• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela

KOMPETENCJE DIAGNOSTYCZNE I TERAPEUTYCZNE NAUCZYCIELA

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2012, dodruk 2015
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 248
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-413-9
 
38,00 zł
34,20 zł 34,20 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej.

Część I zatytułowana Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej.

Część II Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów przedstawia podstawy teoretyczne i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii.

Część III Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych.


Inspiracją do przygotowania publikacji było odczucie, że dostępna na rynku wydawniczym literatura, dotycząca wykorzystywania kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych przez nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą, najczęściej poświęcona jest oddzielnie poszczególnym przedstawionym w książce zagadnieniom. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, dzięki kompleksowemu omówieniu najczęściej występujących problemów w pracy z uczniami, będzie stanowić pomoc dla pedagogów w rozumieniu pojawiających się trudności i ich przezwyciężaniu.

Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy, a także do pedagogów, psychologów szkolnych i wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, którzy z jednej strony chcą wykonywać swoją pracę odpowiedzialnie i efektywnie, z drugiej zaś czerpać z niej satysfakcję.

Spis treści

Część I

Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia

Barbara Kalinowska-Witek

Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego

Magdalena Barabas

Diagnoza i praca z uczniem zdolnym

Aneta Rita Borkowska

Diagnoza i terapia ucznia z ADHD

Jolanta M. Wolińska

Diagnoza i terapia ucznia agresywnego

Anna Marzec-Tarasińska

Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami

Anna Grabowiec

Diagnoza i praca z uczniem – ofiarą przemocy domowej

Część II

Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów

Danuta Wosik-Kawala

Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów

Teresa Zubrzycka-Maciąg

Rozwijanie asertywności u uczniów

Agnieszka Lewicka, Ewelina Tymoszuk

Rozwijanie empatii uczniów

Część III

Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą

Danuta Wosik-Kawala

Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą

Teresa Lewandowska-Kidoń

Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą

Marzena Okrasa

Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY