
DZIECKO Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ WZROKU W ROLI UCZNIA SZKOŁY OGÓLNODOSTĘPNEJ INTEGRACYJNEJ I SPECJALNEJ
- Wydawca: UMCS
- Rok wydania: 2017
- Wydanie: I
- Ilość stron: 230
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-7784-933-0
29,90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak – uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Spis treści
Od autorki.
Wstęp.
Rozdział 1 Uczeń z niepełnosprawnością wzroku w trzech formach organizacyjnych kształcenia.
Rozdział 2 Dziecko z niepełnosprawnością w rolach społecznych w przestrzeni szkolnej.
Rozdział 3 Funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością wzroku w rolach szkolnych na etapie edukacji podstawowej.
Rozdział 4 Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych.
Rozdział 5 Analiza i interpretacja wyników badań własnych.
Podsumowanie.
Zakończenie.
Bibliografia.
Spis tabel.
Spis rysunków i wykresów.
Aneksy.