• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Płeć i szkoła. Od edukacji rodzajowej do pedagogiki rodzaju.

PŁEĆ I SZKOŁA. OD EDUKACJI RODZAJOWEJ DO PEDAGOGIKI RODZAJU.

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: Warszawa 2011
  • Wydanie: 1
  • Ilość stron: 224
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-01-16500-0
 
34,90 zł
31,41 zł 31,41 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Synteza dotychczasowych badań nad płcią podejmująca zagadnienia istotne z perspektywy zrozumienia jej społecznych i pedagogicznych kontekstów.
¨ Ukazuje relacje między teoriami płciowości, tożsamością płciową oraz światem, w którym żyją dziewczęta/kobiety i chłopcy/mężczyźni.
¨ Analizuje skutki tzw. praktyk rodzajowych dla rozwoju ludzi poddanych, głównie formalnym, oddziaływaniom edukacyjnym.
¨ Przedstawia scenariusze rozwojowe uczniów i uczennic w zależności od różnych konfiguracji wpływów rodzajowych.
¨ Omawia funkcję edukacji w kulturowym wytwarzaniu znaczeń związanych z płcią.

Książka dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii i kulturoznawstwa oraz dla pracowników naukowych z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych

Spis treści

Wprowadzenie - Pedagogiczne współrzędne wyjaśniania edukacji rodzajowej
Rozdział 1. Kryteria analizy teorii wyjaśniających praktykę edukacji rodzajowej - metodologiczne podstawy badania
1.1.Właściwości treściowe teorii
1.2.Właściwości formalne teorii
Rozdział 2. Treściowe właściwości teorii
2.1.Analiza społeczno-poznawczej teorii rozwoju płci kulturowej
2.2.Analiza teorii tożsamości płciowej i schematów płci
2.3.Analiza teorii ewolucjonistycznych
2.4.Analiza teorii odtwarzania struktury społecznej
2.5.Analiza teorii poststrukturalistycznych
Rozdział 3. Metaanaliza badań nad osiągnięciami szkolnymi i ustrojem rodzajowym szkół
3.1.Osiągnięcia dziewcząt i chłopców
3.2.Edukacja jednopłciowa versus koedukacja
Rozdział 4. Teorie i rzeczywistość - diagnoza potencjału interpretacyjnego teorii
4.1.Potencjał interpretacyjny teorii społeczno-poznawczej
4.2.Potencjał interpretacyjny teorii tożsamości płciowej i schematów płci
4.3.Potencjał interpretacyjny teorii ewolucjonistycznych
4.4.Potencjał interpretacyjny teorii odtwarzania struktury społecznej
4.5.Potencjał interpretacyjny teorii poststrukturalistycznych
Rozdział 5. Pedagogika rodzaju
5.1.Porównawcza analiza teorii. Jaka jest pedagogika rodzaju?
5.2.Czemu służy pedagogika rodzaju?
Bibliografia

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY