
LOGOPEDIA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA (TOM 2) DIAGNOZOWANIE I TERAPIA ZABURZEŃ MOWY
- Wydawca: Harmonia
- Rok wydania: 2021
- Wydanie: I
- Ilość stron: 832
- Oprawa: twarda
- ISBN: 9788377442142
100,00 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 125,00 zł
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna (Tom 2) Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy
Autorzy: Mirecka Urszula, Domagała Aneta
Logopedia to jeden z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiegi oraz prof. UG, dr hab Ewy Czaplewskiej z Instytutu Logopedii UG, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej.
Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
Tagi: logopedia książka ,
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna (Tom 2) Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy
Autorzy: Mirecka Urszula, Domagała Aneta
Część I Profilaktyka, diagnoza i terapia logopedyczna
1. Profilaktyka logopedyczna.
2. Przesiewowe badania logopedyczne w przedszkolu i szkole.
3. Funkcje prymarne - połykanie i oddychanie. Ocena i usprawnianie.
4. Ocena budowy i motoryki narządów mowy.
5. Ocena warunków zgryzowych.
6. Funkcje słuchowe. Diagnoza i terapia.
7. Diagnoza i terapia sygmatyzmu (seplenienia).
8. Diagnoza i terapia rotacyzmu.
9. Diagnoza i terapia w przypadku mowy bezdźwięcznej.
10. Rzadziej występujące rodzaje dyslalii - diagnoza i terapia.
11. Diagnoza i terapia w przypadku palatolalii i rynolalii.
12. Diagnoza i terapia jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
13. Diagnoza i terapia w przypadku zaburzeń rozwoju mowy i języka pochodzenia korowego.
14. Postępowanie logopedyczne w przypadku bilingwizmu.
15. Rozwojowe zaburzenia czytania i pisania.
Część II Dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Aspekty logopedyczne.
16. Dziecko z zaburzeniami rozwoju mowy i języka pochodzenia korowego w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
17. Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
18. Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
19. Dziecko z autyzmem w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
20. Dziecko z zespołem Aspergera w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
21. Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
22. Dziecko z padaczką w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
23. Dziecko ze spektrum zaburzeń poalkoholowych (FASD) w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
24. Dziecko niemowne i niemówiące - komunikacja alternatywnaw przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
Zespół Klinefeltera to jedna z najczęściej występujących anomalii chromosomowych,...
czytaj więcej