• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-male-dzieci-z-adhd_12833_150x190

MAŁE DZIECI Z ADHD

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 240
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-01-17955-7
 
59,00 zł
51,90 zł 51,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Od początku XXI w. wzrasta zainteresowanie trudnościami, potrzebami i leczeniem dzieci w wieku przedszkolnym (tj. 2-5 lat), u których rozpoznaje się ADHD lub cechy ADHD.
Autorzy wspólnie z współpracownikami i studentami opracowali i zbadali wszechstronny program wczesnej interwencji dla małych dzieci z ADHD. Głównym celem tego programu jest zapobieganie, odraczanie lub redukowanie negatywnych konsekwencji powiązanych zwykle z wczesnym ADHD, takich jak problemy z zachowaniem (tj. agresja i łamanie zasad), trudności z rozwojem wczesnych umiejętności czytania i liczenia oraz problemy w interakcjach z rówieśnikami i dorosłymi, którzy pełnią funkcję autorytetów. Autorzy próbowali przede wszystkim uwzględnić ponadśrodowiskową naturę ADHD przez wdrożenie strategii interwencji behawioralnej i szkolnej w środowisku domowym i przedszkolnym. Dlatego program wczesnej interwencji zakłada współpracę rodzicow i nauczycieli przez dłuższy czas (tj. rok lub dłużej), tak aby zapewnić spójne podejście do ADHD i powiązanych z nim trudności.

Autorzy opracowali trójpoziomowe podejście do wczesnej interwencji, które oparte jest na modelach stosowanych w edukacji specjalnej i psychologii szkolnej. Celem podejścia wielopoziomowego jest skupianie odpowiedniego nakładu zasobów terapeutycznych zgodnie z potrzebami dzieci (tj. indywidualizacja terapii).
Publikacja przeznaczona jest dla profesjonalistów zajmujących się zdrowiem psychicznym i edukacją, którzy pracują z małymi dziećmi przejawiającymi trudne zachowania, zwłaszcza ADHD. Praca skierowana jest zatem do psychologów szkolnych, dziecięcych psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, pracowników socjalnych i terapeutów.

Spis treści

Przedmowa
Wstęp
Rozdział 1. Ocena i identyfikacja zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi
Rozdział 2. Model wczesnej interwencji
Rozdział 3. Strategie interwencji behawioralnej w środowisku domowym
Rozdział 4. Strategie interwencji behawioralnej w przedszkolu
Rozdział 5. Promowanie umiejętności szkolnych
Rozdział 6. Bezpieczeństwo i zapobieganie obrażeniom
Rozdział 7. Leczenie farmakologiczne
Rozdział 8. Wspieranie rodzin
Rozdział 9. Wyniki badań i wskazówki na przyszłość

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY