
INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY
- Wydawca: Harmonia
- Rok wydania: 2013
- Wydanie: I
- Ilość stron: 160
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-7134-664-4
20,70 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
Książka została opracowana w oparciu o rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 roku oraz z dnia 30 kwietnia 2013 roku
SZKOŁA PODSTAWOWA/ GIMNAZJUM.
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny powstał z myślą o nauczycielach, pedagogach, terapeutach oraz innych specjalistach pracujących na co dzień z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Program zawiera praktyczne informacje i wskazówki dotyczące:
- zakresu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania dostosowanych do potrzeb i możliwości każdego ucznia;
- rodzaju i zakresu zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną;
- form i metod pracy;
- form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- działań wspierających rodziny i bliskich ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
Spis treści
1. Wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
2. Ramowy program edukacyjno-terapeutyczny
3. Ramowy plan programu edukacyjno-terapeutycznego
4. Szczegółowy program edukacyjno-terapeutyczny
5. Plan działań wspierających dla ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym
Aneks:
Akrkusz obserwacji osiągnięć ucznia
Tygodniowy rozkład zajeć edukacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym
Przykłady ocen śródrocznych i końcowych
Opinie
- autorki 10 September 2016
- ocena:
- Publikacja Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy zawiera wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET); drugi prezentuje ramowy program edukacyjno-terapeutyczny, a trzeci – ramowy plan programu, obydwa opracowane w oparciu o podstawę programową dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W rozdziale czwartym zaprezentowano szczegółowy program edukacyjno-terapeutyczny. Znajdują się w nim: – treści nauczania; – zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym; – oczekiwane osiągnięcia; – kryteria oceniania ucznia z upośledzeniem intelektualnym w stopniu umiarkowanym. W rozdziale piątym znajduje się projekt ewaluacji wewnętrznej w obszarze „Procesy zachodzące w szkole lub placówce”. Umieszczono tam ankietę dla nauczyciela związaną z dostosowaniem wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka oraz analizę jakościową i ilościową ankiety dla nauczyciela oddziału przedszkolnego związanej z dostosowaniem wymagań edukacyjnych. W rozdziale szóstym zaproponowano plan działań wspierających (PDW) dla ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym. Zawiera on zakres ćwiczeń terapeutycznych usprawniających: – percepcję wzrokową; – percepcję słuchową; – motorykę dużą i małą; – umiejętność czytania. W aneksie umieszczono arkusz obserwacji osiągnięć oraz wzory opinii śródrocznych i końcoworocznych ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym, począwszy od oddziału przedszkolnego, a skończywszy na klasie VI. Sądzimy, że publikacja ta znajdzie szeroki krąg odbiorców. Z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy: – nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; – nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów uczących dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; – nauczycieli specjalistów: oligofrenopedagogów, terapeutów, logopedów; – pedagogów, psychologów
- Pomóż dzieciom zrozumieć świat Programy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej...
- Nie jesteś sam Programy edukacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością...
- Rosnę radośnie. Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej...
- Dziecko sześcioletnie w szkole - dobry start
- Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole...
- Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu...
- Nauka czytania od A do Z metodą sylabową
- Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu...
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych...
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych...
- Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Nadeszła zima Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Przyszła wiosna Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Nareszcie lato Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Jest już jesień Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACY – część 1 Karty pracy dla II etapu...
- PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACY Karty pracy dla II etapu nauczania...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Część 3 Karty pracy dla II etapu...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Część 4 Karty pracy dla II etapu...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Przewodnik nauczyciela
- INDYWIDUALNE PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla I etapu nauczania uczniów...
- Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole...
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 1: SAMOOBSŁUGA
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 2: USPOŁECZNIENIE
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 3: SFERA POZNAWCZA
- Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Program zajęć edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
- Uczę się samodzielności Przewodnik dla nauczyciela
- Pomóż dzieciom zrozumieć świat Programy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej...
- Nie jesteś sam Programy edukacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością...
- Rosnę radośnie. Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej...
- Dziecko sześcioletnie w szkole - dobry start
- Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole...
- Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych...
- Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu...
- Nauka czytania od A do Z metodą sylabową
- Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu...
- Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Nadeszła zima Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Przyszła wiosna Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Nareszcie lato Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Jest już jesień Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACY – część 1 Karty pracy dla II etapu...
- PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACY Karty pracy dla II etapu nauczania...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Część 3 Karty pracy dla II etapu...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Część 4 Karty pracy dla II etapu...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Przewodnik nauczyciela
- Programy pracy szkoły. Program wychowawczy. Szkolny program profilaktyki....
- INDYWIDUALNE PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla I etapu nauczania uczniów...
- Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole...
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 1: SAMOOBSŁUGA
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 2: USPOŁECZNIENIE
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 3: SFERA POZNAWCZA
- Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Program zajęć edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
- METODYKA NAUCZANIA ORTOGRAFII – zestaw ćwiczeń i zasad ortograficznych...
- Uczę się samodzielności Przewodnik dla nauczyciela