspresja głosu dziecka
II/6 Rysunek jako wskaźnik stanu emocjonalnego dziecka
II/7 Jakość kontaktów społecznych podczas karmienia dziecka

CZĘŚĆ III. Scenariusze zabaw terapeutycznych i postępowania w sytuacjach trudnych
PAKIET III: Bliżej natury (łagodzenie bodźców przeciążających)
III/1 Las, ogród
III/2 Rośliny
III/3 Zwierzęta
PAKIET IV: Interwencje terapeutyczne
IV/1 Regresja terapeutyczna
IV/2 Przedmiot pośredniczący w roli łącznika społecznego ("mediator", "ambasador")
IV/3 Zestrojenie działań z użyciem przedmiotu pośredniczącego
PAKIET V: Myśląca dłoń
V/1 Szansa nowego początku
V/2 Dotykanie przedmiotów
V/3 Ręczne sterowanie dłonią dziecka
V/4 Zestrojenie dotknięcia i słowa
V/5 Ręka i mowa
PAKIET VI: Kontakt wzrokowy jako skuteczne działanie
VI/1 Odzwierciedlanie
VI/2 Ucieczki i współwędrowanie
VI/3 Echo działań ponawianych (kwitowanie)
VI/4 Spojrzenie z bezpiecznego gniazda
VI/5 Twarz dorosłego - dotknięta nie budzi lęku
VI/6 Spojrzenie zwycięzcy
VI/7 Samorzutne spojrzenie ku bodźcowi oczekiwanemu
VI/8 Zniewolenie i radość samodzielnego wyzwolenia
PAKIET VII: Traktowanie dziecka
VII/1 Jakość mowy kierowanej do dziecka
VII/2 Modyfikacja systemu oczekiwań
PAKIET VIII: Karty autorstwa użytkownika kartoteki
VIII/1

CZĘŚĆ IV. Opracowania kazuistyczne - karty diagnostyczno-terapeutyczne w praktyce
Łukasz (Felicyta Krawczyk)
Michał (Jolanta Gęsiarz)
Dominik (Anna Furtek)
Kamil (Ilona Kwiatkowska)
Jaś (Elżbieta Wzorek)

ANEKS. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń
(Hanna Olechnowicz)
 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY