
PSYCHOTERAPIA DZIECI I MŁODZIEŻY W PRAKTYCE
- Wydawca: Fundacja Centrum CBT
- Rok wydania: 2022
- Wydanie: I
- Ilość stron: 511
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788367113182
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 299zł Najniższa cena z 30 dni: 150,00 zł
Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.
Psychoterapia dzieci i młodzieży w praktyce
Autorzy: Anita Bryńska, Nina Szalas, Tomasz Srebnicki
“Zapraszamy Państwa do zapoznania się z zawartą w książce „Psychoterapia dzieci i młodzieży w praktyce” propozycją rozumienia problematyki zaburzeń psychicznych, emocjonalnych i behawioralnych okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wywodzącego się z niej planu pracy.
W założeniach naszym celem było zwrócenie uwagi na specyfikę prowadzenia psychoterapii dzieci i młodzieży, w tym sposób zbierania informacji oraz konieczność dokonania wieloaspektowej i wielokontekstowej konceptualizacji problemu, i opartej na niej zindywidualizowanej interwencji…
Książkę adresujemy do wszystkich osób zainteresowanych problematyką zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego, w tym lekarzy psychiatrów oraz psychiatrów dzieci i młodzieży, psychologów, psychologów klinicznych, psychoterapeutów, a także specjalistów psychoterapii dzieci i młodzieży, terapeutów środowiskowych dzieci i młodzieży oraz osób w trakcie szkoleń specjalizacyjnych lub przygotowujących do uzyskania certyfikatów.
Mamy nadzieję, że treści w niej zawarte będą stanowiły pomoc w codziennej pracy i przyczynią się do pogłębienia wiedzy”.
Autorzy
Psychoterapia dzieci i młodzieży w praktyce
Autorzy: Anita Bryńska, Nina Szalas, Tomasz Srebnicki
Rozdział 1. Specyfika relacji terapeutycznej z dzieckiem i nastolatkiem. Zawieranie kontraktu terapeutycznego i praca nad motywacją
Rozdział 2. Konceptualizacja przypadku i planowanie interwencji
Rozdział 3. Zaburzenia odżywiania (W rozdziale tym, oprócz problematyki zaburzeń odżywiania, odnosimy się również do zagadnienia nieprawidłowo kształtującej się osobowości)
3.1. Przypadek Hani: wykorzystanie technik poznawczo-behawioralnych w terapii jadłowstrętu psychicznego
3.2. Przypadek Agaty: rozwijanie autonomii nastolatki z nieokreślonymi zaburzeniami odżywiania, strategie pracy z rodzicami ukierunkowane na stymulowanie procesu separacji
3.3. Przypadek Klary: konceptualizacja w nurcie terapii schematów i praca z wykorzystaniem technik doświadczeniowych z nastolatką z rozpoznaniem żarłoczności psychicznej i nieprawidłowo kształtującej się osobowości
Rozdział 4. Zaburzenia afektywne
4.1. Przypadek Kasi: kapitalizacja zasobów otoczenia ukierunkowana na kompensację deficytów dziewczynki z łagodnym epizodem depresyjnym
4.2. Przypadek Martyny: analiza funkcji samookaleczeń, rozwijanie adaptacyjnych sposobów radzenia sobie, tworzenie planu bezpieczeństwa po podjętej próbie samobójczej u pacjentki z depresyjną reakcją adaptacyjną
4.3. Przypadek Pawła: epizod depresji u nastolatka z przewlekłą chorobą somatyczną – praca nad aktywizacją behawioralną, uniezależnieniem samooceny pacjenta od doświadczenia choroby przewlekłej, zwiększeniem psychologicznej elastyczności
4.4. Przypadek Karoliny: choroba afektywna dwubiegunowa – praca nad zapobieganiem nawrotom epizodów afektywnych, problemami w relacjach interpersonalnych oraz pozytywnymi przekonaniami dotyczącymi stanu manii
Rozdział 5. Zaburzenia lękowe
5.1. Przypadek Krzysztofa: odmowa chodzenia do szkoły u nastolatka z fobią społeczną – terapia poznawczo-behawioralna z zaangażowaniem systemu szkolnego
5.2. Przypadek Wojtka: terapia poznawczo-behawioralna napadów lęku panicznego
Rozdział 6. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne i z nimi związane
6.1. Przypadek Rafała: zastosowanie technik poznawczo-behawioralnych w terapii nastolatka z agresywnymi myślami natrętnymi ukierunkowanymi na rodziców
6.2. Przypadek Natalii: ekspozycja i powstrzymanie reakcji jako metoda wspierająca poczucie sprawczości u dziewczynki z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym oraz weryfikująca ‘gotowość’ systemu rodzinnego do zmiany
6.3. Przypadek Klaudii: terapia poznawczo-behawioralna dysmorfofobii
6.4. Przypadek Magdy: trening świadomości, trening reakcji konkurencyjnej i kontrola bodźców w leczeniu trichotillomanii
Rozdział 7. Zaburzenia związane ze stresem
7.1. Przypadek Bartka: terapia przetwarzania poznawczego u nastolatka z PTSD z doświadczeniem przemocy ze strony rówieśników – strategie osobowościowe jako „martwe/zablokowane punkty” odpowiedzialne za rozwój i podtrzymywanie objawów
Rozdział 8. Zaburzenia ze spektrum autyzmu
8.1. Przypadek Amelii: praca z zachowaniami trudnymi w zaburzeniach ze spektrum autyzmu
8.2. Przypadek Łukasza: zastosowanie technik poznawczo-behawioralnych w terapii zespołu Aspergera
Rozdział 9. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzenia zachowania
9.1. Przypadek Adama: psychoedukacja rodziców ukierunkowana na wyznaczanie adekwatnych granic i stymulowanie samodzielności nastolatka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, rozbudowa umiejętności planowania i organizowania własnych działań, identyfikacja przyczyn przedwczesnego zakończenia terapii
9.2. Przypadek Macieja: praca z rodzicami nad zmianą wymagań i akceptacją dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej i zachowaniami opozycyjno-buntowniczymi
9.3. Przypadek Filipa: organizacja systemu pomocy z zaangażowaniem zasobów środowiska szkolnego, zasobów otoczenia społecznego oraz indywidualnych zasobów chłopca z zaburzeniami zachowania
Rozdział 10. Zaburzenia tikowe
10.1. Przypadek Oli: terapia behawioralna zaburzeń tikowych – techniki odwracania nawyku, ekspozycji i powstrzymania reakcji, identyfikacja zmiennych środowiskowych wpływających na nasilenie tików, zarządzanie warunkowaniem, edukacja emocjonalna
Strona Internetowa Medicon.pl korzysta z plików cookies. Możesz je wyłączyć w swojej przeglądarce. Więcej o plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.