• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Mutyzm wybiórczy Trzy spojrzenia

MUTYZM WYBIÓRCZY TRZY SPOJRZENIA

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2016
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 48
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8095-050-4
 
20,00 zł 20,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Problematyka komunikacji i mowy (zarówno elementów werbalnych, jak i niewerbalnych) w kontekście ich istoty, rozwoju, doskonalenia, mechanizmów funkcjonowania stanowi ważny i niewątpliwie aktualny problem wielu dyscyplin wiedzy o człowieku, szczególnie logopedii i pedagogiki specjalnej. Istniejące powiązania pomiędzy rozwojem komunikacji i rozwojem psychoemocjonalnym, społecznym, sukcesem edukacyjnym w czasie kształcenia instytucjonalnego, a także samorealizacją czy autonomią osobową w sytuacji dziecka z mutyzmem są niezwykle istotne nie tylko w wymiarze teoretycznym, lecz także praktycznym. [...]
Niniejsza publikacja może posłużyć jako praktyczna pomoc dla wszystkich osób zajmujących się mutyzmem : nauczycieli, pedagogów, logopedów, a także rodziców dzieci z mutyzmem. Przybliża tematykę trudności komunikacyjnych dzieci z mutyzmem oraz możliwości organizacji i realizacji specjalistycznego wsparcia logopedycznego, medycznego, psychopedagogicznego dla dzieci z tym zaburzeniem.
Z recenzji dr Kariny Szafrańskiej

Niniejsze opracowanie jest próbą spojrzenia na mutyzm wybiórczy z różnych perspektyw. Punktem odniesienia stało się dziecko, ponieważ to właśnie z dziećmi pracuje każda z nas. Nie ma dwóch osób z takim samym przebiegiem mutyzmu – nawet wśród bliźniąt są spore różnice w funkcjonowaniu. Autorki proponują podejście do tego zaburzenia z wielu stron. Inaczej widzi je rodzic dziecka – często towarzyszą temu emocje, poczucie winy czy wreszcie refleksje, w jaki sposób najlepiej mu pomóc. Inaczej patrzy dziecko – nie rozumie wielu mechanizmów, które nim kierują, nie potrafi samo poradzić sobie z niemówieniem, często rządzą nim emocje, których nie umie opanować; zdarza się, że winy szuka w sobie. Jako ostatnie zaprezentowano binarne spojrzenie specjalisty. Pierwsza część zawiera opis tego, z czym zmaga się dziecko w placówce przedszkolnej czy szkolnej. Opowieść o chłopcu jak sopel lodu pokazuje zaś spojrzenie terapeuty, który wyposażony w wiedzę staje się wsparciem dla dziecka i jego rodzica w zmaganiach z mutyzmem. To specjalista po dokładnym wywiadzie zaproponuje dziecku terapię uszytą na jego miarę, często z wykorzystaniem elementów różnych metod terapeutycznych.

Tagi: logopedia książka ,

Spis treści

Wstęp 
(Renata Szot)
 
Rozdział PIERWSZY
Mutyzm w ujęciu teoretycznym 
(Agnieszka Leśniak-Stępień)     
Rys historyczny     
Mutyzm wybiórczy w XXI wieku
Terapia mutyzmu wybiórczego     
 
Rozdział DRUGI 
Lilka z króliczej norki. Opowieść rodzica 
(Monika Cabała)
 
Rozdział TRZECI
Po prostu Kacper. Opowieść dziecka 
(Monika Cabała, Agnieszka Leśniak-Stępień, Katarzyna Szyszka)  
 
Rozdział CZWARTY 
Jedno spojrzenie. Dwie perspektywy     
Dziecko z mutyzmem w szkole masowej
(Monika Cabała, Agnieszka Leśniak-Stępień)
Janek – chłopiec jak sopel lodu. Opowieść terapeuty
(Katarzyna Szyszka)     
 
Zakończenie 
(Monika Cabała)  
Bibliografia     
O Autorkach

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY