• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Kobiecość i męskość. Komunikacja, relacje, społeczeństwo

KOBIECOŚĆ I MĘSKOŚĆ. KOMUNIKACJA, RELACJE, SPOŁECZEŃSTWO

  • Wydawca: Eneteia
  • Rok wydania: 2011
  • Wydanie: 1
  • Ilość stron: 440
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 978-83-615-3829-5
 
57,00 zł
51,30 zł 51,30 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Drugi z tomów, stanowiących interdyscyplinarny opis bycia kobietą i mężczyzną we współczesnym świecie. Składa się z artykułów psychologów a także socjologów, pedagogów i ekonomistów, podejmujących aktualne problemy związane min. z funkcjonowaniem kobiet i mężczyzn na rynku pracy, w polityce, w relacjach społecznych, w przestrzeni wirtualnej.

Autorzy omawiają zagadnienia różnic międzykulturowych wpływających na podejmowane przez kobiety i mężczyzn role. Książka stanowi zapis współczesnych problemów społecznych i ekonomicznych, analizowanych przez pryzmat fenomenu jakim jest kobiecość i męskość.
Książki są próbą opisania wielu współczesnych zjawisk z perspektywy przemian zachodzących w stylu życia współczesnych kobiet i mężczyzn, stanowią interesujący opis kobiecości i męskości w kontekstach (nie)codziennych.

Spis treści

Część pierwsza. Kobiety, mężczyźni w przestrzeniach społecznych
Czy kobiety są gorsze? Obrazy społeczne kobiet i innych kategorii społecznych − Jolanta Miluska
Role społeczne kobiet i mężczyzn dawniej i współcześnie − Ewelina Kaczorowska
Kobiecość i męskość − współczesna rewizja stereotypu rodzaju − Monika Kozłowska
Równość szans zaprzepaszczona: nowi obywatele i „starzy” nauczyciele −Grzegorz Mazurkiewicz
Przekonania i preferencje polityczne kobiet i mężczyzn. Przegląd zagadnień − Jarosław Klebaniuk
Seksizm tradycyjny i współczesny a postrzeganie kobiet w polityce −Eugenia Mandal, Tomasz Kurzeja
Czy „geje są jak kobiety”? Kobiecość i męskość w świetle definicji oraz autodefinicji lesbijek i gejów − Katarzyna Perdzyńska
Społeczne i akceptowane kanony kobiecego piękna? − Anna Zamiar

Część druga. Kobiety i mężczyźni w relacjach
Różnice w strategiach autoprezentacji między kobietami i mężczyznami na portalu sympatia.onet.pl −Anna Chabior, Magdalena Łucka, Katarzyna Małkowska, Dorota Chmielewska-Łuczak
Męskość i kobiecość w wymiarze komunikowania − Michał Cebula
Czy wygląd mężczyzny ma znaczenie? Twarz jako wyznacznik sądów o osobie płci przeciwnej − Andrzej Szmajke, Monika Kołodyńska, Anna Guzik
Dotyk, płeć i uległość − Dariusz Doliński
Jak kłamią kobiety − Bożena Janda-Dębek
Sytuacyjne i podmiotowe uwarunkowania oceny sytuacji potencjalnego kontaktu z osobą tej samej płci i płci przeciwnej − Alicja Kuczyńska, Sylwia Maśko, Aleksandra Kuźnierska
Płeć kierowcy i policjanta a taktyki wywierania wpływu w sytuacjach wykroczenia drogowego − Eugenia Mandal

Część trzecia. Kobiety, mężczyźni na rynku pracy
Praca zawodowa w umyśle kobiet i mężczyzn. Zróżnicowanie zainteresowań zawodowych − Beata Bajcar, Anna Borkowska, Agnieszka Czerw, Agata Gąsiorowska
Kobiecość i męskość jako niespecyficzne kompetencje zawodowe − Henryk Jarosiewicz
Postrzeganie kobiecości i męskości w badaniach sondażowych studentów zarządzania − Ewa Tracz
Płeć i aktywność zawodowa jako determinanty postrzeganej jakości życia u osób pracujących w Polsce lub za granicą − Radosław Walczak
Jak to jest być naukowczynią? − Anna Tylikowska
Nadmierna aktywność zawodowa współczesnej kobiety w ujęciu psychologii egzystencji − Monika Majewska
Kobiecość na emeryturze. Konteksty negatywne − Joanna K. Wawrzyniak
Kobiecość i męskość w teorii ekonomii − Anna Zachorowska-Mazurkiewicz
Problemy równego traktowania kobiet i mężczyzn w miejscu pracy. Koncepcja pomiaru − Ireneusz Kuropka, Zdzisław Pisz
Zróżnicowanie sytuacji kobiet i mężczyzn na dolnośląskim rynku pracy − Zofia Hasińska
Sytuacja i perspektywy rozwoju zawodowego kobiet na rynku pracy województwa dolnośląskiego w świetle badań 2006−2007 − Jolanta Kowal, Dorota Kwiatkowska-Ciotucha, Joanna Krupowicz, Urszula Załuska, Mariola Stanisławczyk

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY