• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Psychoterapia i poradnictwo tom 1

PSYCHOTERAPIA I PORADNICTWO TOM 1

  • Wydawca: GWP
  • Rok wydania: 2013
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 630
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 978-83-7489-230-8
 
85,60 zł
77,00 zł 77,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Podręcznik Psychoterapia i poradnictwo składa sie z dwóch tomów. Został on wydany pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Studentów i Absolwentów Psychologii, oraz Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Gestalt.

Książka Psychoterapia i poradnictwo to obszerna publikacja, nad jej powstaniem pracowało prawie 90 specjalistów zajmujących się psychoterapią i poradnictwem zarówno naukowo (wykładowcy akademiccy), jak i praktycznie (terapeuci, superwizorzy). Prezentuje najważniejsze teorie, podejścia i szkoły terapeutyczne. Dzięki zawartej w nim wiedzy i doświadczeniom z różnych obszarów stanowi kompendium przydatne na każdym etapie nauki zawodu terapeuty i pracy w tym zawodzie.

Zagadnienia omówione w tomie pierwszym:

  • relacje między psychoterapią a poradnictwem,
  • znaczenie społeczno-kulturowego kontekstu psychoterapii,
  • praktyczne kwestie pojawiające się w pracy klinicznej,
  • zagadnienia związane z osobistym i zawodowym rozwojem terapeuty,
  • najważniejsze podejścia i szkoły terapeutyczne.

Spis treści

Słowo od redakcji naukowej polskiego wydania

Noty o autorach i redaktorach 

Wstęp

Podziękowania

Część 1. Poradnictwo i psychoterapia - konteksty 

Rozdział 1. Czym są poradnictwo i psychoterapia?
1.1. Definicje i cele
1.2. Rozwój psychoterapii i poradnictwa
1.3. Zawody pokrewne
1.4. Wartości w poradnictwie i psychoterapii

Rozdział 2. Rodzaje celów
2.1. Wsparcie
2.2. Psychoedukacja
2.3. Przystosowanie i dostarczanie zasobów
2.4. Interwencja kryzysowa i zarządzanie kryzysem
2.5. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji 
2.6. Poprawa objawowa 
2.7. Wgląd i rozumienie
2.8. Leczenie 
2.9. Samodoskonalenie
2.10. Zmiana osobowości
2.11. Odkrycie sensu i doświadczenia transcendentalne
2.12. Zmiana systemowa, organizacyjna i społeczna

Rozdział 3. Formy terapii 
3.1. Poradnictwo partnerskie (wzajemne)
3.2. Terapia indywidualna 
3.3. Poradnictwo i terapia par 
3.4. Terapia rodzinna 
3.5. Terapia grupowa
3.6. Poradnictwo i terapia z użyciem innych środków 

Rozdział 4. Konteksty i możliwości zatrudnienia
4.1. Organizacje oparte na wolontariacie 
4.2. Całodobowa opieka stacjonarna 
4.3. Edukacja 
4.4. Poradnictwo w miejscu pracy
4.5. Podstawowa opieka zdrowotna
4.6. Prywatna praktyka 

Część 2. Perspektywa społeczno-kulturowa 

Rozdział 5. Wprowadzenie 
5.1. Rozwój człowieka
5.2. Relacja terapeuta - klient
5.3. Ogólnie o poradnictwie i psychoterapii 

Rozdział 6. Gender - płeć kulturowa
6.1. Nierówność płci
6.2. Płeć kulturowa a poradnictwo psychologiczne i psychoterapia
6.3. Podsumowanie 

Rozdział 7. Niepełnosprawność 

Rozdział 8. Wiek 
8.1. Dzieciństwo 
8.2. Wczesna dorosłość
8.3. Późna dorosłość
8.4. Podsumowanie

Rozdział 9. Klasa społeczna 
9.1. Historyczne korzenie dyskryminacji klasowej w psychoterapii 
9.2. Przynależność klasowa terapeuty i klienta
9.3. Różnice społeczne i ich konsekwencje 
9.4. Kto jest odpowiedzialny za różnice klasowe w psychoterapii? 

Rozdział 10. Orientacja seksualna 
10.1. Historia homoseksualności 
10.2. Homofobia jako patologia 
10.3. Wpływ homofobii i heteroseksizmu na osoby homo- i biseksualne 
10.4. Dopasowanie klienta i terapeuty 
10.5. W kierunku dobrej praktyki 

Rozdział 11. Religia w wielowyznaniowym świecie 
11.1. Złożoność pola 
11.2. Celebrowanie różnic poprzez spotykanie się ze sobą 
11.3. Bezpieczna społeczność 
11.4. Wnioski dla poradnictwa i psychoterapii 

Rozdział 12. Rasa, kultura i narodowość 
12.1. Rasa i rasizm 
12.2. Kultura 
12.3. Etniczność 
12.4. Historia i kontekst 
12.5. Rasizm i symbolizm 
12.6. Sposoby myślenia charakterystyczne dla rasizmu 
12.7. Podsumowanie 

Część 3. Umiejętności terapeutyczne i praktyka kliniczna 

Rozdział 13. Wprowadzenie 

Rozdział 14. Relacja klient - terapeuta
14.1. Relacja w ujęciu psychodynamicznym
14.2. Relacja w podejściu skoncentrowanym na osobie 
14.3. Psychometryczne ujęcie przymierza terapeutycznego 
14.4. Ewaluacje a działania 
14.5. Koncepcje rozwojowe. Hipoteza pęknięcia - reparacji 
14.6. Podsumowanie 

Rozdział 15. Podstawowe umiejętności 
15.1. Kluczowe umiejętności podstawowe 
15.2. Makro- i mikroumiejętności 
15.3. Nawiązanie kontaktu z klientem i setting terapeutyczny
15.4. Rozwijanie i utrzymywanie relacji terapeutycznej - wspólne kroczenie naprzód 
15.5. Ewaluacja i rozwijanie własnej pracy 

Rozdział 16. Specyficzne strategie i techniki 
16.1. Zachowania 
16.2. Emocje i uczucia 
16.3. Wyobraźnia 
16.4. Poznanie 
16.5. Czynniki interpersonalne

Rozdział 17. Diagnoza psychologiczna i konceptualizacja przypadku 
17.1. Diagnoza psychologiczna 
17.2. Konceptualizacja przypadku 

Rozdział 18. Strukturyzacja pracy z klientem 
18.1. Faza przygotowawcza 
18.2. Faza początkowa 
18.3. Faza środkowa 
18.4. Faza końcowa 

Rozdział 19. Umiejętności pomocnicze 
19.1. Przyjmowanie skierowania 
19.2. Bezpieczeństwo 
19.3. Przygotowanie środowiska fizycznego 
19.4. Prowadzenie dokumentacji 
19.5. Notatki z przebiegu sesji 
19.6. Studium przypadku 
19.7. Pisemne formy kontaktu z klientami lub w ich sprawie
19.8. Monitorowanie własnej pracy i refleksja 
19.9. Podsumowanie 

Rozdział 20. Zagadnienia praktyki klinicznej 
20.1. Długość i częstotliwość oraz czas trwania sesji 
20.2. Zarządzanie czasem
20.3. Zawieranie kontraktu 
20.4. Negocjowanie honorarium 
20.5. Ewaluacja procesu i rezultatów 
20.6. Wyznaczanie celów 
20.7. Konceptualizacja problemów klienta
20.8. Różne podejścia do diagnozy klinicznej 
20.9. Niechęć, opór, impas 
20.10. Nagrywanie sesji 
20.11. Testy i kwestionariusze 
20.12. Zarządzanie kryzysem
20.13. Przekierowanie 

Część 4. Kwestie zawodowe 

Rozdział 21. Wprowadzenie

Rozdział 22. Rozwój osobisty i zawodowy 
22.1. Rozwój zawodowy 
22.2. Przystąpienie do organizacji zawodowej 
22.3. Akredytacja, rejestracja i rekomendacja
22.4. Dalsze szkolenia 
22.5. Badania 
22.6. Publikowanie prac 
22.7. Rozwój osobisty 
22.8. Szkolenia dotyczące rozwoju osobistego i szkolenia terapeutyczne 
22.9. Nieustanny rozwój osobisty 
22.10. Wybór terapeuty
22.11. Alternatywy dla terapii 

Rozdział 23. Superwizja kliniczna 
23.1. Czym jest superwizja?
23.2. Wymogi dotyczące superwizji 
23.3. Rodzaje superwizji 
23.4. Znalezienie odpowiedniego superwizora
23.5. Zawarcie kontraktu z superwizorem 
23.6. Efektywne wykorzystanie superwizji 
23.7. Prezentacja problemów do omówienia podczas superwizji 
23.8. Praca w ramach superwizji 
23.9. Superwizja wrażliwa kulturowo 
23.10. Kwestie etyczne w superwizji 
23.11. Rozwój i perspektywy

Rozdział 24. Praktyka prywatna, ubezpieczenia, reklama 
24.1. Ubezpieczenie 
24.2. Reklama 
24.3. Księgowość, rachunki, faktury

Rozdział 25. Kodeksy i wytyczne dotyczące etyki zawodowej 
25.1. Zrozumienie zasad etycznych
25.2. Porównanie kodeksów etycznych 
25.3. Rozwiązywanie problemów etycznych 
25.4. Podsumowanie 

Rozdział 26. Doświadczenia klienta 
26.1. Co mówią klienci o swoim doświadczeniu terapii 
26.2. Podsumowanie

Rozdział 27. Terapia a prawo 
27.1. Relacje między prawem a terapią 
27.2. Prawne aspekty relacji zawodowej z klientem 
27.3. Kontrakt
27.4. Obowiązek opieki 
27.5. Prawo precedensowe dotyczące terapeutów 
27.6. Odpowiedzialność 
27.7. Obowiązki prawne w sytuacji ryzyka 
27.8. Obchodzenie się z danymi wrażliwymi 
27.9. Dostęp stron trzecich do informacji o kliencie 
27.10. Podsumowanie 

Rozdział 28. Reagowanie na skargi 
28.1. Rodzaje skarg 
28.2. Zainicjowanie procedury skargi 
28.3. Procedura skargi 
28.4. Podstawowe zasady rozpatrywania skargi 
28.5. Napięcia między orzecznictwem a terapią 
28.6. Sankcje 
28.7. Kwestionowanie znaczenia procedury skargi 

Rozdział 29. Znaczenie badań naukowych 
29.1. Tło 
29.2. Korzystanie z literatury badawczej 
29.3. Terapeuta jako badacz 
29.4. Problemy 

Rozdział 30. Praktyka oparta na dowodach empirycznych 
30.1. Definicja i metody 
30.2. EBP w poradnictwie i psychoterapii 
30.3. Podsumowanie badań dotyczących poradnictwa i psychoterapii 
30.4. Krytyka EBP w poradnictwie i psychoterapii
30.5. Alternatywne modele EBP w poradnictwie i psychoterapii 
30.6. Podsumowanie

Rozdział 31. System CORE. Dowody oparte na praktyce a ewaluacja jakości 
31.1. Cele ewaluacji jakości 
31.2. Metody oceny jakości 
31.3. Miary oceny jakości 
31.4. System (zarządzania informacjami) CORE 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

119,90 zł
107,90 zł

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY