• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej

PROGRAM PROFILAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNY DLA DZIECI Z ZESPOŁEM NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: dodruk 2018
  • Wydanie: V
  • Ilość stron: 166
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-763-5
 
38,00 zł
34,20 zł 34,20 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości.

Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby.

Książka jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych oraz nauczania indywidualnego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach, a także oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD oraz studentów psychologii i pedagogiki.

Spis treści

Wstęp 
Kim jest dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej 
Określenie definicji  
Etiologia zespołu hiperkinetycznego 
Symptomy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 
Wpływ ADHD na funkcjonowanie dziecka 
Występowanie objawów ADHD w zależności od wieku
Formy terapii dzieci z ADHD
Założenia i cele programu 
Cele zajęć grupowych 
Cele zajęć indywidualnych
Struktura zajęć
Propozycja zajęć grupowych 
 Zajęcia I
 Zajęcia II 
 Zajęcia III 
 Zajęcia IV 
 Zajęcia V 
 Zajęcia VI 
 Zajęcia VII 
 Zajęcia VIII  
 Zajęcia IX 
 Zajęcia X
 
 Zajęcia XI 
 Zajęcia XII 
 Zajęcia XIII 
 Zajęcia XIV 
 Zajęcia XV
Propozycja zajęć indywidualnych 
 
Zajęcia I 
Zajęcia II
 
Zajęcia III 
Zajęcia IV 
Zajęcia V 
Zajęcia VI 
Zajęcia VII
 
Zajęcia VIII
Zakończenie
Bibliografia
Aneks 
Kryteria DSM-IV 
Kryteria ICD-10 
Materiały dla dziecka

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY