• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Edukacja i/a mózg Mózg a/i edukacja

EDUKACJA I/A MÓZG MÓZG A/I EDUKACJA

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2015
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 158
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-916-5
 
23,60 zł
21,90 zł 21,90 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

W ostatnim czasie wzrasta zainteresowanie wśród pedagogów literaturą zagraniczną i polską dotyczącą neurodydaktyki. Coraz częściej problemy dotyczące metod i form pracy sprzyjających mózgom uczniów w procesie edukacji to tematy szkoleń, seminariów, konferencji i studiów podyplomowych. Jednak w neurodydaktyce pojawia się więcej pytań, niż odpowiedzi.

Prezentowana publikacja wpisuje się w klimat odpowiedzi, ale też przez wielu autorów zamieszczonych w niej artykułów stawiane są pytania dotyczące ciekawej i jednocześnie złożonej problematyki dotyczącej plastyczności mózgu.
Zasadniczym celem publikacji było przedstawienie wyników badań i dobrych praktyk dotyczących pracy, terapii i rehabilitacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych z wykorzystaniem wiedzy na temat plastyczności mózgu.


Publikacja, na którą składa się jedenaście artykułów, została podzielona na trzy zasadnicze części.

Pierwsza z nich, złożona z dwóch artykułów – autorstwa Renáty Bernátovej i Elżbiety Pędraszewskiej-Iskrzak – dotyczy teoretycznych założeń i praktycznych działań odnoszących się do diagnozowania i terapii dzieci oraz dorosłych z zaburzeniami w uczeniu się i zachowaniu.

Druga część zawiera sześć artykułów, których autorami są: Wiesław Sikorski, Jozef Liba, Sławomir Kania, Dariusz Stanuchowski, Karolina Mateja, Irena Koszyk, i traktuje o uczniu neurotypowym w szkole – metodach i formach wspierania i rozwoju.

Trzecia część, z artykułami Anny Gołębiowskiej, Kingi Mydlarz oraz Sławomira Śliwy, dotyczy szkoły i nauczyciela w nowej rzeczywistości edukacyjnej.


Publikacja jest kolejnym głosem, przyczynkiem w dyskusji nad rolą nurodydaktyki i wiedzy o funkcjonowaniu mózgu w pracy z dziećmi i młodzieżą o określonych trudnościach i dysfunkcjach. Ukazuje, jak ta wiedza służy uczniom uzdolnionym, jak pomaga efektywnie pracować, odpowiadać na potrzeby i odkrywać możliwości wszystkich uczących się.

Spis treści

Część I
Renáta Bernátová
Edukácia detí a mládeže s vývinovými poruchami učenia  a poruchami správania v Slovenskej Republike
Elżbieta Pędraszewska-Iskrzak
Stymulowanie rozwoju dziecka z wieloczynnikowym uszkodzeniem mózgu za pomocą metody Suzuki     

Część II
Wiesław Sikorski
Nauczanie programowane lingwistycznie – czy to działa?     
Jozef Liba
Primárne vzdelávanie v profylaxii sociálno-patologických javov u Rómskych žiakov     
Sławomir Kania 
Uczeń scyfryzowany – zagrożenia i ich profilaktyka pedagogiczna     
Dariusz Stanuchowski
Środki dydaktyczne pożądane przez cyfrowych tubylców     
Karolina Mateja
Neuropedagogiczny charakter teorii pięciu umysłów przyszłości Howarda Gardnera     
Irena Koszyk
Co trzeba wiedzieć o zdolnych, utalentowanych, twórczych?
 
Część III
Anna Gołębiowska
Neurodydaktyka a przygotowanie studentów do wykonywania  zawodu nauczyciela     
Kinga Mydlarz
Dobrostan psychiczny w ujęciu hedonistycznym nauczycielek a ich osobowości     
Sławomir Śliwa
Klimat szkoły przyjazny profilaktyce na pierwszym etapie edukacyjnym

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY