
NEUROBIOLOGICZNE PODSTAWY ROZWOJU POZNAWCZEGO WZROK
- Wydawca: Centrum Metody Krakowskiej
- Rok wydania: 2019
- Wydanie: I
- Ilość stron: 207
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-64957-22-2
50,90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego Wzrok
Autor: Jagoda Cieszyńska-Rożek
"Wzrok" to kolejna część z serii "Neurobiologiczne Podstawy Rozwoju Poznawczego" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek - twórczyni Metody Krakowskiej
Autorka opisuje w przystępny sposób kolejne etapy rozwoju percepcji wzrokowej, których znajomość pozwala na postawienie trafnej diagnozy oraz ustalenie programu terapeutycznego dla dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Ponadto czytelnicy poznają zasady prowadzenia stymulacji funkcji wzrokowych, między innymi dowiedzą się jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia wzrokowej pamięci symultanicznej i sekwencyjnej oraz trening percepcji obrazów odwróconych.
Tagi: neurologopedia , neurologopedia książka ,
Spis treści
Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego Wzrok
Autor: Jagoda Cieszyńska-Rożek
Wstęp.
1. Neurobiologia widzenia.
1.1. Dwa mózgi wzrokowe - pasmo grzbietowe i pasmo brzuszne.
1.2. Widzenie jako proces.
1.2.1. Mechanizm uwagi wzrokowej.
1.3. Plastyczność neuronalna.
1.4. Percepcja obrazu na ekranie.
1.5. Pamięć wzrokowa.
1.5.1. Symultaniczna pamięć wzrokowa.
1.5.2. Sekwencyjna pamięć wzrokowa.
2. Okres prenatalny.
3. Percepcja obrazów w pierwszym miesiącu życia.
4. Stymulacje wzrokowe w wieku niemowlęcym.
4.1. Drugi i trzeci miesiąc życia.
4.2. Czwarty i piąty miesiąc życia.
4.3. Szósty i siódmy miesiąc życia.
4.4. Ósmy i dziewiąty miesiąc życia.
4.5. Dziesiąty i jedenasty miesiąc życia.
4.6. Rozwój funkcji wzrokowych w pierwszym roku życia.
5. Stymulacje wzrokowe w drugim roku życia.
5.1. Pierwsza połowa drugiego roku życia.
5.2. Druga połowa drugiego roku życia.
6. Stymulacje wzrokowe w trzecim roku życia.
6.1. Pierwsza połowa trzeciego roku życia.
6.2. Druga połowa trzeciego roku .życia.
7. Stymulacje wzrokowe w czwratym roku życia.
8. Stymulacje wzrokowe w piątym roku życia.
9. Stymulacje wzrokowe w szóstym roku życia.
10. Badanie dominacji oka.
11. Zasady prowadzenia stymulacji funkcji wzrokowych.
11.1. Ćwiczenia percepcji obrazów odwróconych.
11.2. Ćwiczenia pamięci.
11.2.1. Ćwiczenia pamięci symultanicznej.
11.2.2. Ćwiczenia pamięci sekwencyjnej.
Zakończenie.
Bibliografia.
Opinie
- Neurologopedia Neurobiologiczne podstawy wczesnej terapii zaburzeń rozwojowych...
- Neurologopedia Glottodydaktyka i logopedia z perspektywy neurobiologicznej...
- SWM Test do badania zagrożenia dysleksją
- Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego Ruch
- Gesty artykulacyjne
- Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego Słuch