• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-27324_15576_150x190

MUTYZM WYBIÓRCZY TRZY SPOJRZENIA

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2016
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 48
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8095-050-4
 
22,00 zł
19,90 zł 19,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Problematyka komunikacji i mowy (zarówno elementów werbalnych, jak i niewerbalnych) w kontekście ich istoty, rozwoju, doskonalenia, mechanizmów funkcjonowania stanowi ważny i niewątpliwie aktualny problem wielu dyscyplin wiedzy o człowieku, szczególnie logopedii i pedagogiki specjalnej. Istniejące powiązania pomiędzy rozwojem komunikacji i rozwojem psychoemocjonalnym, społecznym, sukcesem edukacyjnym w czasie kształcenia instytucjonalnego, a także samorealizacją czy autonomią osobową w sytuacji dziecka z mutyzmem są niezwykle istotne nie tylko w wymiarze teoretycznym, lecz także praktycznym. [...]
Niniejsza publikacja może posłużyć jako praktyczna pomoc dla wszystkich osób zajmujących się mutyzmem : nauczycieli, pedagogów, logopedów, a także rodziców dzieci z mutyzmem. Przybliża tematykę trudności komunikacyjnych dzieci z mutyzmem oraz możliwości organizacji i realizacji specjalistycznego wsparcia logopedycznego, medycznego, psychopedagogicznego dla dzieci z tym zaburzeniem.
Z recenzji dr Kariny Szafrańskiej

Niniejsze opracowanie jest próbą spojrzenia na mutyzm wybiórczy z różnych perspektyw. Punktem odniesienia stało się dziecko, ponieważ to właśnie z dziećmi pracuje każda z nas. Nie ma dwóch osób z takim samym przebiegiem mutyzmu – nawet wśród bliźniąt są spore różnice w funkcjonowaniu. Autorki proponują podejście do tego zaburzenia z wielu stron. Inaczej widzi je rodzic dziecka – często towarzyszą temu emocje, poczucie winy czy wreszcie refleksje, w jaki sposób najlepiej mu pomóc. Inaczej patrzy dziecko – nie rozumie wielu mechanizmów, które nim kierują, nie potrafi samo poradzić sobie z niemówieniem, często rządzą nim emocje, których nie umie opanować; zdarza się, że winy szuka w sobie. Jako ostatnie zaprezentowano binarne spojrzenie specjalisty. Pierwsza część zawiera opis tego, z czym zmaga się dziecko w placówce przedszkolnej czy szkolnej. Opowieść o chłopcu jak sopel lodu pokazuje zaś spojrzenie terapeuty, który wyposażony w wiedzę staje się wsparciem dla dziecka i jego rodzica w zmaganiach z mutyzmem. To specjalista po dokładnym wywiadzie zaproponuje dziecku terapię uszytą na jego miarę, często z wykorzystaniem elementów różnych metod terapeutycznych.

Tagi: logopedia książka ,

Spis treści

Wstęp 
(Renata Szot)
 
Rozdział PIERWSZY
Mutyzm w ujęciu teoretycznym 
(Agnieszka Leśniak-Stępień)     
Rys historyczny     
Mutyzm wybiórczy w XXI wieku
Terapia mutyzmu wybiórczego     
 
Rozdział DRUGI 
Lilka z króliczej norki. Opowieść rodzica 
(Monika Cabała)
 
Rozdział TRZECI
Po prostu Kacper. Opowieść dziecka 
(Monika Cabała, Agnieszka Leśniak-Stępień, Katarzyna Szyszka)  
 
Rozdział CZWARTY 
Jedno spojrzenie. Dwie perspektywy     
Dziecko z mutyzmem w szkole masowej
(Monika Cabała, Agnieszka Leśniak-Stępień)
Janek – chłopiec jak sopel lodu. Opowieść terapeuty
(Katarzyna Szyszka)     
 
Zakończenie 
(Monika Cabała)  
Bibliografia     
O Autorkach

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

44,90 zł
39,60 zł
44,90 zł
39,60 zł
44,90 zł
39,60 zł
44,90 zł
39,60 zł
44,90 zł
39,60 zł
44,90 zł
39,60 zł
44,90 zł
39,60 zł
44,90 zł
39,60 zł

POLECAMY