• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej

KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE UCZNIÓW NIESŁYSZĄCYCH W TEORII I PRAKTYCE EDUKACYJNEJ

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2015, dodruk 2018
  • Wydanie: II
  • Ilość stron: 152
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7587-499-0
 
30,00 zł
27,00 zł 27,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny.
(Fragment Wstępu)

 

Spis treści

Wstęp

 

Rozdział 1

 

Przegląd historyczny metod nauczania uczniów niesłyszących

 

1.1. Narodziny metody

1.2. Rozwój metod nauczania

1.3. Współczesne metody nauczania

1.3.1. Totalna komunikacja

1.3.2. Metoda macierzyńska

1.3.3. Fonogesty jako metoda nauczania języka

1.3.4. Metoda audytywno-werbalna

1.3.5. Metoda ośrodków pracy

 

Rozdział 2 

Specyfika kształcenia zintegrowanego uczniów niesłyszących

 

2.1. Cele kształcenia

2.2. Zasady kształcenia

2.3. Metody kształcenia

2.4. Kształtowanie pojęć jako podstawowy problem nauczania języka

dzieci niesłyszących

2.5. Środki dydaktyczne

 

Rozdział 3

Zasady i metody wychowania uczniów niesłyszących

 

Rozdział 4

Metoda ośrodków pracy jako model dla kształcenia zintegrowanego

uczniów głuchych

 

4.1. Zajęcia wstępne

4.1.1. Sprawdzenie obecności

4.1.2. Praca z kalendarzem

4.1.3. Obserwacja i opis pogody

4.1.4. Przypomnienie o obowiązkach dyżurnego

4.2. Zajęcia przygotowujące do nauki mowy

4.2.1. Ćwiczenia oddechowe

4.2.2. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne

4.2.3. Ćwiczenia fonacyjne

4.2.4. Ćwiczenia słuchowe

4.3. Zajęcia właściwe – poznawcze

4.3.1. Wprowadzenie do tematu

4.3.2. Opracowanie nowej litery

4.3.3. Ćwiczenia w mówieniu i w pisaniu

4.3.4. Ćwiczenia kształtujące wstępne pojęcia matematyczne

4.3.5. Ćwiczenia w czytaniu

4.4. Zajęcia ekspresyjne

4.5. Zajęcia końcowe

4.5.1. Ocena pracy ucznia

4.5.2 Zadanie pracy domowej

4.5.3. Zajęcia porządkowe

 

Rozdział 5

Rewalidacja indywidualna 

Rozdział 6

Realizacja założeń wychowania słuchowego w kształceniu zintegrowanym

 

Rozdział 7

Ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym 

Rozdział 8

Planowanie i konstruowanie programów nauczania oraz wychowania na pierwszym etapie edukacyjnym dla uczniów niesłyszących

 

Bibliografia

 

Aneks

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY