• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu

EMOCJE DZIECI I MŁODZIEŻY Z TRUDNOŚCIAMI W ROZWOJU I ZACHOWANIU

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2017
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 280
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8095-197-6
 
48,00 zł
43,20 zł 43,20 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

"Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu" pod redakcją Barbary Winczury

Wywołując w świadomości hasło „dzieciństwo”, budzimy z reguły obrazy pogodne, nawet szczęśliwe. Dzieci nie powinny mieć zmartwień – kłopoty przejmują dorośli. Okres dzieciństwa, w którym w naturalnym procesie uspołeczniania poznaje się wymagania otoczenia, w silnym stopniu kształtuje zręby osobowości podstawowej. Wtedy następuje pierwsze tworzenie się obrazów świata społecznego z jego radościami i smutkami. Powstają wyobrażenia o sobie i swoich możliwościach, a nawet marzenia. Wyobrażenia te są odbiciem doświadczeń dziecięcych, ich intelektualno-emocjonalnych interpretacji zdarzeń, obrazów kulturowych oraz ocen wartościujących, które słyszą i poznają.

W romantycznym spojrzeniu na dzieciństwo, jakie ukazują antropolodzy kultury odnoszący je do zakładanych celów i form wychowania, jest ono dojrzewaniem do następnych okresów w życiu (Rogers, 2001, s. 202–214). To, co się w tych latach dzieje, ma budować człowieka szczęśliwego, otwartego na ludzi, chętnego zmianom świata na lepsze, twórczego.

Dzieciństwo jest wprawdzie okresem uczenia się potrzebnych umiejętności w życiu dorosłym, ale zakres i formy wybierają z troską dorośli. W dużej części przypadków tak jest, ale zarazem część dzieci z bardzo wielu powodów takiego radosnego dzieciństwa nie doświadcza. Przyczyny są różne: choroby przewlekle, deficyty rozwojowe czy niepełnosprawności, ale i takie, które z tym związane są bezpośrednio i pośrednio, a nawet wynikają całkowicie z innych przyczyn. 

Prof. zw. dr hab. Krystyna Ferenz

Spis treści

"Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu" pod redakcją Barbary Winczury

Cienie dzieciństwa…  

CZĘŚĆ I
NEGATYWNE DOŚWIADCZENIA JAKO CZYNNIKI RYZYKA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH U DZIECI I MŁODZIEŻY

Emocje, temperament i przywiązanie a procesy rozwoju zaburzeń psychicznych u dzieci   

Doświadczenia wczesnego dzieciństwa a zaburzenia regulacji emocji u dziecka

Emocjonalne oblicza zespołu stresu pourazowego u dzieci i młodzieży

Zaburzenia emocjonalne w przebiegu depresji u dzieci i młodzieży

Zaburzenia emocjonalne u dzieci po traumie molestowania seksualnego

Parentyfikacja i jej rola w genezie zaburzeń obrazu własnego ciała w przebiegu anoreksji u dzieci i młodzieży

Zaburzenia eksternalizacyjne w kontekście regulacji zachowania

CZĘŚĆ II
EMOCJE DZIECI I MłODZIEŻY Z CHOROBĄ PRZEWLEKŁĄ I Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W ICH PSYCHOSPOŁECZNEJ ADAPTACJI

Zaburzenia emocjonalne u dzieci z chorobą przewlekłą

Znaczenie wczesnodziecięcych doświadczeń emocjonalnych osób z niepełnosprawnością dla podejmowania wyzwań życiowych

Emocje na drodze do adaptacji społecznej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną

Zaburzenia emocjonalne u dzieci niewidomych i słabowidzących

Specyfika rozwoju procesów emocjonalnych u dzieci z uszkodzonym słuchem

Funkcjonowanie emocjonalne dzieci ze spektrum autyzmu

Rozwój emocji i przywiązania dzieci ze spektrum autyzmu w kontaktach z bliskimi

Relacje emocjonalne między dzieckiem a jego rodziną we wczesnej interwencji

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY