
OPIEKA ZDROWOTNA ASPEKTY RYNKOWE I MARKETINGOWE
- Wydawca: PWN
- Rok wydania: Warszawa 2007
- Wydanie: I
- Ilość stron: 212
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-01-15103-4
35,00 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
Prezentowany podręcznik akademicki jest poświęcony problematyce związanej z wykorzystaniem mechanizmów rynkowych i reguł marketingowych w opiece zdrowotnej, w perspektywie przekształceń systemowych tego sektora w Polsce. Kierowany jest do studentów, wykładowców oraz słuchaczy studiów podyplomowych uczelni wyższych na kierunkach i specjalnościach związanych z organizacją i funkcjonowaniem ochrony zdrowia. Może być również wykorzystywany przez praktyków – kadrę kierowniczą placówek opieki zdrowotnej, administrację publiczną działającą w tym sektorze oraz uczestników szkoleń i kursów dokształcających organizowanych dla pracowników służby zdrowia.
Zalety książki:
- całościowe ujęcie problemów związanych z możliwościami, ograniczeniami i konsekwencjami wprowadzania mechanizmów rynkowych w opiece zdrowotnej;
- uwzględnienie specyfiki usług w sektorze opieki zdrowotnej;
- omawianie aspektów rynkowych w kontekście marketingu relacji.
Dodatkowe walory podręcznika:
- dostosowanie do programów nauczania;
- słownikczek podstawowych terminów;
- pytania i literatura zalecana do każdego rozdziału;
- bogata bibliografia;
- indeks rzeczowy.
Spis treści
1. Podstawy funkcjonowania opieki zdrowotnej
2. Przesłanki urynkowienia opieki zdrowotnej
3. Koncepcja marketingu relacji w opiece zdrowotnej
4. Elementy rynkowe po stronie podaży opieki zdrowotnej
5. Elementy rynkowe po stronie popytu na opiekę zdrowotną
6. Narzędzia marketingu w opiece zdrowotnej
7. Obsługa pacjentów i ocena wartości relacji w opiece zdrowotnej
8. Kierunki doskonalenia systemu opieki zdrowotnej w Polsce