• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-pierwszy-rok-nauczania-jak-osiagnac-sukces_8827_150x190

PIERWSZY ROK NAUCZANIA. JAK OSIĄGNĄĆ SUKCES

  • Wydawca: Wolters Kluwer
  • Rok wydania: 2011
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 232
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-264-1008-6
 
39,00 zł
35,10 zł 35,10 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Nie znam zawodu, który z samej swojej istoty dawałby większą satysfakcję niż zawód nauczycielski. Dla nauczyciela szkolnego pierwszy rok nauczania lub pierwszy rok w nowej szkole może być jednak niezwykle trudnym i zniechęcającym doświadczeniem. (...) Chociaż wskazówki podsuwane w tej książce są przeważnie podstawowe i ogólne, to w zależności od sytuacji nauczyciela niektóre okażą się bardziej przydatne niż inne. Nauczanie jest tyleż sztuką, co nauką; ta książka nie jest magicznym kuferkiem pełnym recept dla każdego nauczyciela działających w każdej sytuacji. Są to ogólne wskazówki do udanej pracy w pierwszym roku nauczania, reprezentujące to, co najlepsze w najnowszych badaniach i w bieżącej praktyce. (...)

Ta niewielka książeczka dostarcza praktycznych wskazówek w zagadnieniach interesujących większość początkujących nauczycieli, może więc w jakimś stopniu pomóc wam uniknąć frustracji i zniechęcenia. Mam wielką nadzieję, że dzięki niej wasz pierwszy rok nauczania będzie satysfakcjonujący i emocjonalnie oraz edukacyjnie udany dla was i waszych uczniów.

Spis treści

1. Uwzględnienie różnic między uczniami: poznawanie ich i zindywidualizowana praca z nimi
str. 25

2. Zyskiwanie wiarygodności w oczach uczniów: postawa nauczyciela i modelowanie zachowań
str. 40

3. Nie tylko nauczanie. Nauczyciel jest interesujący, ponieważ ma życie poza szkołą
str. 42

4. Koledzy, kierownictwo i personel pomocniczy; wasze środowisko zawodowe
str. 44

5. Sprawy i problemy programu nauczania
str. 48

6. Decydowanie i poczucie panowania nad sytuacją: żaden specjalista nigdy nie powiedział, że nauczanie to łatwizna, ale jest ono przyjemne i dostarcza wewnętrznej satysfakcji
str. 61

7. Dyscyplina: obawa przed utratą kontroli nad klasą jest główną troską początkujących nauczycieli
str. 68

8. Równość w klasie: zapewnienie psychologicznie bezpiecznego i przyjaznego środowiska nauki
str. 88

9. Wycieczka szkolna: dobre planowanie
str. 92

10. Pierwszy dzień: pierwsza okazja wywarcia wrażenia
str. 98

11. Zaproszony prelegent: korzyści edukacyjne
str. 112

12. Dni napięć i zakłócenie rutyny: dzieciaki też są ludźmi
str. 114

13. Ogólnokrajowe standardowe testy: sprawdzian, że żaden uczeń nie zostaje w tyle
str. 117

14. Internet: cenna pomoc w intensyfikacji nauczania i uczenia się
str. 119

15. Satysfakcja z pracy: ulica dwukierunkowa
str. 120

16. Odrabianie zaległości: stanowczość i zrozumienie
str. 121

17. Media: jeśli cokolwiek może pójść źle, to z pewnością pójdzie źle!
str. 126

18. Nauka na pamięć: czasem niezbędna
str. 128

19. Pomysły na motywację: twórzcie własny repertuar
str. 131

20. Papierkowa robota: jak nie dać się pogrzebać pod papierami
str. 153

21. Kontakty i zaangażowanie rodziców i opiekunów: nie zostawiajcie ich w tyle
str. 156

22. Polityka w szkole: najlepiej jej unikać
str. 162

23. Organizacje zawodowe: zapiszcie się
str. 163

24. Chronić uczniów i siebie: odpowiedzialność i bezpieczeństwo
str. 164

25. Dziennik: organizacja jest warunkiem sukcesu
str. 168

26. Wiarygodność: na dobrym nauczycielu można polegać
str. 170

27. Wynagrodzenie: niewysokie, ale pewne
str. 171

28. Poczucie humoru, inteligentne zachowanie: uśmiechajcie się nie tylko przed Bożym Narodzeniem
str. 172

29. Postępy ucznia: ważne i czasochłonne obowiązki sprawdzania, oceniania i sporządzania dokumentacji
str. 174

30. Nauka: kiedy uczeń nie uczy się tak, jak go nauczamy, to musimy nauczać go tak, jak on się uczy
str. 181

31. Nauczyciel i jego wiedza: źródło wszelkiej informacji czy edukacyjny pośrednik?
str. 191

32. Pomoce i podręczniki: rzadko idealne, czasami żałośnie niewystarczające
str. 194

33. Pouczające momenty: nie przeoczyć, uchwycić, wykorzystać
str. 199

34. Pokój nauczycielski: zachowaj ostrożność
str. 201

35. Szkoła działająca wszechstronnie: potrzebny entuzjazm
str. 202

36. Przejścia od pewnego rodzaju zajęcia do innego w czasie lekcji: trudna sztuka do opanowania
str. 204

37. Wasze miejsce pracy: okazujcie dumę
str. 207

38. Pierwsza wizytacja dyrektora
str. 209

39. Zawodowe portfolio i osobiste akta pracy
str. 211

Zakończenie
str. 213

Załącznik nr 1: Wybór zagranicznych stron internetowych przydatnych dla nauczycieli
str. 215

Załącznik nr 2: Wybór polskich stron internetowych przydatnych dla nauczycieli
str. 220

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY