• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-edukacja-malego-dziecka-tom-3-nowe-konteksty-poglady-i-doswiadczenia_8052_150x190

EDUKACJA MAŁEGO DZIECKA TOM 3. NOWE KONTEKSTY, POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: Kraków 2010
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 276
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7587-467-9
 
39,80 zł
35,82 zł 35,82 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

 Trzeci tom pracy Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia, kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Zaprezentowano w nim autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie. Mimo że w niektórych przypadkach badania te wykonano na małych grupach dzieci (uczniów klas I–III), ich rodziców i nauczycieli, dają one jednak wartościowy poznawczo obraz funkcjonowania współczesnego dziecka w wielu różnorodnych środowiskach (rodzinnym, przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym, rówieśniczym, medialnym).

Tom otwiera część zatytułowana Nowe konteksty edukacji małego dziecka, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie – dziecka i dzieciństwa – w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Podejmują także próbę wskazania nowych orientacji i strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego odnoszących się do poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w działalności dziecka, jak i nauczyciela.
Część druga – Doświadczenia edukacji przed- i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji – poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań nawiązują do najnowszych prawnych regulacji oświatowych, które wprowadziły szereg zmian w czeskiej i słowackiej edukacji elementarnej. Zmiany te dotyczą głównie charakteru instytucji zajmujących się kształceniem dzieci przed- i wczesnoszkolnych, i obejmują: model edukacji, proces kształcenia, program nauczania, metodę planowania edukacji oraz ewaluację wyników kształcenia.

Ostatnia część tomu – Poglądy i doświadczenia dotyczące edukacji małych dzieci w Polsce – obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka. Prezentowane poglądy i doświadczenia odnoszą się również do problematyki zagospodarowania czasu wolnego dzieci, jak i przejawianych przez nie zachowań ryzykownych, warunkowanych między innymi dysfunkcyjnością współczesnej rodziny.

Spis treści

Wprowadzenie

 

NOWE KONTEKSTY EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA

 

Iwona Samborska

Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych

 

Iwona Czaja-Chudyba

Nieobecna praktyka – o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukacji wczesnoszkolnej

 

Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński

Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej

 

Tatiana Kłosińska

Problemy wczesnej edukacji medialnej

 

Małgorzata Zalewska-Bujak

Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie – wybrane dylematy i zagrożenia

 

Katarzyna Wojciechowska

Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka – komunikat z badań

 

Beata Kozieł

Zjawisko krzywdzenia dzieci – próba analizy wybranych raportów

 

DOŚWIADCZENIA EDUKACJI PRZED- I WCZESNOSZKOLNEJ W CZECHACH I NA SŁOWACJI

 

Radmila Burkovičová

The current nature of children's education in Czech pre-schools

 

Alexandra Tomášová

Školní vzdělávací program a plán autoevaluace mateřské školy

 

 

Alena Douškova

Potreby detí a špecifické mikroprostredie materskej školy v Slovensko

 

Soňa Kariková

Školská spôsobilost' – podmienka pre zvládnutie roly školáka

 

 

POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE EDUKACJI MAŁYCH DZIECI W POLSCE

 

Anna Buła

Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej

 

Renata Reclik

Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym

 

Monika Wiśniewska-Kin

Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym – niewykorzystane i zaniedbane możliwości, zanikająca szansa…

 

Jolanta Bonar

Zadania edukacyjne jako czynnik wspierający rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym

 

Bożena Grzeszkiewicz

Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym

 

Aleksandra Skowrońska

Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka

 

Barbara Chojnacka-Synaszko

Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach świetlicowych

 

Jacek Stelmach

Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko-czeskim

 

Informacja o autorach


Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY