• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych

EDUKACJA MEDIALNA W DOBIE WSPÓŁCZESNYCH ZMIAN KULTUROWYCH, SPOŁECZNYCH I TECHNOLOGICZNYCH

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2016
  • Wydanie: II
  • Ilość stron: 228
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-989-9
 
38,00 zł
34,20 zł 34,20 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Edukacja medialna to zadanie ogólnospołeczne, ponieważ wszyscy obywatele są użytkownikami i beneficjentami różnych technologii, które wykorzystują we wszystkich kluczowych sferach własnego życia. […] Współczesna cywilizacja medialna niesie ze sobą nie tylko szanse, ale również liczne zagrożenia dla rozwoju, zdrowia, a nawet życia człowieka.
Jedynie na drodze edukacji do nowych technologii, poprzez nie i dla nich jesteśmy w stanie sprostać tym wyzwaniom, a w rezultacie budować solidne fundamenty dla społeczeństwa obywatelskiego, społeczeństwa wiedzy i społeczeństwa demokracji komunikacyjnej.
Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek
Książka pod redakcją Agnieszki Ogonowskiej i Grzegorza Ptaszka bardzo aktualnie i wyjątkowo szybko reaguje na nowe trendy uwarunkowane nie tylko współczesnymi procesami społecznymi i kulturowymi, ale także technologicznymi, które odzwierciedlają się w sferze mediów i współczesnej komunikacji medialnej. […] Publikacja zawiera nowe i inspirujące uwagi, spostrzeżenia, analizy, studia przypadku oraz znaczące wnioski badawcze, które są wzbogacające i inspirujące nie tylko dla teorii i praktyki edukacji medialnej, ale również dla pokrewnych dziedzin.
Z recenzji prof. Kataríny Fichnovej (Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze)

Spis treści

Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek
(Re)edukacja medialna. Nowe spojrzenie na edukację medialną

Część 1
Kształcenie kompetencji medialnych i informacyjnych w biegu ludzkiego życia

Anna Sugier-Szerega
Kształtowanie kompetencji medialnej u dzieci w wieku przedszkolnym – szanse, trudności, ograniczenia
Ilona Copik
Kompetencje medialne ucznia – uczestnika kultury w świetle wymagań zawartych w podstawie programowej z języka polskiego
Krzysztof Kaszewski
Metody nauczania a kształcenie kompetencji medialnych Analiza scenariuszy zajęć
Joanna Aksman
Edukacja medialna w kształceniu nauczycieli dzieci w młodszym wieku szkolnym (na przykładzie działań w Krakowskiej Akademii  im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego)

Część 2
Edukacja medialna w kontekście praktyk twórczych i interpretacyjnych

Agnieszka Przybyszewska
Medialne uwikłania literatury a twórcze pisanie
Katarzyna Maciejak
Między oficjalnością a potocznością. Leksykalne wykładniki stylu popularnonaukowego w wideoblogach o tematyce naukowej

Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
„Dziewczynka” jako produkt i konsument – analiza wybranych gier typu makeover
Małgorzata Lisowska-Magdziarz
Edukacja medialna a zasoby intertekstualne, czyli o założeniach projektu powszechnej szkolnej i pozaszkolnej edukacji medialnej
Joanna Bierówka
Strategie dotarcia do wiarygodnych informacji za pośrednictwem Internetu stosowane przez osoby dorosłe

Część 3
Edukacja medialna: uwarunkowania, regulacje i praktyki instytucjonalne
Agnieszka Ogonowska
Edukacja medialna jako forma profilaktyki uzależnień medialnych dzieci i młodzieży. Zarys problemu1
Agnieszka Iwanicka, Natalia Walter
Rola organizacji pozarządowych w edukacji medialnej w wybranych krajach europejskich
Maja Chacińska
Edukacja medialna w Szwecji. Wybrane aspekty
Aleksandra Bagieńska-Masiota
Dozwolony użytek osobisty z utworów. Pomiędzy interesami twórców a prawami jednostek
 
Noty o autorach
ANEKS
Edukacja medialna jako kapitał społeczno-kulturowy w społeczeństwach wiedzy
 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY