• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY

  • Wydawca: Harmonia
  • Rok wydania: 2013
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 160
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7134-664-4
ilość opinii: 1
5/5 na podstawie 1
23,00 zł
21,85 zł 21,85 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Książka została opracowana w oparciu o rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 roku oraz z dnia 30 kwietnia 2013 roku

SZKOŁA PODSTAWOWA/ GIMNAZJUM.

Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny powstał z myślą o nauczycielach, pedagogach, terapeutach oraz innych specjalistach pracujących na co dzień z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Program zawiera praktyczne informacje i wskazówki dotyczące:

  • zakresu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania dostosowanych do potrzeb i możliwości każdego ucznia;
  • rodzaju i zakresu zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną;
  • form i metod pracy;
  • form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • działań wspierających rodziny i bliskich ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.

Spis treści

1. Wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego

2. Ramowy program edukacyjno-terapeutyczny

3. Ramowy plan programu edukacyjno-terapeutycznego 

4. Szczegółowy program edukacyjno-terapeutyczny

5. Plan działań wspierających dla ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym

Aneks:

Akrkusz obserwacji osiągnięć ucznia

Tygodniowy rozkład zajeć edukacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym

Przykłady ocen śródrocznych i końcowych

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia
  • autorki 10 September 2016
  • ocena:
  • Publikacja Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy zawiera wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET); drugi prezentuje ramowy program edukacyjno-terapeutyczny, a trzeci – ramowy plan programu, obydwa opracowane w oparciu o podstawę programową dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W rozdziale czwartym zaprezentowano szczegółowy program edukacyjno-terapeutyczny. Znajdują się w nim: – treści nauczania; – zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym; – oczekiwane osiągnięcia; – kryteria oceniania ucznia z upośledzeniem intelektualnym w stopniu umiarkowanym. W rozdziale piątym znajduje się projekt ewaluacji wewnętrznej w obszarze „Procesy zachodzące w szkole lub placówce”. Umieszczono tam ankietę dla nauczyciela związaną z dostosowaniem wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka oraz analizę jakościową i ilościową ankiety dla nauczyciela oddziału przedszkolnego związanej z dostosowaniem wymagań edukacyjnych. W rozdziale szóstym zaproponowano plan działań wspierających (PDW) dla ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym. Zawiera on zakres ćwiczeń terapeutycznych usprawniających: – percepcję wzrokową; – percepcję słuchową; – motorykę dużą i małą; – umiejętność czytania. W aneksie umieszczono arkusz obserwacji osiągnięć oraz wzory opinii śródrocznych i końcoworocznych ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym, począwszy od oddziału przedszkolnego, a skończywszy na klasie VI. Sądzimy, że publikacja ta znajdzie szeroki krąg odbiorców. Z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy: – nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; – nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów uczących dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; – nauczycieli specjalistów: oligofrenopedagogów, terapeutów, logopedów; – pedagogów, psychologów
Renata Naprawa Alicja Tanajewska

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY