• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi

EFEKTYWNE I ATRAKCYJNE METODY PRACY Z DZIEĆMI

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2013
  • Wydanie: III
  • Ilość stron: 131
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-428-3
 
28,10 zł
26,70 zł 26,70 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Dzisiaj szczególnie trudno nauczycielowi jest zmotywować ucznia do pracy, trudno jest wzbudzić jego zainteresowanie. Świat dziś oferuje młodemu człowiekowi wiele atrakcji. Może on poznawać rzeczywistość za pośrednictwem licznych mediów, już choćby książki czy zabawki są zupełnie inne niż jeszcze przed kilkunastu laty - są kolorowe, łączą w sobie różne rozwiązania techniczne, a wszystko to po to, by jednocześnie uczyć i bawić. Każdy nauczyciel staje zatem przed niezwykle trudnym zadaniem. Jak bowiem w tym tak atrakcyjnym i oferującym tak wiele świecie sprawić, żeby zajęcia szkolne były interesujące? Na to pytanie szukają odpowiedzi ambitni nauczyciele, którzy zdają sobie sprawę z tego, iż dziś nie wystarczą tylko tradycyjne metody nauczania. Interesującą propozycją dla tych właśnie pedagogów, staje się książka Marioli Jąder "Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi" (2009, Impuls).

Trafne wydaje się szczególnie spostrzeżenie autorki, iż nauczyciel dziś musi aktywizować wszystkie zmysły ucznia, musi zmotywować go do wzięcia udziału w zajęciach całym sobą. To trudna sztuka, zarówno dla ucznia, jak i dla prowadzącego lekcję. Potrzeba wiele energii i pomysłowości, by sprostać temu zadaniu. Nauczyciel staje się więc dziś kreatorem światów, reżyserem spektaklu, który musi odegrać się podczas jednej lekcji i wzbudzić największe emocje. Książka Marioli Jąder składa się z czterech części, w których autorka w pierwszej kolejności przedstawia problematykę efektywności nauczania, prezentuje najważniejsze pojęcia i charakteryzuje elementy życia ucznia, od których zależy jego motywacja i efektywność pracy samego nauczyciela. W dalszej kolejności poznajemy aktywizujące metody i techniki nauczania, które można wykorzystać na lekcji, chcąc uczynić ją naprawdę atrakcyjną. Nie są to metody nowe, znajdziemy je już w dobrze nam znanych zbiorach metod aktywizujących. Dlatego dla mnie najciekawsze i najbardziej godne uwagi w prezentowanej książce, stały się propozycje scenariuszy zajęć, przykłady przeprowadzania ciekawych zabaw i gier, które pozwalają na aktywizację całej osoby ucznia. Przykładem może być tu scenariusz zabawy "Kolorowa łąka", gdzie dzieci poznają, wszystkimi zmysłami, bogactwo fauny i flory, uczą się przy doskonałej zabawie. Oczywiście to nie jedyny scenariusz, który można znaleźć w książce Marioli Jąder. Prócz scenariuszy autorka przedstawiła wiele wskazówek metodycznych, zaproponowała liczne, inspirujące do tworzenia własnych pomysłów, wskazówki.

Z ogromną przyjemnością biorę do ręki książki takie jak "Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi", gdyż stają się one dowodem na to, iż istnieją jeszcze nauczyciele, którzy podczas pracy z dziećmi nie szczędzą pomysłowości i energii, którzy posiadaj taką wyobraźnię i wrażliwość, iż potrafią sprawić, że dzieci będą aktywnie i z uśmiechem na twarzy uczestniczyć w lekcji. Oczywiście propozycje Marioli Jąder każdy nauczyciel może wcielić w życie na swój sposób, dla większości z nich będą one bowiem inspiracją, staną się motywacją do tworzenia własnych pomysłów.

Magdalena Żerek 

„[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi.

[...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych.

Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji.

[...] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się.

Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli".

 

Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej

Spis treści

Rozdział I
Efektywność – warunki efektywnego uczenia się

Czynniki zewnętrzne – egzogenne (środowiskowe)
Czynniki wewnętrzne – endogenne (tkwiące w dziecku)
Co ułatwia uczenie się

Rozdział II
Efektywne metody pracy z dziećmi

Metoda projektów
Historie starych fotografii
Cztery pory roku
Metoda projektowania okazji edukacyjnych
Scenariusz zabawy „Kolorowa łąka”
Kto pomoże Nieumiałkowi?
Metoda story-line
Konstrukcja scenariusza
Zalety pracy metodą story-line
Poszukujemy zaginionych bajek. Forma opowieści ruchowej
Wakacyjna wyprawa
Metoda synektyki
Metoda pytań
Metody zabawowe
Gry edukacyjne
Gra motywacyjno-wychowawcza
Gry czytelnicze, zespołowe
Konkursy i gry zespołowe
Quiz „Pytanie za pytanie”
Opowiadamy bajki metodą Carla Orffa
Stara bryczka rodzinna
Odwiedzamy planety i wyspy
Rysowana bajeczka
Wiosenna wycieczka – bajka z zadaniami
Metoda ośrodków zainteresowań
Metody ewaluacyjne
Drzewko
Pogoda
Termometr uczuć
Krąży słoik
Zdania prawdziwe i fałszywe
Pytanie za pytanie

Rozdział III
Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi

Techniki twórczego rozwiązywania problemów
Małe ludziki
Paradoksalna burza mózgów
Metoda projektowania idealnego
Rozwiązywanie problemów drogą skojarzeń
Identyfikacja z obiektem
Rozwiązywanie problemów drogą analogii
Techniki skojarzeniowe
Prowokacje „po” jako narzędzie stymulujące myślenie
(myślenie poboczne)
Techniki przyśpieszonego uczenia się
Mind-mapping (mapy pamięci, mentalne, myślowe)
Łańcuchowa metoda skojarzeń
Zakładkowa metoda zapamiętywania – haki pamięciowe
Techniki dyskusyjne
Dyskusja w kawiarni
Metaplan
Słoneczko
Karty dyskusyjne
Sześć kapeluszy (myślące kapelusze)
Dyskusja panelowa (zwana dyskusją ekspertów lub obserwowaną)
5 z 15 z elementami dyskusji wielokrotnej
Piramida priorytetów
Poker kryterialny
Twoje – moje argumenty
Decyzja należy do ciebie
Obcy przybysz (technika naiwnych pytań)
Debata za i przeciw
Graffiti
Spor z obroną grupy
Przewód sądowy
Kula śniegowa (2 × 4 × 8)
Zgadzam się – nie zgadzam się
Wybory
Metoda 66
Monika, Jan, Anna
Cebula (łożysko kulkowe)
Przesłuchanie
Drzewko decyzyjne
Wywiad
Wywiad z partnerem
Wywiad z grupą

Rozdział IV
Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi

Uczymy się – uczymy innych
Praca w obwodach stacyjnych
Praca w kącikach badawczo-poznawczych
Portfolio

Bibliografia
 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY

140,00 zł
126,00 zł
39,90 zł
35,91 zł
25,20 zł
23,94 zł
27,30 zł
25,12 zł
29,40 zł
27,05 zł
25,20 zł
23,94 zł
25,20 zł
23,94 zł
86,00 zł
77,40 zł
55,00 zł
46,70 zł
34,90 zł
31,41 zł