• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-od-walenia-po-lapach-do-zmarszczenia-brwi-czyli-o-srodkach-dyscyplinujacych-w-szkole_5561_150x190

OD WALENIA PO ŁAPACH DO ZMARSZCZENIA BRWI, CZYLI O ŚRODKACH DYSCYPLINUJĄCYCH W SZKOLE.

  • Wydawca: Wolters Kluwer
  • Rok wydania: Warszawa 2009
  • Wydanie: 1
  • Ilość stron: 252
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7601-425-8
 
39,00 zł
35,10 zł 35,10 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Przez ostatnich kilka lat dużo się mówiło o dyscyplinie w szkole.
W szumie medialnym, jaki powstał wokół tego tematu, wydaje się, że praktycy zamilkli. Może warto więc wrócić do zagadnienia, kiedy burza już ustała. Jak ma wyglądać mądry system dyscyplinujący uczniów.
Autorka książki czerpie wiedzę przede wszystkim z własnych obserwacji, z tego, co udało jej się w rozmaitych sytuacjach podpatrzeć u bardziej doświadczonych pedagogów, ale dzieli się też tym, czego na temat problemów z utrzymaniem dyscypliny wśród wychowanków dowiedziała się z książek. Potoczny język, którym książka jest napisana, emocje i - jak sama autorka mówi - "piracki" sposób argumentacji być może nie każdemu przypadnie do gustu, ale zapewne warto przeczytać tę publikację, by w przyszłości móc chronić się przed pułapkami, które autorka szczerze odkrywa przed czytelnikiem.

 

Spis treści

Po cholerę nam dyscyplina?
str. 15

Dyscyplina, czyli określanie granic
str. 17

Kilka słów o bezstresowym wychowaniu
str. 19

System czy nagłe ataki dyscypliny?
str. 25
Zespół "pudełeczka walentynkowego"
str. 25
Dyscyplina jedna, a "rzemieni" wiele
str. 27

Środki dyscyplinujące - szukanie "złotego środka"
str. 29
Naprawianie szkód
str. 31
Zrozumieć problem
str. 31
Dlaczego? Bo ci mówię
str. 32
Bariery i pułapki, czyli dlaczego nie robimy tego, co trzeba
str. 33

Agresja kolegów
str. 36
Kilka uderzeń we własne piersi
str. 36
Łańcuch przyczyn
str. 38
Emocje "z innej bajki"
str. 40
Przyjrzyjmy się złości
str. 42
Drapieżniki to dranie
str. 44
Dostosowanie
str. 45
Utopia nam nie grozi
str. 50
Hierarchia
str. 52
Presja hormonów
str. 56
O przemocy
str. 59
Tylko spokój może nas uratować. Pochwała zdrowego rozsądku
str. 60
Chłodnym okiem
str. 62

Wykopać przemoc
str. 67
Trening zastępowania agresji
str. 67
Sprawiedliwość naprawcza, czyli coś idealnie pasującego do szkoły
str. 69
Lepiej zapobiegać niż leczyć
str. 79
O przemocy grupowej, "fali" i ukrytym programie szkoły
str. 80
Skoro musi być jakaś hierarchia
str. 92

O autorytecie
str. 98
Wiedza zawodowa i ogólna
str. 99
Atrakcyjna idea
str. 101

Konflikt pokoleń, czyli o tym, czy warto strzelać sobie w stopę
str. 104
"Młodzież teraz coraz gorsza..."
str. 104
Znowu o regule starszeństwa
str. 108

Kto ma kłopoty z autorytetem?
str. 110
...a pani marszczy brew
str. 110
Dzieci szukają
str. 110

Gra w brakujące krzesła, czyli porównanie tego, czego chcemy, z tym, co robimy
str. 115
Gra w brakujące krzesła
str. 115
Wojownicy stoją
str. 118
Kto stoi, a kto siedzi w szkole
str. 121

Budowanie systemu (innego!)
str. 124
Podstawowe zasady
str. 126
Stopniowanie sankcji
str. 127
Jak to zapisać?
str. .127
Leczenie zamiast amputacji
str. 129

Standardowe wciąż skuteczne
str. 130
Trudny wyraz: reprymenda
str. 130

"Zostajesz po lekcjach" albo "Spotkajmy się po lekcjach"
str. 132

"Wyciągaj dzienniczek" - o uwagach
str. 134
"Bo dostaniesz uwagę!"
str. 134
Z rodzicami się trzeba dogadać
str. 135
Fałszowanie podpisu
str. 137
Pisać trzeba umieć
str. 137
Uwagi złe, uwagi dobre
str.138
Listy o .zachowaniu
str. 138

Kontrakt, czyli pomoc w układaniu sobie trudnych kawałków życia
str. 139

Kary regulaminowe, czyli co szkoła może wpisać do statutu
str. 142
Kara
str. 142
Zbrodnia i kara
str. 146
Kara, czyli zemsta
str. 147
Mitologia karania
str. 149

Nagany
str. 152
Też publicznie, a mimo to
str. 153
... z wpisaniem do akt
str. 154

Szkolna banicja
str. 157
Zawieszenie w .prawach ucznia
str. 158
Przeniesienie do innej szkoły
str. 159
Najwyższy wymiar kary: skreślenie z listy uczniów
str. 161

Czego i dlaczego robić nie należy
str. 165
Bić albo nie bić, czyli kary fizyczne
str. 165
Teoretyczne podstawy lania po tyłku
str. 166

O środkach przymusu bezpośredniego
str. 170
Ostre bójki
str. 173
Co potem?
str. 174

"Aresztowane" świadectwa
str. 177

Wojna o tekstylia, czyli co nam dają mundurki
str. 181
Z doświadczeń dwóch "szkół rozczochranych"
str. 181

Zanim będzie za późno
str. 185
Mapa czarnych punktów
str. 185
Duszne ubikacje, czyli "monitoring über alles"
str. 186
Czy identyfikatory zwiększają poziom bezpieczeństwa w szkołach?
str. 191

Drugoroczni - potencjał czy zaraza
str. 199
Bunt i lęk
str. 199
Ucieczka
str. 202
Syndrom niedorżniętego barana
str. 202
"Spady"
str. 204
Porządkowanie doświadczeń
str. 205
Cała para w gwizdek
str. 206
Mikrosystem
str. 209

Próbny atak bombowy
str. 213

Dlaczego udało się w Nowym Jorku? O tamtejszym programie "Zero tolerancji"
str. 218
Policjanci wśród mieszkańców
str. 219
"Odbijanie" metra
str. 222
Nowy szef policji
str. 225
Sąd społeczny, czyli nasz
str. 226
Życzliwe miasto
str. 227
Warunek wiarygodności
str. 228

Belferskie marzenia o samodyscyplinie
str. 229

Wróćmy do pytania, jak zbudować system
str. 232
Dyscyplina to jedno, dryl to coś całkiem innego
str. 232

O satysfakcji, poczuciu sukcesu
str. 234

Wnioski, czyli coś dla tych, którym nie chce się tego wszystkiego czytać, a chcą wiedzieć, o co w tym wszystkim chodzi
str. 239

"Dyscypliną armia stoi..." - krótka opowieść o dyscyplinie wojskowej (dla ciekawych)
str. 241
Rozkazy
str. 242
Musztra
str. 242
Dyscyplina
str. 244
Nie jest łatwo wychować dobrego żołnierza
str. 245

Co warto przeczytać?
str. 247

Dokumenty, które warto mieć pod ręką
str. 251 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY