
NIE JESTEŚ SAM PROGRAMY EDUKACJI DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM, ZNACZNYM I GŁĘBOKIM
- Wydawca: Harmonia
- Rok wydania: Gdańsk 2012
- Wydanie: 1
- Ilość stron: 168
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788371345494
22,80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
Programy edukacji dla dzieci i młodzieży... zostały opracowane w oparciu o podstawę programową z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej (MEN) z dnia 23 grudnia 2008 roku. Umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci.
Książka Nie jesteś sam Programy edukacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym zawarte są wybrane definicje upośledzenia umysłowego oraz ogólna charakterystyka uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu znacznym i głębokim. W drugim rozdziale omówiono cele i zadania specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego oraz organizację zajęć rewalidacyjnych, a także zaprezentowano wybrane metody i ćwiczenia charakterystyczne dla pedagogiki specjalnej. W kolejnej części przedstawiono wskazówki dotyczące planowania i konstruowania programów edukacji oraz zaprezentowano przykłady programów edukacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. W czwartym rozdziale zebrano przykłady indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym lub głębokim.
Spis treści
Rozdział 1.
Podstawowe pojęcia i wybrane definicje upośledzenia umysłowego
Klasyfikacja upośledzenia umysłowego
Charakterystyka dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu znacznym
Charakterystyka dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębokim
Rozdział 2
Zadania i cele specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego
Organizacja zajęć
Wybrane metody i ćwiczenia
Rozdział 3
Wskazówki do układania programu edukacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością w stopniu znacznym i głębokim
Jak prawidłowo wyznaczać cele programu rewalidacyjno-wychowawczego dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim?
Program rewalidacyjno-wychowawczy dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim - wiadomości wstępne
Program edukacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim
Program edukacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim - oczekiwane osiagnięcia, umiejętności, nawyki
Rozdział 4
Przykłady indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym
Program terapeutyczny dla uczennicy z uposledzeniem w stopniu znacznym i głębokim
Realizacja programu zajęć rewalidacyjnych (edukacyjno-terapeutycznych) dla ucznia upośledzonego w stopniu znacznym
Aneks
Przykłady ocen opisowych klasyfikacji śródrocznej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
Przykłady ocen opisowych klasyfikacji śródrocznej i końcoworocznej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym
Przykłady sprawozdań z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym
Przykłady opisów osiągnięć uczestników z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim
Różne problemy wychowawcze - opis i analiza
Literatura
Opinie
- Pomóż dzieciom zrozumieć świat Programy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej...
- Rosnę radośnie. Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej...
- Dziecko sześcioletnie w szkole - dobry start
- Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole...
- Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu...
- Nauka czytania od A do Z metodą sylabową
- Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu...
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych...
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych...
- Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Nadeszła zima Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Przyszła wiosna Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Nareszcie lato Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Jest już jesień Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACY – część 1 Karty pracy dla II etapu...
- PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACY Karty pracy dla II etapu nauczania...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Część 3 Karty pracy dla II etapu...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Część 4 Karty pracy dla II etapu...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Przewodnik nauczyciela
- INDYWIDUALNE PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla I etapu nauczania uczniów...
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny
- Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole...
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 1: SAMOOBSŁUGA
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 2: USPOŁECZNIENIE
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 3: SFERA POZNAWCZA
- Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Program zajęć edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
- Uczę się samodzielności Przewodnik dla nauczyciela
- Pomóż dzieciom zrozumieć świat Programy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej...
- Rosnę radośnie. Zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej...
- Dziecko sześcioletnie w szkole - dobry start
- Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole...
- Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych...
- Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu...
- Nauka czytania od A do Z metodą sylabową
- Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu...
- Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Nadeszła zima Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Przyszła wiosna Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Nareszcie lato Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- Jest już jesień Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością...
- PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACY – część 1 Karty pracy dla II etapu...
- PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACY Karty pracy dla II etapu nauczania...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Część 3 Karty pracy dla II etapu...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Część 4 Karty pracy dla II etapu...
- Podróż przez pory roku z kartami pracy Przewodnik nauczyciela
- Programy pracy szkoły. Program wychowawczy. Szkolny program profilaktyki....
- INDYWIDUALNE PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla I etapu nauczania uczniów...
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny
- Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole...
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 1: SAMOOBSŁUGA
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 2: USPOŁECZNIENIE
- UCZĘ SIĘ SAMODZIELNOŚCI. CZĘŚĆ 3: SFERA POZNAWCZA
- Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami....
- Program zajęć edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
- METODYKA NAUCZANIA ORTOGRAFII – zestaw ćwiczeń i zasad ortograficznych...
- Uczę się samodzielności Przewodnik dla nauczyciela