• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Edukacja małego dziecka Tom 7 Przemiany rodziny i jej funkcji

EDUKACJA MAŁEGO DZIECKA TOM 7 PRZEMIANY RODZINY I JEJ FUNKCJI

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2015
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 246
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-788-8
 
30,05 zł
27,00 zł 27,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Niniejsza publikacja to siódmy tom serii wydawniczej Edukacja małego dziecka zainicjowanej przez środowisko pedagogów cieszyńskich. Tom jest poświęcony zagadnieniom rodziny w bardzo szerokim ujęciu teoretycznym i badawczym. Szczególny nacisk poszczególni autorzy położyli na rodzinę współczesną.

Tom siódmy składa się z czterech części.

Część pierwsza zawiera artykuły charakteryzujące przemiany zachodzące we współczesnej rodzinie. Bogusław Śliwerski zwraca uwagę na ko­nieczność powrotu do wychowania humanistycznego, które pozwala człowiekowi, szczególnie młodemu, szukającemu swojego miejsca w świecie, na samoświadomość w kształtowaniu obrazu własnej osoby. Przywołuje autorytety znaczące dla pedagogiki, które podkreślały wartość dziecka i dzieciństwa w wychowaniu i stosowaniu nowoczesnych metod edukacji. Powrót do autorytetów jest szansą na odnalezienie drogi życiowej przez młodych ludzi w świecie zalewu informacyjnego. Arkadiusz Wąsiński, Aleksandra Minczanowska i Małgorzata Stokłosa piszą o rodzinie w świetle wartości i ich klasyfikowania w niej. Podkreślają konieczność pedagogizacji rodziny w kontekście wychowania do wartości. W kolejnych opracowaniach Aneta Jagier, Rafał Fudala i Gabriela Machaczek zwracają uwagę na umiejętność dostrzegania zarówno pozytywnych, jak i negatywnych wartości, które dziecku/młodzieży oferuje kultura medialna. Wśród zagrożeń wynikających dla rodziny są: brak kontaktów społecznych, umiejętności empatii i zarządzania zdolnościami.

Części druga i trzecia opracowania charakteryzują doświadczenia wychowawcze dziecka, które wynikają ze zróżnicowań środowiska rodzinnego i wprowadzania dziecka w świat wartości. Katarina Vančiková, Zlatica Huľová i Bronislava Kasáčová wskazują w nich na związek między zmianami ekonomicznymi a społecznymi i skutkami wychowawczymi dla dziec­ka. Bożena Pietryczuk, Natalia M. Ruman, Edyta Skoczyłaś-Krotla, Aneta Czerska i Aniela Różańska omawiają również różne sfery doświadczeń życiowych dziecka i rolę rodziców w ich kształtowaniu.

W czwartej części publikacji Urszula Szuścik, Bożena Grzeszkiewicz, Rafał Majzner, Małgorzata Muszyńska i Małgorzata Drost-Rudnicka poruszają problem doświadczeń twórczych i estetycznych dziecka, w jakie wprowadza się je przez różne formy kontaktu ze sztuką.

Kolejny tom z serii Edukacja małego dziecka ukazuje się dzięki niezmiennej przychylności i pomocy władz akademickich Uniwersytetu Śląskiego – Dyrekcji Instytutu Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie. Redaktorzy tomu składają podziękowania wszystkim autorom za twórczy namysł nad problematyką rodziny i jej współczesnymi przemianami.

Spis treści

Wprowadzenie

PRZEMIANY WSPÓŁCZESNEJ RODZINY KONTEKSTY SPOŁECZNE, KULTUROWE I EDUKACYJNE
O wartości wychowania w degradowanym etycznie społeczeństwie informacyjnym     
Współczesne obrazy rodziny. W poszukiwaniu sensu opieki i rodzicielstwa
Obraz rodziny w ujęciu studentów pedagogiki
Media a kształtowanie umiejętności społecznych dzieci     
Medialność jako istotna cecha dziecka żyjącego w technopolu i płynnej nowoczesności
Rodzina jako źródło zaburzenia zachowania u dziecka w kontekście współczesnych przemian społeczno-kulturalnych     
 
RODZINA A WYCHOWANIE MAŁEGO DZIECKA DOŚWIADCZENIA, PROBLEMY, PERSPEKTYWY
Súčasné ekonomické a spoločenské súvislosti vzťahu rodiny a školy     
Evalvácia problémov socializácie detí v predškolskom veku
Problemy seksualności dzieci     
Śmierć i żałoba w doświadczeniu małego dziecka
Ważne rozmowy na trudne tematy w rodzinie
 
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI WE WSPÓŁCZESNEJ RODZINIE
Hodnoty dnešných detí – možnosti ich diagnostikovania a medzinárodných komparácií     
O dzieciach dla dzieci. Wokół współczesnej prozy dla najmłodszych     
Czytanie dla rozwoju w metodzie Cudowne Dziecko. Komunikat z badań
Rodzina i kształtowanie wartości ekologicznych dziecka     

TWÓRCZOŚĆ I CZAS WOLNY W ŻYCIU RODZINY I DZIECKA
Twórczość dziecka w toku edukacji     
Zabawa swobodna. Niedoceniane źródło wiedzy o dziecku
Rola czechowickiego teatru Muzycznego Movimento w Czechowicach-Dziedzicach w rozwijaniu zainteresowań muzyczno-teatralnych dzieci i młodzieży     
Psychodrama w edukacji lat czterdziestych XX wieku 
W stronę współczesnej aksjodramy
Zajęcia pozalekcyjne jako forma organizacji czasu wolnego młodszych uczniów

Informacja o autorach

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY