• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-podstawy-interakcyjnosci-w-komunikacji-jezykowej-interakcje-jezykowe-z-udzialem-dzieci-w-wieku-przedszkolnym_12909_150x190

PODSTAWY INTERAKCYJNOŚCI W KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ INTERAKCJE JĘZYKOWE Z UDZIAŁEM DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

  • Wydawca: UMCS
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 322
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7784-508-0
 
33,60 zł
30,24 zł 30,24 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Praca jest zmienioną wersją rozprawy doktorskiej Anny Granat pod tym samym tytułem. Autorka podjęła ciekawy i ważny poznawczo – z punktu widzenia ontogenezy komunikacji werbalnej – problem opisu interakcji językowych z udziałem dzieci w wieku, który określiła jako przedprzedszkolny (od urodzenia do końca 3 roku życia). W pracy zostały omówione w sposób uporządkowany i przekonujący problemy interakcji dziecko-dorosły oraz stymulujący charakter interakcji na rozwój mowy dziecka.

Spis treści

Wstęp ........................................................................................9
Pojęcie interakcji językowej ........................................................11
Rodzaje interakcji językowych ...................................................18
Interakcje językowe z udziałem dzieci .......................................22


Rozdział I
Od symptomów do sygnałów ................................................43
Fizjologia i psychologia dziecka do drugiego półrocza życia .....43
Komunikacja z dzieckiem do drugiego półrocza życia ...............45
Interakcje językowe z dziećmi do drugiego półrocza życia ........49
 A. Interakcje koniunkcyjne ...................................................49
 B. Interakcje alternacyjne .....................................................55
 C. Interakcje negacyjne ........................................................68
 D. Interakcje mieszane ..........................................................73
Podsumowanie ............................................................................82


Rozdział II
Czy niemowlak „mówi”? ........................................................87
Fizjologia i psychologia dziecka od drugiego półrocza pierwszego roku do pierwszego półrocza drugiego roku życia...................................87
Komunikacja z dzieckiem od drugiego półrocza pierwszego roku do pierwszego półrocza drugiego roku życia ................90
Interakcje językowe z dziećmi od drugiego półrocza pierwszego roku do pierwszego półrocza drugiego roku życia ...................................................91
A. Interakcje koniunkcyjne ...................................................91
B. Interakcje alternacyjne ..................................................102
C. Interakcje negacyjne .......................................................106
D. Interakcje mieszane ........................................................129
Podsumowanie ..........................................................................146


Rozdział III
„Dorosłe” mówienie...............................................................149
Fizjologia i psychologia dziecka od drugiego półrocza pierwszego roku do końca trzeciego roku życia ..................149
Komunikacja z dzieckiem od drugiego półrocza drugiego roku do końca trzeciego roku życia .....................................152
Interakcje językowe z udziałem dzieci od drugiego półrocza drugiego roku do końca trzeciego roku życia ......................153
A. Interakcje koniunkcyjne .................................................153
B. Interakcje alternacyjne ...................................................180
C. Interakcje negacyjne .......................................................187
D. Interakcje mieszane ........................................................204
Podsumowanie ..........................................................................227
Wnioski końcowe ...................................................................231
Bibliografi a .............................................................................235
Aneks ....................................................................................243
I. Transkrypcje nagrań magnetofonowych ...........................243
II. Transkrypcje nagrań wideofonicznych ..............................297
III. Zapisy tradycyjne ................................................................311
IV. Teksty zebrane przez innych badaczy ...............................320 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY