Opis
OSTATNI EGZEMPLARZ!
Poradnik pigularza praktyczne aspekty pracy w aptece
Autor: Aleksandra Parucka
Współczesne aptekarstwo zmienia się dynamicznie. W morzu raportowania (ZSMOPL, KOWAL, SIM) dryfujemy na UoZF, wyławiając zalążki opieki farmaceutycznej i próbując pełnić misję w aptece. Od lat potrzeba „mapy”, która ułatwiłaby studentom farmacji i pracownikom aptek poruszanie się w mnogości opracowań z różnych dziedzin jak doradztwo, komunikacja, receptura, sprzedaż czy prawo. „Poradnik pigularza” rzuca małe koło ratunkowe, które zbiera zwięzłe, aktualne informacje dotyczące praktycznych aspektów pracy w aptece, zaś zainteresowanym zawiłościami teoretycznymi zapewnia szalupę bogatej bibliografii.
Podręcznik porusza nie tylko fundamentalne zagadnienia, jak rozmawiać z pacjentami czy jak dobrać optymalny preparat i polecić go choremu. Osoby doświadczone, kierownicy aptek, odnajdą w nim konkretne porady, jak wykorzystywać potencjał zespołu, czy jak radzić sobie ze stresującymi elementami pracy w aptece. Konstrukcja poradnika oszczędza jakże cenny dziś czas – łatwo odnaleźć w książce przydatny temat – a lekturę uprzyjemnią przystępny język i praktyczne, życiowe przykłady.
Do tej pory na polskim rynku nie było książki o praktycznych aspektach pracy w aptece. „Poradnik pigularza” podejmuje różne tematy dotyczące pracy aptekarza – od prowadzenia rozmowy z pacjentem, poprzez zarządzanie magazynem, na kształceniu adeptów zawodu skończywszy. Skupia się m.in. na umiejętnościach z zakresu komunikacji interpersonalnej, potrzebnej w praktyce farmaceuty. Systematyzuje zagadnienia związane z pracą w aptece, przedstawia współczesne spojrzenie na obowiązki aptekarza i konkretne rady, mogące usprawnić jego pracę. Przyda się każdemu, kto w aptece pracuje lub planuje pracować i ceni sobie zwięzłość opracowania oraz zrozumiały język.
Spis treści
Poradnik pigularza praktyczne aspekty pracy w aptece
Autor: Aleksandra Parucka
- Historia zawodu
- Jak być dobrym aptekarzem?
- Porozumiewanie się
- Jak być dobrym farmaceutą?
- Doradztwo w aptece
- Jak być dobrym sprzedawcą?
- Standard obsługi
- Jak być dobrym szefem?
- Współpraca
- Farmacja weterynaryjna
- Kognitywne usługi farmaceutyczne, czyli sen o opiece farmaceutycznej
- Pigularz w pełnej krasie, czyli receptura
- Magazynier
- Sytuacje apteczne
- Typy pacjentów
- Trudny pacjent
- Etyka w aptece
- Pharm-android, czyli nieustanne rodeo
- Z przymrużeniem oka
- Dyżury nocne i apteki całodobowe
- Apteka i farmaceuta w kulturze
- Ciąża, laktacja i bobaski
- Doradztwo farmaceutyczne dla opiekuna pacjenta leżącego
- Pacjent geriatryczny
- Pacjent onkologiczny
- Zamiast epilogu
- Podziękowania
- Bibliografia