
INKLUZJA EDUKACYJNA A PEDAGOGIKA LECZNICZA
- Wydawca: Harmonia
- Rok wydania: 2013
- Wydanie: I
- Ilość stron: 152
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-7744-044-5
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
Wspólna edukacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i pełnosprawnej już od kilkudziesięciu lat stanowi przedmiot dyskusji. Koncepcje wprowadzane przez pedagogów specjalnych nie zawsze sprawdzały się w praktyce. Obecnie nową nadzieję budzi inkluzja. Jednak, jak stwierdza Otto Speck, postępy widoczne są raczej w teorii niż w praktyce.
Abstrahując od ideologicznych przerysowań, autor próbuje przybliżyć zasadę wspólnej edukacji na podstawie praktycznych rozwiązań uwzględniających potrzeby dzieci niepełnosprawnych. Speckowi zależy na większym obiektywizmie w dyskusji prowadzonej przez specjalistów oraz na jasnej koncepcji w odniesieniu do praktyki.
Spis treści
I. Długa droga do wspólnej edukacji
II. Integracja – pierwsze zmiany strukturalne w systemie edukacji
III. Inkluzja – metafora wspólnej edukacji
IV. Edukacja wczesnorozwojowa dla wszystkich