
EDUKACJA MAŁEGO DZIECKA TOM 4. KONTEKSTY ROZWOJOWE I WYCHOWAWCZE
- Wydawca: Impuls
- Rok wydania: 2013
- Wydanie: II
- Ilość stron: 367
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-7850-515-0
30,69 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
Tom 4 serii Edukacja małego dziecka otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka i część drugą: Konteksty wychowawcze – ku pedagogice współbycia. Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
Spis treści
WSPOMAGANIE ROZWOJU I UCZENIA SIĘ MAŁEGO DZIECKA
Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
Zasady, szanse i trudności
Pięciolatki w cieniu sześciolatków czy sześciolatki w cieniu pięciolatków – zagrożenia rozwoju starszych przedszkolaków
Współcześnie stosowane metody pomocy dzieciom z trudnościami rozwojowymi. Doniesienie z ogólnopolskich badań sondażowych
Dwie edukacje małego dziecka
Potrzeba wyróżniania sukcesów szkolnych uczniów z trudnościami w uczeniu się
Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju ucznia niedostosowanego społecznie –ujęcie systemowe
Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi – najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania
KONTEKSTY WYCHOWAWCZE – KU PEDAGOGICE WSPÓŁBYCIA
Edukacyjne bariery kreatywności młodszych uczniów
Sztuka i twórczość dziecka w kontekście jego rozwoju i wychowania estetycznego
Radość dzieciństwa zagrożona – problemy wczesnej edukacji estetycznej
Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji
Bliżej pedagogiki współbycia
Możliwości i zagrożenia dla jakości życia dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej
Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym w roli (nie)wymagającychodbiorców informacji o uczniowskich osiągnięciach szkolnych
Językowy obraz współczesnej rodziny – na przykładzie wypowiedzi uczniów w młodszym wieku szkolnym
Od edukacji dorosłych do kreowania potrzeb dziecka – świat potrzeb dzieckaw językowym obrazie reklam
Wychowanie religijne w edukacji małego dziecka