• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Przestrzeń edukacyjna. Dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne

PRZESTRZEŃ EDUKACYJNA. DYLEMATY, DOŚWIADCZENIA I OCZEKIWANIA SPOŁECZNE

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2010
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 246
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7308-956-3
 
34,80 zł
31,32 zł 31,32 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Chcąc zmienić szkoły, system oświatowy, analizuje się wieloaspektowo te czynniki, które są widoczne i których wpływ przyjęło się rozumieć. Jednak właśnie dlatego, że wydają się one oczywiste, nie można ich uznawać za naturalny stan rzeczy. Nie można nie doceniać upływającego czasu, nowych wydarzeń i nowych potrzeb zbiorowych i jednostkowych.

         Takie stanowisko przyjęli autorzy zbioru, wskazując, że przestrzeń edukacyjna szkoły nasycana jest wciąż nowymi treściami. […] Dobór tekstów pokazuje różne obszary zmian wewnątrz szkoły i obszary zmian, w których szkoła musi się odnaleźć. […]

        Przedstawione w tym zbiorze propozycje […] sygnalizują zmiany, pokazują ich kontekst i znaczenie w szerzej ujętym procesie edukacyjnym. Są warte uwagi, w ich świetle bowiem widać kierunek zmian i można dostrzec bariery w ich drogach realizacji.

Spis treści

Część I

Przestrzeń edukacyjna – nadzieje i niepokoje społeczne

 Bogusław Śliwerski Komu służą rankingi oświatowe?

Współczesny dyskurs o rywalizacji w szkolnej edukacji

 Dariusz Stępkowski Ukształcalność jako zasada działania edukacyjnego

W sprawie zapomnianej kategorii J. F. Herbarta i jej współczesnej reinterpretacji

 Mirosław Kowalski, Daniel Falcman

Świadomość społeczna jako przestrzeń niewspółmierności Logosow: racjonalności linearnej, logiki dwuwartościowej i triady aksjologicznej a wymiary świata ponowoczesnego (konsekwencje dla pedagogiki i socjologii wiedzy)

 Agnieszka Pawlak Indywidualizm i podmiotowość w szkole w kontekście teorii „społeczeństwa ryzyka”

 Barbara Wolny Edukacja dla zdrowia (o zdrowiu) ucznia (aksjologiczne podstawy edukacji zdrowotnej – analiza założeń nowej Podstawy programowej)

 Ryszard Małachowski Biografia w metodologii badań historyczno-pedagogicznych

 Beata A. Orłowska Edukacja wielokulturowa – konieczność czy chwilowa moda?

 Część II

Uczeń w przestrzeni edukacyjnej – oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne

 Ewa Muszyńska Ekstremalne zachowania uczniów

 Monika Szpringer Szkoła jako środowisko profilaktyczne zachowań problemowych w opinii uczniów szkół gimnazjalnych

 Lidia Wawryk Obraz zachowań agresywnych gimnazjalistów (komunikat z badań)

 Anita Famuła-Jurczak Uczniowie o sobie – budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej

 Bożena Dusza Portret ucznia w świetle wypracowań licealistów (doniesienie z badań)

 Agnieszka Olczak Obraz ucznia w wypowiedziach przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

 Jolanta Lipińska-Lokś „Dobry dorosły” w rzeczywistości szkolnej ucznia z niepełnosprawnością

 Krzysztof Wąż Wybrane tendencje w przemianach obyczajowości seksualnej młodzieży

 Mirosława Furmanowska Edukacja seksualna uczniów niepełnosprawnych intelektualnie

 Helena Ochonczenko Problemy rzecznictwa uczniów niepełnosprawnych

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY