• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-dzwieki-mowy-program-ksztaltowania-swiadomosci-fonologicznej-dla-dzieci-przedszkolnych-i-szkolnych_12968_150x190

DŹWIĘKI MOWY PROGRAM KSZTAŁTOWANIA ŚWIADOMOŚCI FONOLOGICZNEJ DLA DZIECI PRZEDSZKOLNYCH I SZKOLNYCH

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 234
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-712-3
 
38,00 zł
34,20 zł 34,20 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. Zabawy z rymami” kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. „Głoski rozpoczynające i kończące słowa” stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. „Głoska a litera” poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa. 

Tagi: logopedia książka ,

Spis treści

Wstęp
Znaczenie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania
Pojęcie świadomości fonologicznej
Świadomość fonologiczna w opanowaniu umiejętności czytania i pisania
Świadomość fonemowa a trudności w nauce czytania i pisania
Poziomy świadomości fonologicznej
Diagnoza świadomości fonologicznej
Kształtowanie świadomości fonologicznej
Rola automatyzacji w nauce czytania i pisania
Dekodowanie jako umiejętność
Uczenie się umiejętności dekodowania
Wnioski
Literatura


Część I. Zabawy z rymami
Wprowadzenie w świat dźwięków mowy
Literatura dziecięca
Rymy
Rozpoznawanie rymów
Tworzenie rymów
Zabawy z rymami


Część II. Głoski zaczynające i kończące słowa
Głoski zaczynające i kończące słowa
Wyodrębnianie głosek zaczynających i kończących słowa
Podawanie słów zaczynających się taką samą głoską
Zabawy z głoskami zaczynającymi i kończącymi słowa


Część III. Głoska a litera
Analiza i synteza sylabowa i fonemowa
Analiza i synteza sylabowa
Wyszukiwanie znaczących części słowa
Łączenie sylab w słowa
Analiza i synteza fonemowa
Dzielenie słów na głoski
Wyszukiwanie słowa w słowie
Głoska a litera
Literatura

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY