• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Produkt turystyki medycznej

PRODUKT TURYSTYKI MEDYCZNEJ

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 280
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7930-267-3
 
58,00 zł
52,20 zł 52,20 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

W ciągu zaledwie kilkunastu lat turystyka medyczna stała się znaczącym ekonomicznie przedsięwzięciem, w które zaangażowane są firmy turystyczne, farmaceutyczne i przede wszystkim prywatne szpitale oraz kliniki medyczne w wielu regionach świata. Ekspansja medycznych destynacji, firm pośredniczących w turystyce medycznej, książek, stron, for internetowych, blogów, czasopism, miesięczników tylko w ostatniej dekadzie spowodowała, iż turystykę medyczną zaczęto określać fenomenem XXI wieku.

Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu turystyki medycznej w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania produktu dla tego typu turystyki. Autor omówił determinanty popytu i podaży na rynku turystyki medycznej, opisał nowe trendy oraz ich wpływ i konsekwencje dla rynku turystycznego.

W kolejnych rozdziałach przedstawiono zagadnienia dotyczące produktu turystycznego w ujęciu strukturalnym. Zdefiniowano, następnie w formie graficznej zaprezentowano produkt turystyki medycznej, dodatkowo wskazując na jego najbardziej konkurencyjne elementy. Podkreślono znaczenie jakości w procesie kreowania produktu turystyki medycznej oraz opisano główny element produktu turystyki medycznej, za jaki należy uznać usługi medyczne. Następnie odniesiono się do turystyki medycznej w Polsce i na świecie oraz głównych przesłanek jej rozwoju. Opisane zostały kluczowe regiony docelowe turystyki medycznej w Europie i na świecie oraz omówione możliwości rozwoju turystyki medycznej w Polsce. Ponadto Autor dokonał analizy porównawczej mocnych i słabych stron rozwoju turystyki medycznej w Polsce, z innymi – największymi konkurentami z Europy (Turcją, Czechami, Węgrami, Chorwacją i Cyprem). 

Spis treści

Wstęp

1. WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W TURYSTYCE ZDROWOTNEJ

1.1. Turystyka zdrowotna i jej elementy
1.2. Specyfika turystyki medycznej
1.3. Rynek turystyki medycznej
1.3.1. Nowe trendy na rynku turystycznym
1.3.2. Popyt i podaż na rynku turystyki medycznej

2. USŁUGI JAKO PODSTAWA PRODUKTU TURYSTYKI MEDYCZNEJ

2.1. Elementy i struktura produktu turystyki medycznej
2.2. Zróżnicowanie usług turystycznych i medycznych
2.3. Jakość w procesie kreowania produktu turystyki medycznej

3. TURYSTYKA MEDYCZNA NA ŚWIECIE

3.1. Uwarunkowania rozwoju turystyki medycznej
3.2. Centra turystyki medycznej na świecie
3.2.1. Azja (Tajlandia, Singapur, Malezja, Indie)
3.2.2. Ameryka Łacińska (Meksyk, Brazylia, Kostaryka)
3.2.3. Europa (Węgry, Niemcy, Czechy, Chorwacja, Cypr, Turcja)
3.2.4. Bliski Wschód (Izrael, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Jordania)

4. TURYSTYKA MEDYCZNA W POLSCE

4.1. Przesłanki rozwoju turystyki medycznej w Polsce
4.2. Pozycja konkurencyjna Polski na europejskim rynku usług turystyki medycznej
4.2.1. Ośrodki turystyki medycznej w Polsce

5. SZCZECIN - STUDIUM PRZYPADKU

5.1. Elementy produktu turystyki medycznej w Szczecinie
5.1.1. Zróżnicowanie oferty usług medycznych w Szczecinie
5.1.2. Atrakcje i zagospodarowanie turystyczne Szczecina
5.2. Pozycja konkurencyjna produktu turystyki medycznej Szczecina na tle innych miast w Polsce
5.3. Profil turystów medycznych w Szczecinie
5.4. Ocena produktu turystyki medycznej w Szczecinie
5.4.1. Ocena usług medycznych
5.4.2. Ocena pozostałych elementów produktu turystyki medycznej Szczecina

6. KONCEPCJA ROZWOJU PRODUKTU TURYSTYKI MEDYCZNEJ

6.1. Model produktu turystyki medycznej
6.2. Koncentracje klastrów medycznych w Polsce

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA

SPIS RYSUNKÓW

SPIS TABEL

ZAŁĄCZNIKI 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY