• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Mobbing, dyskryminacja, molestowanie – zasady przeciwdziałania

MOBBING, DYSKRYMINACJA, MOLESTOWANIE – ZASADY PRZECIWDZIAŁANIA

  • Wydawca: Wolters Kluwer
  • Rok wydania: Warszawa 2011
  • Wydanie: 1
  • Ilość stron: 204
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 978-83-264-1317-9
 
63,00 zł
56,70 zł 56,70 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
nakład wyczerpany - produkt niedostępny u wydawcy

Opis

Publikacja Mobbing, dyskryminacja, molestowanie - zasady przeciwdziałania przybliża sposoby przeciwdziałania mobbingowi oraz zjawiskom dyskryminacji i molestowania w realiach przedsiębiorstw i innych organizacji. Powyższe zagadnienia omówiono w kontekście interesującym pracodawców; przedstawiono również szczegółowe rozwiązania - przede wszystkim formalne, organizacyjne i kadrowe. Istotna część książki poświęcona jest właśnie praktyce przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji. Zamieszczono w niej przykłady regulacji antymobbingowych i antydyskryminacyjnych (od zapisów w regulaminach pracy po regulacje specyficzne).

Opracowanie ma charakter praktyczny - wskazówki w nim zawarte nie ograniczają się tylko do rozbudowanych rozwiązań formalnych; autor prezentuje także wachlarz działań, dzięki którym pracodawca i zatrudnieni mogą zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia mobbingu i innych patologii związanych z obszarem zarządzania i relacji interpersonalnych.

Tagi: mobbing książki

Spis treści



Wykaz skrótów

Wprowadzenie

Rozdział 1
Przejawy mobbingu w zakładzie pracy 1.1. Definicje mobbingu a praktyka

1.2. Zjawisko mobbingu - próba uchwycenia kluczowych elementów

1.3. Tendencje w postrzeganiu zjawiska mobbingu

1.4. Tendencje w prawie pracy

Rozdział 2
Mobbing a dyskryminacja

2.1. Charakterystyka pojęcia dyskryminacji

2.2. Walka z dyskryminacją w Unii Europejskiej

2.3. Przepisy dotyczące dyskryminacji - podstawowymi zasadami prawa pracy

2.4. Zmiany przepisów - konkretyzacja i uszczegółowienie

2.5. Ciężar dowodu w sprawach o dyskryminację

2.6. Prawo a praktyka

Rozdział 3
Dyskryminacja a molestowanie

3.1. Definicja molestowania

3.2. Czym jest, a czym nie jest molestowanie seksualne?

3.3. Czy wszystko może być molestowaniem?

3.4. Co to oznacza dla ofiary?

3.5. Dynamika i formy molestowania

3.6. Cechy molestowania seksualnego i specyficzne zachowania sprawcy

3.7. Podejście pracodawców

3.8. Rady dla molestowanego pracownika

Rozdział 4
Jak może dojść do mobbingu i innych patologii?

4.1. Konflikty podłożem problemów interpersonalnych i patologii w firmie

4.2. Ewolucja od konfliktu do mobbingu

4.3. Etapy narastania zjawisk

4.4. Kiedy na pewno mamy do czynienia z mobbingiem, a kiedy z dyskryminacją?

Rozdział 5
Czynniki sprzyjające powstawaniu niepożądanych zjawisk

5.1. Organizacja i struktura

5.2. Zarządzanie firmą

5.3. Pracownicy i zespoły - kto może być mobberem?

5.4. Czynniki zewnętrzne

Rozdział 6
Konsekwencje mobbingu, dyskryminacji, molestowania dla zakładu pracy

6.1. Konsekwencje prawne

6.2. Praktyka sądowa

6.3. Konsekwencje zarządcze

6.4. Konsekwencje społeczne

6.5. Konsekwencje indywidualne

Rozdział 7
Prawdopodobieństwo zagrożenia mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem

7.1. Rzeczywista skala zjawiska w Polsce

7.2. Skala zjawiska w Europie i w innych krajach

7.3. Na co powinni zwracać uwagę pracodawcy?

Rozdział 8
Istota przeciwdziałania patologiom

8.1. Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania

8.2. Wytyczne Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy dotyczące działań antymobbingowych

8.3. Zakres działań wynikający z obowiązku pracodawcy

8.4. Czy w ogóle można przeciwdziałać mobbingowi?

Rozdział 9
Przeciwdziałanie w praktyce

9.1. Punkt wyjścia - deklaracja woli pracodawcy

9.2. Działania diagnostyczne

9.3. Działania informacyjne oraz uświadamiające

9.3.1. Przykład informacji podstawowej

9.3.2. Przykład zawartości biuletynu dotyczącego zjawiska mobbingu przeznaczonego dla pracowników

9.3.3. Przykład programu szkolenia dotyczącego przeciwdziałania mobbingowi

9.4. Rozwiązania systemowe

9.5. Inne rozwiązania systemowe

9.6. Szczegółowe rekomendacje dotyczące obszaru rekrutacji

9.7. Inne działania - rozwiązania indywidualne

Rozdział 10
Przykłady dokumentów wewnątrzorganizacyjnych

10.1. Przykład regulacji wewnętrznej (1)

10.2. Przykład regulacji wewnętrznej (2)

10.3. Przykład regulacji wewnętrznej (3)

10.4. Regulacja dotycząca molestowania seksualnego

Zakończenie

Literatura
 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia
Jarosław Marciniak

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY