• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Marketing społeczny w krwiodawstwie Jak rozmawiać z ludźmi, żeby oddawali krew

MARKETING SPOŁECZNY W KRWIODAWSTWIE JAK ROZMAWIAĆ Z LUDŹMI, ŻEBY ODDAWALI KREW

  • Wydawca: CeDeWu
  • Rok wydania: 2016
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 226
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7556-874-5
 
59,00 zł
53,10 zł 53,10 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Powszechna opinia o wysokiej wartości moralnej honorowego krwiodawstwa i jego pożyteczności dla społeczeństwa nie przekłada się na spektakularny napływ krwiodawców do punktów pobrań.

Istnieje niewielka grupa ludzi, która oddaje krew oraz zdecydowanie większa, która tego nie robi mimo braku formalnych przeciwwskazań.

Dotychczasowe działania mające na celu zwiększenie donacji krwi nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, chociaż wydaje się na nie miliony złotych.

Receptą na ten brak skuteczności jest marketing społeczny, czyli systematyczne zastosowanie marketingu razem z innymi koncepcjami i metodami dla osiągnięcia określonych celów behawioralnych, dla dobra społecznego.

Dzięki lekturze tej książki dowiesz się:
• Dlaczego populacje krwiodawców w różnych państwach się różnią?
• Czy badanie zachowań krwiodawców to ślepy zaułek z perspektywy potrzeby zwiększenia liczby donacji krwi?
• W jaki sposób rodzaj organizacji pozyskującej krwiodawców determinuje jej skuteczność?
• Jak wielkie są różnice skuteczności działania centrów krwiodawstwa w Polsce? I wreszcie najważniejsze:
• Do kogo i w jaki sposób należy się zwracać, żeby zwiększyć liczbę donacji krwi w Polsce?
• Do kogo nie należy się zwracać, albo przynajmniej w dalszej kolejności, i dlaczego jest to słuszne z pozycji marketingowych, jak i moralnych?

Spis treści

Rozdział 1

Istota marketingu społecznego w krwiodawstwie 11
1.1. Definicja problemu społecznego 11
1.2. Geneza i definicja marketingu społecznego 15
1.3. Instrumenty marketingu społecznego 20
1.4. Odbiorcy działań marketingowych w marketingu społecznym 27
1.5. Cele marketingu społecznego a hierarchia problemów społecznych 35
1.6. Dostępność krwi jako problem społeczny 41

Rozdział 2
Segmentacja krwiodawców w teorii zachowań prospołecznych 45
2.1. Rola marketingu w kształtowaniu zachowań prospołecznych 45
2.2. Modele zachowań krwiodawców 49
2.3. Kryteria segmentacji krwiodawców 62

Rozdział 3
Istota i rola komunikacji w marketingu społecznym 81
3.1. Pozycjonowanie krwiodawstwa 81
3.2. Interpretacje komunikacji marketingowej 94
3.3. Proces komunikacji marketingowej 96
3.4. Instrumenty promocji mix stosowane w krwiodawstwie 104
3.5. Ocena skuteczności komunikacji 125

Rozdział 4
Promocja w pozyskiwaniu krwiodawców w Polsce i wybranych krajach 131
4.1. Organizacja krwiodawstwa w Polsce i na świecie 131
4.2. Historia i organizacja Czerwonego Krzyża 140
4.3. Organizacja krwiodawstwa na przykładzie Niemieckiego Czerwonego Krzyża 143
4.4. Działania promocyjne podejmowane przez banki krwi i organizacje pozarządowe w Danii 147
4.5. Organizacja i promocja pozyskiwania krwi w Polsce 154

Rozdział 5
Koncepcja komunikacji marketingowej w pozyskiwaniu krwiodawców w Polsce 173
5.1. Ujęcie modelowe 173
5.2. Koncepcja komunikacji marketingowej w pozyskiwaniu Krwiodawców 179
5.3. Rekrutacja krwiodawców a pozyskiwanie potencjalnych dawców szpiku 199

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY