• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Pomóż uzależnionym. Poradnik dla nauczycieli i wychowawców.

POMÓŻ UZALEŻNIONYM. PORADNIK DLA NAUCZYCIELI I WYCHOWAWCÓW.

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: Kraków 2009
  • Wydanie: 4
  • Ilość stron: 156
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7587-175-3
 
29,80 zł
27,42 zł 27,42 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Celem prezentowanej publikacji było opracowanie założeń integralnego programu profilaktycznego dotyczącego wychowania w trzeźwości dzieci i młodzieży. Program ten nie tylko przekazuje informacje o substancjach uzależniających i uczy konkretnych zachowań wobec własnych emocji, lecz także przedstawia sposoby kształtowania u wychowanków dojrzałych postaw wobec siebie i świata zewnętrznego. Warunkiem opracowania integralnego programu wychowania w trzeźwości było całościowe i realistyczne zrozumienie wychowanka i jego sytuacji egzystencjalnej.
W książce zamieszczono gotowy projekt integralnego programu profilaktycznego dla szkoły.
Publikacja ta jest przeznaczona w szczególny sposób dla nauczycieli i wychowawców, ale także rodziców, którzy nie mają profesjonalnego przygotowania w zakresie profilaktyki uzależnień, a którzy mogą pomagać innym, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży, w ochronie ich zagrożonej wolności.

Spis treści

Rozdział 1. PROBLEMY ALKOHOLOWE W WIEKU DORASTANIA ORAZ ICH PRZYCZYNY
Charakterystyka uzależnienia alkoholowego
Uwarunkowania inicjacji alkoholowej dzieci w wieku szkolnym
Skutki uzależnienia alkoholowego w wieku szkolnym

Rozdział 2. PRZYCZYNY MAŁEJ SKUTECZNOŚCI OBECNIE STOSOWANYCH PROGRAMÓW PROFILAKTYCZNYCH
Kryterium zewnętrzne oceny programów profilaktycznych
Kryterium wewnętrzne oceny programów profilaktycznych

Rozdział 3. ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE INTEGRALNEGO PROGRAMU PROFILAKTYKI UZALEŻNIENIA ALKOHOLOWEGO
1. Personalistyczna koncepcja człowieka jako punkt wyjścia integralnego programu profilaktycznego
2. Elementy informacyjne integralnego programu profilaktycznego
2.1 Informacje dotyczące ciała człowieka
2.2 Informacje dotyczące funkcjonowania psychiki
2.3 Informacje dotyczące rozwoju moralnego
2.4 Informacje dotyczące podstawowych elementów duchowości w człowieku
2.5 Informacje dotyczące relacji interpersonalnych
2.6 Informacje dotyczące prawidłowej komunikacji
3. Elementy formacyjne programu
3.1 Motywacja wychowanków
3.2 Kształtowanie dojrzałych postaw dzieci w wieku szkolnym

Rozdział 4. ZNACZENIE KOMUNIKACJI W PROFILAKTYCE UZALEŻNIEŃ
1. Społeczeństwo informacyjne a komunikacja międzyludzka
2. Komunikacja bez przemocy
2.1 Aplikacje praktyczne

Rozdział 5. WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZINY W REALIZACJI INTEGRALNEGO PROGRAMU PROFILAKTYCZNEGO
1. Rola rodziny w wychowaniu do trzeźwości
1.1 Formowanie dojrzałości w sferze psychofizycznej
1.2 Formowanie dojrzałości moralnej i duchowej
1.3 Środowisko rodzinne a nabywanie kompetencji interpersonalnych
2. Formy współpracy rodziny i szkoły
3. Współpraca instytucji wspomagających szkołę i rodzinę w realizacji programu profilaktycznego
3.1 Samorządy lokalne
3.2 Kościół
3.3 Służba zdrowia
3.4 Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
3.5 Ruchy samopomocowe
3.6 Ośrodki pomocy społecznej
3.7 Prokuratura, policja, sądy rodzinne
3.8 Mass media

Rozdział 6. PROJEKT INTEGRALNEGO PROGRAMU PROFILAKTYCZNEGO DLA SZKOŁY

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY